۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی در اماکن دولتی و عمومی تدبیر شود
کد خبر: ۳۵۱۴۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۵ ساعت: ۱۵:۲۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی در اماکن دولتی و عمومی تدبیر شود

آیت الله عابدینی گفت: صرفه جویی و کنترل مصرف متوجه مسئولان هم می‌شود و لازم است برای روشن ماندن نورافکن‌ها در آزادراه‌ها و پارک‌ها در طول روز که گاهی اتفاق می‌افتد، چاره‌ای اندیشید.

راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی در اماکن دولتی و عمومی تدبیر شود

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، با تسلیت شهادت امام باقر(ع) اظهار کرد: حضرت فرموده‌اند خدا برای حج به مردم دستور داد و فرمود آنها می‌آیند در حالی که آن سرزمین بیابانی بود اما همواره در ایام حج مشاهده می‌کنیم که مردم برای حضور در مناسک حج حضور باشکوهی دارند.

وی ادامه داد: حج زمانی مورد قبول قرار می‌گیرد که بعد از برگزاری مناسک و زیارت خانه خدا، بدانیم که ما امت ائمه اطهار(ع) هستیم و بگوییم پیرو ولایت هستیم و به امامان بگوییم که ما همراه شماییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تسلیت شهادت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه خاطرنشان کرد: مسلم بن عقیل به عنوان نماینده امام حسین(ع) به کوفه رفت و اگر مردم  می‌خواستند با امام حسین(ع) بیعت کنند، باید با نماینده حضرت همراه می‌شدند اما این اتفاق نیفتاد و ظلم، آن جامعه را فرا گرفت و به ذلت کشیده شدند.

امام جمعه قزوین افزود: مردم کوفه قدر نماینده امام را ندانستند و دچار گرفتاری و ظلم شدند. امروز رهبر فرزانه انقلاب نماینده امام زمان(عج) محسوب می شود و ما اگر بخواهیم وفاداری خود را به امام عصر(عج) نشان دهیم باید به رهبری نشان دهیم؛ البته ملت ایران در انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم وفاداری خود را نشان دادند و امیدواریم این لیاقت را حفظ کنیم تا پرچم به دست اما زمان(عج) سپرده شود.

وی اضافه کرد: روز عرفه را در پیش داریم و امیدواریم دعای تاثیرگذار، عرفانی و معرفتی را با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم چرا که این دعا از زبان اباعبدالله الحسین(ع) بیان و اشک امام با خواندن این دعای شریفه اشکشان جاری شد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان عنوان کرد: قربانی کردن و قربانی دادن در عید قربان از معانی تقرب محسوب می‌شود و برگزاری نماز عید قربان با شکوه هر چه بیشتر از وظایف ما در عید سعید قربان است.

خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) از مکه به سمت عراق از مناسبت های این ایام است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) دیدند اگر در مکه بمانند خونشان ریخته می‌شود و حرمت خانه خدا آسیب می‌بیند و به همین خاطر به سمت کوفه حرکت کردند.

وی افزود: اباعبدالله الحسین(ع) در خواب جد خود را دیدند که حضرت فرموده بودند خدا می خواهد تو را در راه خودش شهید ببیند. امام حسین(ع) در پاسخ به برادر خود درباره اینکه چرا خانواده را با خود همراه کرده‌اند فرمودند: خدا می‌خواهد اینها را در راه خودش اسیر ببیند تا اسلام بماند و انقلاب در درون همه اهل کعبه و قبله جای بگیرد و خباثت معاویه و فرزندانش را بشناسند و بدانند عدالت واقعی در کجا شکل می گیرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز درگذشت مرحوم کافی و مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی بیان کرد: مرحوم کافی در یک تصادف مشکوک درگذشت و ایشان شخصیتی بودند که دلها را نورانی می‌کردند. خیلی وقت‌ها ساواک مخالفان خود را این گونه مورد حمله قرار می‌داد تا به انقلاب آسیب وارد کند. میرزا جواد آقا تبریزی صاحب کتاب اسرارالصلاه، المراقبات و پرورش دهنده سلسله عرفای بزرگ بودند و برای این عارف سالک علو درجات را خواستاریم.

وی در خصوص صرفه جویی در مصرف آب و برق، تأکید کرد: صرفه جویی در مصرف یکی از ضروریات دین ماست. صرفه جویی و کنترل مصرف متوجه مسئولان هم می‌شود و لازم است برای روشن ماندن نورافکن‌ها در آزادراه‌ها و پارک‌ها در طول روز که گاهی اتفاق می‌افتد چاره‌ای اندیشید.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: مردم در این شرایط که با خاموشی مواجه می‌شوند اگر ببینند بی‌جهت چراغ‌های آزادراه‌ها و پارک‌ها روشن است، برایشان قابل پذیرش نیست و لازم است مسئولان این معنا را جدی بگیرند و مدیریت مصرف را با جدیت دنبال کنند.

وی در پایان تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان یکی از ضروریات است و همه مردم با همدلی و همراهی تلاش کنند تا حافظ بهداشت و درمان در همه زمینه ها باشیم.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان