۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین احتمال انتخاب شهردار قزوین از گزینه‌های غیر بومی دور از انتظار نیست
کد خبر: ۳۵۱۴۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۶ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین:

۴ نفر از مدیران درون مجموعه شهرداری کاندیدای جایگاه شهردار هستند

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باتوجه به محدودیت زمانی و پیچیده بودن فرآیند انتخاب شهردار، احتمالا برای دوره گذار در شهرداری قزوین سرپرست انتخاب شود و در همین راستا نیز ۴ نفر از مدیران درون مجموعه شهرداری کاندیدا هستند.

احتمال انتخاب شهردار قزوین از گزینه‌های غیر بومی دور از انتظار نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، مهدی مهدیخانی در گفت‌وگوی زنده در شبکه اجتماعی اینستاگرام با اشاره به اولویت‌ها و مسائل شهر قزوین در آینده اظهار کرد: در همان ابتدای آغاز دوره هفتم شورای شهر، نگرانی مردم از مسائل شهری را درک و احساس کردیم مردم از اعضای شورای جدید انتظارات بیشتری برای رفع مشکلات دارند.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر به عنوان اولین انتخابات بعد از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم محسوب می‌شود، نیاز است در حوزه گام دوم فعالیت و از افرادی استفاده کنیم که بار مسئولیت مناسبی را بر عهده بگیرند.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین اذعان کرد: در نظرات خود در حوزه بیانیه گام دوم سعی می‌کنیم کادر سازی مناسبی اتفاق بیافتد و در این حوزه، 9 نفر منتخب هم عقیده و همگام هستیم.

شهردار آینده برای منابع شهرداری برنامه شفافی داشته باشد

وی با اشاره به انتظارات مورد نظر از مدیریت شهری اضافه کرد: به هیچ عنوان خدمات دوستان خود در شورای پنجم را انکار نمی‌کنیم و قدردان زحمات اعضای آن دوره هستیم اما سطح مطالبات مردم به نحوی است که انتظارات بیشتری دارند.

این منتخب شورا عنوان کرد: برنامه‌ها و راه حل مختلفی برای حل مسائل شهر قزوین از جمله باغستان قزوین یا بدهی بانکی در شورای ششم با مشورت کارشناسان پیش‌بینی شده است.

مهدیخانی اذعان کرد: در مجموع معتقدیم شهرداری را باید انتخاب کنیم که درباره بدهی‌ها و منابع شهرداری برنامه شفافی داشته باشد؛ صحبت درباره برنامه‌های شهردار اکنون زود است چراکه ممکن است شهردار برنامه دیگری درنظرداشته باشد.

احتمال انتخاب شهردار قزوین از گزینه‌های غیر بومی دور از انتظار نیست

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر انتخاب شهردار دوره ششم در فضای مجازی بیان کرد: در همان آغاز در اولین مرحله به دنبال بررسی کمیسیون‌ها در دوره‌های گذشته و بعد از آن نیز بررسی ویژگی‌های شهردار بودیم؛ براساس پالایش اولیه‌ صورت گرفته، 40 نفر به عنوان شهرداری قزوین باقی ماندند که از این تعداد، 10 الی 15 نفر غیر بومی و خارج از استان هستند.

منتخب ششمین دوره اسلامی شهر قزوین مطرح کرد: به عبارتی در انتخاب گزینه بومی بودن شهردار اصرار ویژه‌ای نداریم و اگر بتوانیم شهردار غیربومی و توانمند انتخاب کنیم که بتواند در سطح مردم فعالیت کند حتما از ظرفیتش استفاده خواهیم کرد اما گزینه‌های مهمی هم از گزینه‌های بومی باقی مانده که در مرحله دوم می‌شود.

مهدیخانی یادآور شد: براین اساس وقتی چارچوب انتخاب شهر مشخص شد برخی از دوستان مأموریت پیدا کردند رایزنی‌های اولیه با  گزینه‌های خارج از استان داشته باشند چراکه بعضی از این چهره‌ها، چهره‌های ملی هستند و می‌توانند برای شهر قزوین فعالیت کنند؛ عمده این افراد سابقه شهرداری‌های مختلف را در کارنامه دارند.

تلاش منتخبان شورای شهر، تعیین نهایی شهردار است

وی گفت: بعد از شکل گیری این چارچوب، باتوجه به اینکه نگرانیم چهاردهم مرداد ماه فرا برسد و برای انتخاب شهردار به جمع‌بندی نرسیده باشیم فعلا انتخاب شهردار را متوقف کرده و به دنبال سرپرست شهرداری بودیم اما تلاش منتخبان شورای شهر رسیدن به گزینه نهایی شهردار است.

منتخب ششمین دوره اسلامی شهر قزوین درباره انتخاب شهردار آینده قزوین اظهار کرد: پس از انتخابات اعضای منتخب شورای شهر جلسات مشترکی داشتند که در آن پیرامون شاخص‌های انتخاب شهردار به تبادل نظر پرداختند و این جلسات هم‌چنان ادامه دارد.

وی گفت: تلاش منتخبان شورای شهر بر این است که بتوانند تا پیش از روز 14 مرداد به گزینه نهایی برسند اما باتوجه به محدودیت زمانی و پیچیده بودن فرآیند انتخاب شهردار، احتمالا برای دوره گذار در شهرداری قزوین سرپرست انتخاب شود و در همین راستا نیز 4 نفر از مدیران درون مجموعه شهرداری کاندیدا هستند.

مهدیخانی ابراز کرد: این 4 نفر شامل اصغر اللهیاری کشمرزی، حسین عمویی، سیدحامد موسوی و وهاب میزانی است که از آن‌ها برای دوران گذار برنامه خواسته شده، البته 2 نفر از این افراد جزو گزینه‌های شهرداری نیز هستند، اما در صورتی که برای شهرداری سرپرست انتخاب شود، لزوما سرپرست شهرداری، شهردار نهایی نیست و ممکن است فرد دیگری به‌عنوان شهردار انتخاب شود.

عهد بستیم آخرت خود را به دنیا نفروشیم

این منتخب شورا اذعان کرد: منتخبان شورای شهر معتقدند باید با دقت و حساسیت گزینه‌ها مورد بررسی قرار داده و یک شهردار جهادی برای مدیریت شهری قزوین انتخاب کنند.

مهدیخانی گفت: استفاده از منابع انسانی و چگونگی استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان قطعا یکی از چالش‌هایی است که شهردار آینده در خصوص آن قرار است پاسخگوی اعضای شورای شهر باشد؛ این موضوع از جمله دغدغه منتخبین شورایی ششم محسوب می‌شود و قطعا شهرداری باید انتخاب شود که بتواند به این چالش‌ها پاسخ دهد.

وی در پایان یادآور شد: همدلی که در سه هفته گذشته بین منتخبان جدید اتفاق افتاده مثال زدنی است؛ در دوره ششم به اتفاق 8 عضو دیگر عهد بستیم آخرت خود را به خاطر دنیا نفروشیم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان