۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حضور بدون نوبت افراد یا قصه پرتکرار بی‌مسئولیتی؟؟!!!
کد خبر: ۳۵۱۴۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۶ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

علت شلوغی مرکز واکسیناسیون در قزوین

نامدار برای حل موضوع تجمع در محل واکسیناسیون، به میدان آمد

مسئولین مربوطه باید در اسرع وقت برای رفع مشکل تجمع در مکان تزریق واکسن اقدام می کردند چراکه از آنها انتظار می رود در شرایط خاص پیش‌بینی‌های لازم را برای رفع مشکل داشته باشند.

حضور بدون نوبت افراد یا قصه پرتکرار بی‌مسئولیتی؟؟!!!

به گزارش صبح قزوین این روزها واکسیناسیون افراد بالای65 سال  در کشور در حال انجام و ثبت نام افراد بالای 60 سال نیز در سامانه سلامت آغاز شده است.

در قزوین نیز گروه هدف با حضور در مرکز نمایشگاه بی المللی می‌توانند واکسن تزریق کنند اما طی روزهای گذشته تعدادی عکس، فیلم و پیام مردمی منتشر شد که بیانگر بی‌نظمی و ازدحام در این مرکز برای تزریق واکسن بود.

همین موضوع باعث شد امروز در این مرکز واکسیناسیون حضور داشته باشیم تا شرایط را از نزدیک مشاهده و مطالبات مخاطبان را پیگیری کنیم.

در ابتدا جمعیتی هرچند کمتر نسبت به روزهای قبل در محوطه ورودی به چشم می‌خورد که در انتظار دریافت برگه‌های نام نویسی به دنبال مسئول مربوطه بودند تا پس از آن بتوانند وارد سالن اصلی شوند و مشخص بود که شلوغی و ازدحام به همین جا ختم نمی‌شود چراکه با توجه به عدم اجازه ورود همراه به داخل سالن اصلی ازدحام دیگری جلوی درب خروجی به چشم می خورد.

با ورود به سالن اصلی تعداد دیگری از افراد منتظر بودند تا پس از ثبت اسامی آنها در سیستم آماده دریافت واکسن شوند.

به سراغ یکی از افراد حاضر در مرکز واکسیناسیون رفتیم تا وضعیت واکسیناسیون را از زبان او بشنویم.

ایجاد صف برای ورود افراد به سالن علت ازدحام است

فرد حاضر در مرکز واکسیناسیون در گفت‌وو با خبرنگار صبح قزوین با بیان اینکه وضعیت ازدحام و شلوغی در محوطه حیاط و ورودی به سالن زیاد است گفت: من برای ورود به این مرکز حدود 30 دقیقه منتظر ماندم اما داخل سالن نسبتا خلوت است و مشکل اصلی، ورودی این سالن است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صف برای ورود افراد و راه دادن آنها به سالن اشتباه است افزود: خواهش میکنم مسئولین دراین شرایط کرونایی از ایجاد صف جلوگیری کنند و برخورد بهتری با مردم داشته باشند.

این فرد تصریح کرد: فرم‌های اولیه که باید توسط مردم پر شود را بدون نظم به دست افراد می‌دهند و همین باعث ازدحام شده است.


رفتار مسئولین برای ورود به سالن مناسب نیست

در ادامه گفت‌وگویی با یکی دیگر از حاضرین داشتیم که از رفتار مسئولین برای ورود به سالن گلایه‌مند بود.

این شخص با اشاره به اینکه برای ثبت نام در سامانه اینترنتی دچار مشکل شده است گفت: چندروز تلاش کردم تا ابتدا ثبت نام کنم و بعداز دریافت پیامک برای دریافت واکسن حاضر شوم اما تلاش‌هایم نتیجه نداد و بدون ثبت نام در سایت به اینجا آمدم.

وی ادامه داد: در ابتدا آنقدر ازدحام زیاد بود که تصمیم گرفتم منتظر نمانم و به منزل بروم اما دوباره پشیمان شدم.




علت ازدحام درمراکز واکسیناسیون قزوین حضور بدون نوبت افراد است

پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین که پیش از ظهر امروز از مرکز تجمیعی واکسیناسیون قزوین بازدید کرد در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین با بیان اینکه طی چند روز گذشته اختلال سامانه ثبت نام واکسن رفع شده است گفت: افراد باید قبل از حضور در مراکز واکسیناسیون در سامانه سلامت ثبت نام کنند و با اختلاف کمتر از 24 ساعت زمان واکسیناسیون خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه علت ازدحام چند روز گذشته در مرکز واکسیناسیون، حضور بدون نوبت افراد بوده است افزود: متاسفانه برخی افراد بدون نوبت و با تعداد همراه زیاد مراجعه کرده بودند که موجب نارضایتی و ازدحام شده بود.

نامدار از ایجاد دومرکز تجمیعی واکسیناسیون خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی هلال احمر، سپاه و ارتش دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون دیگر در قزوین ایجاد خواهد شد تا مشکلی درخصوص ازدحام نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: با همکاری ستاد مدیریت بحران استان و مجموعه مدیریت نمایشگاه بین المللی قزوین، سالن دوم برای انتظار ارباب رجوع دراختیار قرار داده شد و هم اکنون 30 ایستگاه در مرکز وجود دارد.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن 12 ایستگاه تزریق واکسن در دو نقطه دیگر در شهر، شرایط مناسب تر و نوبت دهی دقیق تر خواهد شد افزود: در حال حاضر روزانه بالای پنج هزار نفر از گروه سنی 65 سال به بالا واکسن دریافت می کنند.


مسئولین موظف به پیش بینی مشکلات هستند

هرچند پس از حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مرکز واکسیناسیون و تذکر وی به عوامل و دست اندرکاران کمی از ازدحام ورودی سالن کاسته شد اما باید چندنکته را یادآور شد.

صحبت مسئولین در خصوص حضور افراد بدون دریافت نوبت منطقی است اما مشکل اساسی اختلال در سامانه ثبت نام اینترنتی می‌باشد که مسئولین مربوطه باید در اسرع وقت برای رفع مشکل اقدام می‌کردند چراکه از آنها انتظار می رود در شرایط خاص پیش‌بینی‌های لازم را برای رفع مشکل را در نظر داشته باشند.

و البته افرادی هم که موفق به دریافت نوبت شده بودند نیز از انتظار کشیدن طولانی در صف گلایه داشتند اما امید است این مشکلات با آغاز به کار دو مرکز واکسیناسیون دیگر رفع شود و حضور افراد در مراکز برای دریافت واکسن به حداقل زمان ممکن برسد تا تجمع برای تزریق واکسن منجر به ابتلای افراد به ویروس کرونا نشود.


انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان