۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین حقوق همه بازنشستگان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است
کد خبر: ۳۵۱۳۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۱ ساعت: ۱۶:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین:

ماهانه در حدود ۴۰۰ میلیاد تومان به حقوق بازنشستگان اختصاص داده می‌شود

قاریان‌پور گفت: نواقص طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ادامه کم کم بر طرف شد و در سال جدید با هماهنگی کانون بازنشستگان، حقوق همه بازنشستگان نسبت به اسفند سال ۹۹،  ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

حقوق همه بازنشستگان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است

به گزارش خبرنگاراجتماعی صبح قزوین، محمدرضا قاریان پور ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد ، اظهار کرد:  در 64 درصد جمعیت کشور و64 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: تامین اجتماعی اقشارمختلف بیمه شده در سطح استان از جمله دولتی، خصوصی و  حقیقی وحقوقی و همچنین افرادی که به صورت آزاد خود را بیمه می‌کنند را تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: در سطح استان قزوین تقریبا 252هزار نفر را تحت پوشش تامین اجتماعی به عنوان بیمه شده اصلی داریم که اگر با ضریب 3 یا 4 نفر سرانه هر خانواده در نظر بگیریم حدود یک میلیون نفر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

قاریان پور با اشاره به رشد 3درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان ادامه داد:78 هزار و 470 نفر بازنشسته حقوق‌بگیر در استان داریم که این رقم نسبت به سال 98، 5/6 درصد افزایش داشته است و ماهانه در حدود 400 میلیاد تومان به حقوق بازنشستگان اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با تاکید بر موقعیت صنعتی استان قزوین، اذعان کرد: بالغ بر21 شهر صنعتی و 18 هزار کارگاه فعال حقوقی و حقیقی یا صنوف وشرکت‌های بزرگ در استان دایر هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در تامین اجتماعی انجام گرفت، عنوان کرد: یکی از اقدامات بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است که بعد از 12 سال انتظار بازنشستگان بالاخره در مرداد 99 این امر هر چند با نواقصی که همراه داشت عملیاتی شد.

قاریان پور گفت: نواقص طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ادامه کم کم بر طرف شد و در سال جدید با هماهنگی کانون بازنشستگان، حقوق همه بازنشستگان نسبت به اسفند سال 99،  50 درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در رابطه با روند پرداخت حقوق بازنشستگان با 50 درصد افزایش اذعان کرد: حقوق بازنشستگان در اردیبهشت و خرداد سال جاری به طور کامل پرداخت شد اما پرداختی فروردین تفاوت‌هایی داشت که با اصلاحات انجام شده نیز در روزهای آتی پرداخت می‌شود.

وی  در رابطه با نسبت ورودی به خروجی درآمد و هزینه‌های سازمان اضافه کرد: در سراسر کشور ماهانه 21 هزار میلیارد تومان پرداختی بازنشستگان است و قزوین 3.2 ضریب وابستگی دارد یعنی تقریبا به ازای  5 نفری که حق بیمه می‌دهند 3.2 خروجی داریم.

قاریان پور با اشاره به با فعالیت‌های سازمان در دولت الکترونیک گفت: می‌توان گفت در  سازمان تامین اجتماعی  که در کشور بیشترین مراجعه کننده و تحت پوشش را دارد، شاخص‌ترین اقدامی که در زمینه الکترونیک صورت گرفت حذف دفترچه‌ها بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان افزود: برای چاپ دفترچه‌های تامین اجتماعی هزینه زیادی بابت کاغذ و خروج ارز از کشور داشت که با حذف دفترچه‌ها اتفاق خوبی از  نظر ارزی و هزینه برای خود سازمان هم اتفاق افتاد.

وی در بیان یکی دیگر از موارد مثبتی که الکترونیکی شدن دفترچه‎ها با خود به همراه دارد، اظهار کرد: با این اتفاق برای هر شخص یک پرونده پزشکی ایجاد می شود و در آینده در موارد اضطراری امکان رجوع به این پرونده وجود دارد.

قاریان پور با معرفی طرح 3070 عنوان کرد: در این طرح 30 خدمت را با درصدهای متفاوت به بستر اینترنت برده‌ایم که تعدادی از آنها حتی به طور صد درصدی انجام گرفته است.


این مقام مسئول با اشاره به خدماتی که به طور صد در صدی اینترنتی شده‌اند، افزود: در این موارد بیمه شده احتیاجی به مراجعه حضوری ندارد برای مثال در بحث هدیه ازدواج به محض ثبت اسامی افراد در ثبت احوال که مشمول هدیه ما می‌شوند و از قبل شماره حساب خود را وارد سایت کرده باشند هدیه ازدواج به صورت یک ماه حقوق برای آنها واریز می‌شود.

وی گفت: اگر شخصی خواهان خریداری سربازی خود در تامین اجتماعی باشد وارد سایت می‌شود و در قسمت خدمت سربازی اگر کارت هوشمند بابت سربازی گرفته باشد در سایت درخواست می‌دهد و می‌تواند هم به صورت نقدی و هم اقساطی هزینه را پرداخت کند.

قاریان پوراضافه کرد: در مورد دیگر دریافت لیست کارفرمایان تامین اجتماعی در سایت بارگزاری می‌شود و کارفرمایان می‌توانند بدون مراجعه حضوری لیست بیمه شده‌های خود را به ما تحویل دهند و همچنین پرداخت‌های خود را به صورت آنلاین انجام ‌دهند، حتی می‌توانند ریزبدهی‌ها یا اختلاف حساب‌ها را در سایت مشاهده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه مراجعات حضوری این 30 خدمت 70 هزار مورد در سال پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: با اجرایی شدن کامل طرح 3070 این مراجعات می‌تواند به صفر برسد که مقدار زیادی از آن هم اجرایی شده است.

وی در بیان مواردی دیگر از خدمات الکترونیکی اذعان کرد: این طرح مواردی چون تقسیط بدهی کارفرمایان، درخواست بازرسی از سوی کارفرمایان، اعتراض به سابقه بیمه، بررسی سابقه بیمه، دریافت گواهی رسمی سابقه بیمه ، گواهی کسر اقساط ،درخواست بازنشستگی، درخواست کفالت، پرداخت غرامت و دستمزد ایام بارداری و بیماری را در برمی‌گیرد.

قاریان پور با معرفی سایت گویای 1420 ادامه ابراز کرد: مردم می‌توانند به طور 24 ساعت از این سایت که متمرکز در تهران است چه به صورت پیامکی و چه گویا پیشنهادات، انتقادات و مشکلات خود را مطرح کنند و کارشناسان با توجه به زمانبندی تعریف شده برای هر موضوع  در حداقل زمان به حل مشکلات می‌پردازند و در مواردی مستقیما مشکلات را به مدیر هر استان ارسال می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین در پایان با بیان اینکه اکنون در سطح استان هزار میلیارد مطالبات داریم، گفت: کارفرمایان تا 31 تیر ماه مهلت دارند برای استفاده از بخشودگی جرائم در پرداخت حق بیمه به سایت مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند که این مورد فقط شامل کارگاه‌های فعال می‌شود.

انتهای پیام/1100

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان