۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حضور جمعیت زیر ۴۰ سال در کشور فرصت مناسبی برای انقلاب است
کد خبر: ۳۵۱۴۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۸ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

معاون استاندار قزوین:

بیانیه گام دوم انقلاب باید به گفتمان تبدیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، منشور انقلاب است و چشم‌انداز نظام را تعریف می‌کند، لذا محتوای این بیانیه باید به گفتمان تبدیل شود.

حضور جمعیت زیر ۴۰ سال در کشور فرصت مناسبی برای انقلاب است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، کارگروه امور اجتماعی با دستور جلسات عفاف و حجاب، بیاینه گام دوم انقلاب و موضوعات پیرامون آن ظهر امروز در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه با اشاره به اهمیت فرهنگ اظهار کرد: باتوجه به اینکه در آستانه توزیع اعتبارات تملکات و دارائی هستیم، از فرمانداران درخواست داریم توجه ویژه‌ای به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشند و نگاه به حوزه فرهنگ به عنوان پروژه محور مدنظر باشد چراکه معنویت و اخلاق در جامعه با توجه به فرهنگ شکل می‌گیرد.

وی به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و افزود: باوجودی که دو سال از صدور این بیانیه توسط مقام معظم رهبری می‌گذرد، هیچ اقدام جدی توسط دستگاه‌های متولی برای تحقق آن انجام نشده و لازم است توجه جدی به آن صورت بگیرد.

حضور جمعیت زیر 40 سال در کشور فرصت مناسبی برای انقلاب است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، منشور انقلاب است و چشم‌انداز نظام را تعریف می‌کند، لذا محتوای این بیانیه باید به گفتمان تبدیل شود؛ جوانان به عنوان پاشنه آشیل بیانیه گام دوم انقلاب هستند و نقش آموزش و پرورش در ارائه آموزش‌های لازم بی بدلیل است.

حبیبی اذعان کرد: وجود جمعیت زیر 40 سال و جمعیت 36 میلیون نفری در سنین 15 تا 40 سال در کشور فرصت مناسبی برای انقلاب است که به خوبی می‌توان از این فرصت استفاده کرد؛ آمادگی داریم کمیته‌ای را در این خصوص در استان راه‌اندازی کنیم.

وی ابراز کرد: مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب جوانان، دانشگاهیان و دستگاه‌های متولی هستند و این امر می‎‌طلبد هر بخشی فعالیت خود را به خوبی انجام دهد و دستگاه‌های متولی پای کار باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی مطرح کرد: برنامه‌های فرهنگی باید به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود و اجرای این برنامه‌ها نباید مختص به مناسبت‎ها باشد و دستگاه‌های فرهنگی هماهنگی بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

دستگاه‌های متولی اهتمام ویژه‌ای به عفاف و حجاب داشته باشند

مریم بیدخام نیز در ادامه این جلسه به برنامه‌های هفته عفاف و حجاب پرداخت و اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب یک موضوع فرهنگی بوده و مستلزم اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

وی گفت: براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، 15 دستگاه وظیفه اجرای برنامه‌های فرهنگی را بر عهده دارند و لازم است به موضوع عفاف و حجاب در این بین توجه ویژه‌ای شود؛ لذا تمام دستگاه‌های اجرایی به موضوع عفاف و حجاب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چراکه در جامعه شاهد بی توجهی به این موضوع هستیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: هفته‌های گذشته به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده بود که برنامه‌های فرهنگی مختلفی به ویژه 50 عنوان برنامه برگزار شد.

گفتنی است در دهه عفاف و حجاب برنامه‌های فرهنگی مختلفی توسط دستگاه‌های متولی اجرا شده است که از جمله آن می‌توان به پویش استانی «تجلی حجاب در خانواده من»، تجلیل از بانوان محجبه، برگزاری کارگاه‌های تخصصی آرایه‌های حجاب اشاره کرد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان