۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عفاف و حجاب تضمین کننده سلامت جامعه است/ فرزندانمان را از سنین کودکی دعوت به پوشش عفیفانه کنیم
کد خبر: ۳۵۱۳۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۲ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی حوزه علمیه واحد خواهران قزوین:

عفاف و حجاب تضمین کننده سلامت جامعه است

معاون فرهنگی حوزه علمیه واحد خواهران قزوین با بیان اینکه حجاب نماد نجیب زادگی بوده و محدودیت نیست؛ گفت: معلمان دانش آموزان خود را به عفاف و حجاب توصیه کرده و تلاش کنند این امر ضروری دین که تضمین کننده سلامت جامعه است در مدارس شکل بگیرد.

عفاف و حجاب تضمین کننده سلامت جامعه است/ فرزندانمان را از سنین کودکی دعوت به پوشش عفیفانه کنیم
متین قورچی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: امروز در زندگی روزمره خود در لبه پرتگاه‌ها و در پاره‌ای موارد در آستانه سقوط و نزدیک به خطوط قرمز قرار داریم.

وی افزود: اگر بنا باشد نرم‌افزاری به ما متصل شود تا چنانچه به خطوط قرمز نزدیک شدیم به ما هشدار دهد، باید گفت که این نرم افزار دائما در حال آژیر کشیدن خواهد بود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه واحد خواهران قزوین تصریح کرد: معمولا در مواجهه با گرفتاری و سختی‌ها و شرایط ناگوار زندگی اولین چیزی که در خلوت خود به آن می‌اندیشیم یا به ذهنمان خطور می‌کند، خداوند متعال است که امید همه بندگان به لطف و رحمت اوست.

وی اضافه کرد: ما در لحظه لحظه زندگی خود محتاج عنایت و توجه پروردگار متعال هستیم چراکه به خوبی به بزرگی خدا و دریای رحمتش واقف هستیم و او را می‌شناسیم اما بعضی وقت‌ها چنان در روزمرگی‌های خود غرق می‌شویم که فراموش می‌کنیم خدایی وجود دارد که ناظر به اعمال و رفتار ماست.

بی‌حجابی یک آسیب اجتماعی و ناشی از جهل افراد نسبت به جایگاه خود است

قورچی‌بیگی عنوان کرد: باید بدانیم بی‌عفتی، بی‌حیایی و بی‌حجابی یک آسیب اجتماعی است که ناشی از جهل افراد نسبت به جایگاه خود در مقابل خدا، اجتماع و مردم است.

وی اضافه کرد: آحاد جامعه باید بدانند که عفاف و حجاب یک قانون وضع شده از جانب خدای متعال است و همچون سایر قوانین اجتماعی دارای اهمیت بوده و باید بدان توجه کرد و به اشخاص ناقض آن باید تذکر داد لذا زمینه انجام این فریضه الهی را باید فراهم کنیم و البته پیش از هر چیزی خود عامل به آن باشیم.

این مقام مسئول گفت: اگر مربیان به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده متوجه قانون الهی حجاب و عفاف باشند و به آن اهمیت دهند همان طوری که به قوانین اجتماعی و آموزش و پرورش توجه می‌کنند قطعا دانش‌آموزان نیز از مربیانشان الگو می‌گیرند.

وی ادامه داد: باید مربیان و معلمان این احساس مسئولیت را نسبت به جامعه مخاطب خود داشته باشند و قبل از هر آموزشی، رابطه دانش‌ آموزان را با خداوند متعال محکم کنند زیرا گاه مشاهده می‌شود که برخی از دانش‌آموزان با خدا قهر بوده و از خدا طلبکار هستند.

رعایت عفاف و حجاب، احترام به شخصیت افراد در جامعه است

قورچی‌بیگی تصریح کرد: وظیفه مربیان این است که با برخورد مناسب دانش‌آموزان را به سوی خود جلب کرده و با رعایت موازین شرعی و حقوقی بتوانند مشکلات آنها را رفع کنند و موانع و کمبودهایی موجود در زندگی دانش‌آموزان را بشناسند و به شیوه‌های صحیح هویت دانش‌آموز را به او برگردانند و به او عزت و کرامت بخشیده و جایگاه انسانی‌اش را تبیین کنید.

وی بیان کرد: بحث در مورد عفاف و حجاب در واقع به توجه افراد به هویت انسانی خودشان برمی‌گردد و افراد جامعه باید بپذیرند که رعایت عفاف و حجاب در حقیقت احترام به شخصیت افراد در جامعه است.

پوشش عفیفانه امری فطری است

معاون فرهنگی حوزه علمیه واحد خواهران قزوین گفت: حجاب و عفاف و پوشش عفیفانه به عنوان یک ضرورت دین مطرح است و امری فطری بوده که عقل آدمی آن را می‌پذیرد بنابراین باید فرزندان را از همان سنین کودکی به عفاف و حجاب و اقامه نماز و انجام فرامین الهی دعوت کنیم.

وی اضافه کرد: همانطور که داروی تلخ را به کودک بیمار خود می‌دهیم تا بهبود پیدا کند باید سختی و تکلف برخی قوانین را هم بپذیریم.

متاسفانه شاهد عواقب بی‌حجابی در خانواده‌ها و جامعه هستیم

قورچی‌بیگی تصریح کرد: امروز با ظهور بیماری کرونا، ضرورت ماسک زدن را درک کردیم چون عواقب و پیامدهای تلخ عدم رعایت نکات بهداشتی را مشاهده کردیم در مورد عفاف و حجاب هم امروز متاسفانه شاهد عواقب بی‌حجابی و بدحجابی و بی‌حیایی و بی‌عفتی در خانواده‌ها و جامعه هستیم.

وی تاکید کرد: مربیان باید از انجام رفتارهای دوگانه بپرهیزند و پوشش آنها در مدرسه با بیرون از مدرسه متناقض هم نباشد چراکه آنان پرورش دهندگان نسل آینده هستند و در صورت عدم رعایت این موارد ممکن است سلامت جامعه به خطر افتد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حجاب نماد نجیب زادگی بوده و محدودیت برای زن نیست؛ گفت: معلمان دانش آموزان خود را به عفاف و حجاب توصیه کرده و تلاش کنند این امر ضروری دین که تضمین کننده سلامت جامعه است در مدارس شکل بگیرد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان