۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "عید قربان" گذشتن از نفس و تمایلات نفسانی است
کد خبر: ۳۵۱۴۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۳۰ ساعت: ۶:۱۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل دینی:

قربانی کردن وسیله تقرب به خدا

کارشناس مسائل دینی گفت: انجام قربانی در روز عید قربان تمرینی برای قربانی کردن خواسته‌های نفسانی است؛ لذا در دین اسلام تاکید فراوانی بر این عمل شده است.

"عید قربان" گذشتن از نفس و تمایلات نفسانی است
حجت الاسلام رضا کاظم‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با تبریک به مناسبت فرارسیدن عید قربان اظهار کرد: عید قربان در حقیقت گذشتن از غرور و خودخواهی و قربانی کردن تمایلات نفسانی است و در چنین روزی خداوند به حضرت ابراهیم(ع) دستور می‌دهد فرزندش را در راه خداوند قربانی کند.
 
وی افزود: انجام قربانی در روز عید قربان تمرینی برای قربانی کردن خواسته‌های نفسانی است؛ لذا در دین اسلام تاکید فراوانی بر قربانی کردن شده است.
 
کارشناس امور مذهبی بیان کرد: هرچند مشکلات اقتصادی شرایط را برای قربانی کردن دشوار ساخته است از این رو می‌توان به صورت اشتراکی با همکاری چند نفر این عمل مستحبی را انجام داد.
 
وی عنوان کرد: قربانی کردن بهترین راه برای رسیدن بندگان به خداوند است، قربان به معنای وسیله تقرب است و با قربانی کردن و توزیع آن زمینه خشنودی دل دیگران به ویژه نیازمندان فراهم می‌شود.
 
کاظم‌لو تصریح کرد: عید قربان فرصتی مغتنم برای نیکوکاران و خیّران است تا با توزیع گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند مایه خوشحالی دیگران شوند.

قربانی کردن بهترین راه برای رسیدن بندگان به خداوند است
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: بهترین عمل در قربانی این است که گوشت قربانی را در بین همسایگان توزیع کرد؛ چراکه انسان با این عمل نشان می‌دهد به یاد آنان بوده است.
 
وی عنوان کرد: توزیع گوشت قربانی به دیگران به معنای اعلام دوستی، گذشتن از منیّت‌ها و جلب خشنودی خدا است.
 
کاظم‌لو یادآور شد: قربانی کردن دستور شرع مقدس است که با به جای آوردن آن علاوه بر انجام سنت‌های خدا موجبات کمک به دیگران فراهم می‌شود.
 
وی بیان کرد: نماز عید قربان همچون نماز عید فطر یک فضیلت است و صله رحم و دیدن بزرگان فامیل توصیه شده که با توجه به شرایط کرونایی باید مباحث بهداشتی رعایت شود.

کارشناس امور مذهبی در پایان تاکید کرد: برای عید قربان اعمالی وارد شده که در روایات نیز تاکید فراوانی بر آن شده که اقامه نماز عید قربان و قربانی کردن از جمله اعمال توصیه شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان