۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین انتقاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از روند کند واکسیناسیون در کشور
کد خبر: ۳۵۱۴۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۷ ساعت: ۷:۵۰ ↗ لینک کوتاه

در پی هشدارهای مکرر صورت گرفت؛

دولت با حمایت بیشتر، سرعت دستیابی به واکسن کرونا را افزایش دهد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: متاسفانه وجود برخی کارشکنی‌ها و عدم حمایت‌ها و تخصیص اعتبار و بودجه مورد نیاز از سوی بانک مرکزی از علل عمده عدم پیشرفت پروژه‌‌های واکسن‌سازی در کشور است.

انتقاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از روند کند واکسیناسیون در کشور
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به توان بالای شرکت‌های داخلی در تولید واکسن‌ کرونا اظهار کرد: در هفته گذشته بازدید خوبی از شرکت‌های واکسن سازی داشتیم و این بازدید به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی به قصد نظارت میدانی در حوزه واکسن سازی و تامین واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون عمومی مردم انجام شد.

وی افزود: دیدار قبلی در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت و مقایسه این دیدارها نشان می‌دهد که با سرعت بالا همراه با عملیات جهادی شبانه روزی در حوزه صنعتی سازی واکسن، تهیه و ایجاد خط تولید واکسن‌های داخلی کشور در جریان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: متاسفانه وجود برخی کارشکنی‌ها و عدم حمایت‌ها و تخصیص اعتبار و بودجه مورد نیاز از سوی بانک مرکزی از علل عمده عدم پیشرفت پروژه‌‌های واکسن‌سازی در کشور است.

به زودی واکسن‌هایی با کیفیت بالا در داخل کشور تولید کنیم 

وی تصریح کرد: مشاهده پیشرفت‌های چشمگیری که در ماه‌های اخیر برای ایجاد خطوط تولید و صنعت مهم بیوتکنولوژی در کشور ایجاد شده، ما را امیدوار می‌سازد که به زودی واکسن‌هایی با تعداد و کیفیت بالا در اختیار مردم برای واکسیناسیون عمومی کشور قرار بگیرد.

محمدبیگی عنوان کرد: موانعی همچون مشکلات حوزه تامین مواد اولیه و واردات برخی از مواد اولیه مورد نیاز بیوتکنولوژی و ساخت آنها برای اولین بار در داخل کشور وجود دارد اما تولیدکنندگان داخلی در تلاش برای رفع موانع هستند.

وی بیان کرد: بسیاری از مواد اولیه با تحریم‌ها مواجه است لذا به دلیل اعمال تحریم از سوی کشورهای غربی مجبور هستیم بسیاری از مواد اولیه را داخل کشور تولید کنیم.

ششمین کشور دارنده صنعت واکسن‌سازی در حوزه کرونا هستیم

این مقام مسئول تاکید کرد: با همت جوانان دانشمند ایرانی و پژوهشگران داخلی موفق شدیم بسیاری از مواد اولیه تولید واکسن کرونا را خود تولید کنیم به طوریکه ششمین کشور دارنده صنعت واکسن سازی در حوزه کرونا هستیم و این یک امتیاز ویژه برای کشور ماست.

وی تصریح کرد: امیدواریم با دقتی که تولیدکنندگان داخلی در حوزه تولید واکسن ایمن و مناسب برای تمام شهروندان ایران اسلامی دارند به زودی شاهد واکسیناسیون کامل مردم ایران باشیم.

محمدبیگی عنوان کرد: توان داخلی شرکت‌های ما بالا و پرافتخار است اما انتظار داریم دولت با حمایت بیشتری، سرعت دستیابی به واکسن کرونا را در حد تولید صنعتی و انبوه برای کشور فراهم کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با ساماندهی پروتکل‌های تزریق و انجام واکسیناسیون براساس اولویت‌های گروه‌‌های پرخطر این موضوع با سرعت و دقت بیشتری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان