۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دعای عرفه در ۴بقعه شاخص قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۱۴۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۹ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان قزوین:

دعای عرفه در ۴بقعه شاخص قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف استان قزوین از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در ۴ بقعه شاخص شهر قزوین خبر داد.

دعای عرفه در ۴بقعه شاخص قزوین برگزار می‌شود
حجت الاسلام مصطفی مجیدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به برنامه‌های روز عرفه در استان قزوین اظهار کرد: عرفه روز شناخت خود و خدا و مسیر ارتباطی بین خالق و مخلوق است و چه مسیری بهتر از اینکه راه رسیدن به ارزش‌های حق در دنیا و آخرت از مسیر سیدالشهدا بگذرد.

وی افزود: بهترین شیوه و رویش و مناجات و گفتگو با خدا را حضرت سیدالشهدا در روز عرفه برای ما به یادگار گذاشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: امام حسین(ع) در شرایطی که با تهدید جان مواجه بود اما دعای عرفه را در صحرای مکه قرائت کرد و از این سرزمین خارج شد که نشان‌دهنده اهمیت روز عرفه است.

وی بیان کرد: امیدواریم با شرکت در مجالس و محافل روز عرفه و هم با عمل به قولی که در متن دعا آمده است و اعمالی که به جای می‌آوریم یک قدم نسبت به گذشته بیشتر در مسیر رضای الهی پیش برویم و ارتباط خود را با خالق هستی‌بخش مستحکم کنیم.

برگزاری دعای عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مجیدی در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز عرفه عنوان کرد: مجموعه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی به صورت منظم همه ساله برنامه‌هایی برای این مناسبت تدارک دیده و برگزار می‌کنند.

وی بیان کرد: دعای عرفه در مجموعه بقاع و اماکن متبرکه شهرها و روستاها و مکان‌هایی که امکان برگزاری آن وجود دارد برپا خواهد شد اما چند برنامه شاخص و محوری هم تدارک دیده شده که اجرا می‌شود.

این مقام مسئول گفت: دعای عرفه در چهار بقعه شاخص استان قزوین شامل امامزاده آمنه خاتون(س) قزوین با سخنرانی حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا و قرائت دعا توسط حاج محمد نبوی، امامزاده اسماعیل(ع) قزوین با سخنرانی حجت‌الاسلام شهسواری و قرائت دعا توسط حاج محمد غلامی و در امامزاده اسماعیل(ع) باراجین با سخنرانی حجت الاسلام آشوری و تلاوت دعا توسط کربلایی حمید سعادت‌فر و امامزاده حسین(ع) با تلاوت دعای عرفه توسط حاج علی فرمانی از ساعت پنج بعدازظهر امروز برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: از همه عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) دعوت می‌کنیم که در مجالس معنوی روز عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور پیدا کنند.

مجیدی عنوان کرد: در سال‌های پیش از شیوع کرونا مراسم دعای عرفه با حضور اجتماع عظیمی از مردم مومن و خداجوی استان قزوین در بقاع و اماکن متبرکه برپا می‌شد اما از سال گذشته به جهت پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامتی مردم با رعایت موارد بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان قزوین در پایان بیان کرد: محافل و مجالس جشن در دهه ولایت از عید قربان تا عید سعید غدیر در بقاع متبرکه سطح استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان