۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۹۳ نوعروس قزوینی پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند
کد خبر: ۳۵۱۴۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۷ ساعت: ۱۲:۳۹ ↗ لینک کوتاه

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین:

مساعدت ۶.۵میلیارد تومانی در حوزه درمان مددجویان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین گفت: ۲۹۳ نفر پشت نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه در سطح استان قزوین داریم که به ۵۰ نوعروس قزوینی طی هفته گذشته جهیزیه اهدا شد.

۲۹۳ نوعروس قزوینی پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حسین قلی‌پور در نشست خبری که ظهر امروز(یکشنبه) در سالن جلسات کمیته امداد استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: پیرامون تهیه امکانات آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند تحت حمایت، با کمک خیرین و هم‌افزایی دستگاه‌های استان بیش از دو هزار دستگاه تبلت تهیه و تحویل داده شده است.

وی افزود: حدود ۲۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش هنوز نیازمند امکانات آموزشی هستند که با کمک بانک ملی و طی تفاهم‌نامه سه جانبه قرار شد تا ۲۰۰ دستگاه تبلت تهیه و تحویل داده شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: تقریبا ۹۹ درصد دانش‌آموزانِ نیازمندِ شناسایی شده در بحث تهیه امکانات آموزشی پوشش داده شده‌اند؛ گفت: ابتدای سال تحصیلی گذشته ۲ هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز نیازمند تبلت شناسایی شدند که تاکنون ۲ هزار و ۱۸۳ دستگاه تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان تحت حمایت تهیه شده است.

۸۵۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قزوین هستند

وی عنوان کرد: ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۸ هزار و ۱۱۱ نفر دانش‌آموز و ۳۸۹ نفر دانشجو هستند.

محمد صیادی در ادامه این نشست اظهار کرد: دو موضوع مهمی که امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد بحث پالایش پرونده مددجویان است که طی سه ماهه اول سال جاری تقریبا ۳۰۰ خانوار خروجی داشتیم.

وی افزود: پایان سال گذشته ۳۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد بودند که با پالایش صورت گرفته این آمار در سه ماه نخست امسال به ۳۱ هزار و ۷۱۸ خانوار رسیده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه اکنون هیچ فرد نیازمند که پشت نوبتی برای تحت پوشش شدن باشد؛ در استان قزوین وجود ندارد چراکه امسال ۱۵۰۰ خانوار سهمیه برای جذب مددجویی در سطح استان داریم.

شناسایی بیش از ۲۵هزار مددجوی مستعد اشتغال در سطح استان

وی با اشاره به تحت حمایت بودن ۱۷ هزار خانوار سالمند در استان قزوین عنوان کرد: بحث برون سپاری پرونده‌ها از سال گذشته در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته و برنامه استان ۱۱ هزار خانوار پرونده سالمندی است که تا به امروز ۴ هزار و ۳۰۰ پرونده سالمندی به مراکز نیکوکاری برون سپاری شده است.

صیادی عنوان کرد: یکی از کارهای جهشی و جهادی که در سال گذشته انجام شد این بود که ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان مستعد اشتغال را شناسایی کردیم و هم اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به حوزه اشتغال برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌ها معرفی شدند.

وی بیان کرد: ۲۹۳ نفر پشت نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه داریم که به ۵۰ نوعروس طی هفته گذشته جهیزیه اهدا شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: ۶.۵ میلیارد تومان کمک و مساعدت در حوزه درمان و سلامت طی سال گذشته انجام شد که این رقم در سه ماهه نخست امسال ۱.۵ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان