۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیشترین قربانیان کرونای دلتا از قشر جوانان هستند
کد خبر: ۳۵۱۴۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۶ ساعت: ۲۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس علوم پزشکی استان قزوین:

از هر ۲نفر‌ قزوینی، تست یک نفر مثبت است

رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: تعداد تست‌های سرپایی به روزانه بالای ۳۰۰نفر رسیده و اکنون از هر دو نفر که تست می‌دهند نیز یک نفر مثبت می‌شود که نشان دهنده قرارگیری در پیک است.

بیشترین قربانیان کرونای دلتا از قشر جوانان هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیمان نامدار در ستاد کرونای استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، درباره وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قزوین تا ۵۳درصد کاهش یافته که با این روند نمی‌توانیم بیماری را کنترل کنیم.

وی‌ افزود: در هفته گذشته ۱۵۱بیمار مثبت قطعی بستری شدند که نسبت به هفته قبل افزایشی شده است و ۱۲نفر فوتی هم به ثبت رسید که در حوزه فوتی‌ها خوشبختانه روند کاهشی شده است.

رئیس علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حوزه واکسیناسیون شاهد اتفاقات خوبی هستیم که هفت میلیون واکسن خریداری شده وارد کشور می‌شود و دو میلیون و ۴۰۰هزار دوز واکسن برکت در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: امیدواریم که در هفته اول مردادماه افراد بالای ۶۰سال به طور کامل واکسینه شوند و شاغلان در مشاغل پرازدحام، معلمین مدارس و اساتید دانشگاه‌ها در اولویت تزریق واکسن هستند.

نامدار بیان کرد: اکنون استان‌های همجوار ما از جمله گیلان و تهران در وضعیت قرمز قرار گرفتند که در وضعیت استان قزوین اثرگذار است.

این مقام مسئول عنوان کرد: از مرکز تجمیعی تزریق واکسن در قزوین بازدید کردیم و علت تجمع ایجاد شده در‌ این مرکز افرادی هستند که بدون ثبت‌نام در سامانه، مراجعه کرده‌اند.

وی اذعان کرد: در مجمتع تزریق تجمیعی ما قابلیت تزریق ۷هزار دوز واکسن را داریم که این مرکز ۳۵غرفه و در ه غرفه ۲۰۰دوز واکسن تزریق می‌شود که خوشبختانه یک سوله جدید هم به آن اضافه کردیم تا مشکل ازدحام حل شود.

رئیس علوم پزشکی قزوین گفت: اکنون شهرستان آبیک نارنجی و آوج زرد است و چهار شهرستان دیگر در وضعیت قرمز قرار دارند و روزانه ۸۰بستری داریم درحالی که در اوج پیک چهارم روزی ۱۰۰بستری داشتیم و این مسئله نشان می‌دهد که در وضعیت هشدار قرار گرفتیم.

نامدار بیان کرد: در شرایط فعلی در پلنB بیمارستان‌ها قرار گرفتیم و در ۲۴ساعت گذشته ۳۰۷بستری ثبت شده که ۱۹بیمار بدحال بوده و در آی سی یو به سر می‌برند که خوشبختانه امروز هیچ فوتی نداشتیم.

افزایش مراکز تزریق واکسن در قزوین

وی با اشاره به در مجموع هزار و ۸۴۰فوتی در استان قزوین ثبت شده است، تاکید کرد: ویروس جدید دلتا با سرعت بیشتری در حال پیشرفت در کشور است و فاصله پیک چهار تا پنج خیلی زود اتفاق افتاد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون ۲۷۱هزار و ۷۸۶ تست آزمایشگاهی در استان قزوین انجام شده که از این تعداد ۶۰هزار و ۲۶۱ تست مثبت قطعی شدند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: تعداد تست‌های سرپایی به روزانه بالای ۳۰۰نفر رسیده و اکنون از هر دو نفر که تست می‌دهند نیز یک نفر مثبت می‌شود که نشان دهنده قرارگیری در پیک است.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر جوان‌ترها بیشترین فوتی کرونا را تشکیل دادند که هیچ بیماری زمینه‌ای هم نداشتند لذا از مردم خواستاریم که با کمترین علائم به سرعت مراجعه کنند تا شرایط طوری نباشد که بیماران سرپایی ما کاهشی باشد اما بیماران بدحال بیشتر شود.

نامدار افزود: ۶هزار و ۲۵۱نفر از خدمات مراقبت در منزل در استان استفاده کردند و ۲۱۸هزار نفر هم پیگیری تلفنی شدند که نتایج بسیار خوبی داشته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در هفته پیش رو تعداد واکسن بیشتری به دست ما می‌رسد که روند واکسیناسیون سرعت خواهد یافت لذا مراکز تزریق واکسن در استان را به چهار مرکز افزایش خواهیم داد و یک مرکز واکسیناسیون در بیمارستان ارتش دایر می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۱۱۷هزار و ۳۸۶ دوز واکسن در استان تزریق شده و در حال حاضر ۲۷هزار دوز واکسن در دست داریم که طبق اولویت تزریق می‌شود و تقریبا بیش از ۵۰درصد افراد بالای ۷۰سال در استان دوز دوم واکسن را زدند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به تلاش برای تسهیل در واکسیناسیون مردم در استان عنوان کرد: هفته‌ای یکی بار تیم واکسیناسیون به طور سیار در منازل حضور پیدا می‌کند تا به افرادی که شرایط خروج از منزل را ندارند نیز واکسن تزریق کند.

نامدار در پایان گفت: شرکت در عروسی‌ها، میهمانی‌ها و مراسمات بالای ۱۰ نفر مهمترین عامل ابتلا افراد است و همچنان زنان خانه‌دار، بازنشستگان و کارگران و کارمندان شرکت‌های صنعتی و دانش‌آموزان و دانشجویان در صدر مبتلایان قرار دارند.

انتهای پیام/۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان