مسئولین مربوطه باید در اسرع وقت برای رفع مشکل تجمع در مکان تزریق واکسن اقدام می کردند چراکه از آنها انتظار می رود در شرایط خاص پیشبینیهای لازم را برای رفع مشکل داشته باشند.
به گزارش صبح قزوین این روزها واکسیناسیون افراد بالای65 سال در کشور در حال انجام و ثبت نام افراد بالای 60 سال نیز در سامانه سلامت آغاز شده است.
در قزوین نیز گروه هدف با حضور در مرکز نمایشگاه بی المللی میتوانند واکسن تزریق کنند اما طی روزهای گذشته تعدادی عکس، فیلم و پیام مردمی منتشر شد که بیانگر بینظمی و ازدحام در این مرکز برای تزریق واکسن بود.
همین موضوع باعث شد امروز در این مرکز واکسیناسیون حضور داشته باشیم تا شرایط را از نزدیک مشاهده و مطالبات مخاطبان را پیگیری کنیم.
در ابتدا جمعیتی هرچند کمتر نسبت به روزهای قبل در محوطه ورودی به چشم میخورد که در انتظار دریافت برگههای نام نویسی به دنبال مسئول مربوطه بودند تا پس از آن بتوانند وارد سالن اصلی شوند و مشخص بود که شلوغی و ازدحام به همین جا ختم نمیشود چراکه با توجه به عدم اجازه ورود همراه به داخل سالن اصلی ازدحام دیگری جلوی درب خروجی به چشم می خورد.
با ورود به سالن اصلی تعداد دیگری از افراد منتظر بودند تا پس از ثبت اسامی آنها در سیستم آماده دریافت واکسن شوند.
به سراغ یکی از افراد حاضر در مرکز واکسیناسیون رفتیم تا وضعیت واکسیناسیون را از زبان او بشنویم.
ایجاد صف برای ورود افراد به سالن علت ازدحام است
فرد حاضر در مرکز واکسیناسیون در گفتوو با خبرنگار صبح قزوین با بیان اینکه وضعیت ازدحام و شلوغی در محوطه حیاط و ورودی به سالن زیاد است گفت: من برای ورود به این مرکز حدود 30 دقیقه منتظر ماندم اما داخل سالن نسبتا خلوت است و مشکل اصلی، ورودی این سالن است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد صف برای ورود افراد و راه دادن آنها به سالن اشتباه است افزود: خواهش میکنم مسئولین دراین شرایط کرونایی از ایجاد صف جلوگیری کنند و برخورد بهتری با مردم داشته باشند.
این فرد تصریح کرد: فرمهای اولیه که باید توسط مردم پر شود را بدون نظم به دست افراد میدهند و همین باعث ازدحام شده است.
رفتار مسئولین برای ورود به سالن مناسب نیست
در ادامه گفتوگویی با یکی دیگر از حاضرین داشتیم که از رفتار مسئولین برای ورود به سالن گلایهمند بود.
این شخص با اشاره به اینکه برای ثبت نام در سامانه اینترنتی دچار مشکل شده است گفت: چندروز تلاش کردم تا ابتدا ثبت نام کنم و بعداز دریافت پیامک برای دریافت واکسن حاضر شوم اما تلاشهایم نتیجه نداد و بدون ثبت نام در سایت به اینجا آمدم.
وی ادامه داد: در ابتدا آنقدر ازدحام زیاد بود که تصمیم گرفتم منتظر نمانم و به منزل بروم اما دوباره پشیمان شدم.
هرچند پس از حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مرکز واکسیناسیون و تذکر وی به عوامل و دست اندرکاران کمی از ازدحام ورودی سالن کاسته شد اما باید چندنکته را یادآور شد.
صحبت مسئولین در خصوص حضور افراد بدون دریافت نوبت منطقی است اما مشکل اساسی اختلال در سامانه ثبت نام اینترنتی میباشد که مسئولین مربوطه باید در اسرع وقت برای رفع مشکل اقدام میکردند چراکه از آنها انتظار می رود در شرایط خاص پیشبینیهای لازم را برای رفع مشکل را در نظر داشته باشند.
و البته افرادی هم که موفق به دریافت نوبت شده بودند نیز از انتظار کشیدن طولانی در صف گلایه داشتند اما امید است این مشکلات با آغاز به کار دو مرکز واکسیناسیون دیگر رفع شود و حضور افراد در مراکز برای دریافت واکسن به حداقل زمان ممکن برسد تا تجمع برای تزریق واکسن منجر به ابتلای افراد به ویروس کرونا نشود.
دیدگاه ها