۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مراجعه بیش از یک میلیون نفر به بیمارستان‌های استان در سال گذشته
کد خبر: ۳۵۱۳۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۱ ساعت: ۱۴:۲۸ ↗ لینک کوتاه

معاون درمان تأمین اجتماعی استان قزوین اعلام کرد

اضافه شدن ۱۵تخت به بخش نورولوژی بیمارستان رازی قزوین

معاون درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: ۱۵ تخت نورولوژی با جذب نیروهای پرستاری تا هفته دولت در بیمارستان رازی قزوین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مراجعه بیش از یک میلیون نفر به بیمارستان‌های استان در سال گذشته
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ دکتر محمد صادق بابایی ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: تامین اجتماعی دارای دو بیمارستان و هشت مرکز درمانی در سطح استان قزوین است و خدمات سرپایی و بستری به بیماران ارائه می‌دهد.

وی افزود: تامین اجتماعی استان با نزدیک به ۷۵۰ مرکز شامل بیمارستان‌های دانشگاهی و خصوصی، مراکز مطب‌ها و داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌‌ها و رادیولوژی و مراکز پاراکلینیک و فیزیوتراپی طرف قرارداد است.

معاون درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: پرداختی‌های پاراکلینیک‌ها و مراکز داروخانه‌ها به صورت کامل در سال گذشته تسویه حساب شد.

وی بیان کرد: نسخه الکترونیک در بحث سرپایی حدود سه سالی است که به صورت ۱۰۰ درصد اجرا می‌شود و در مراکز طرف قرارداد با پیگیری و برنامه‌ریزی‌های خوب سازمان تامین اجتماعی در بحث سرپایی بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد به صورت الکترونیک انجام می‌شود و در مورد بستری‌ها نیز در بیمارستان‌های خصوصی ۱۰۰ درصد به صورت الکترونیک است.

ارتقای بهره‌روی و کیفیت درمان بیمه شدگان با تشکیل پرونده سلامت

بابایی بیان کرد: نسخه الکترونیک دارای اهمیت فراوانی است و یکی از مهمترین برنامه‌ها در این راستا تشکیل پرونده سلامت و کارت هوشمند سلامت است که با کد ملی فرد، تمام جزئیات سیر روند درمانی بیمه شده در بخش سرپایی و بستری و سایر خدمات منسجم می‌شود که در ارتقای بهره‌روی و کیفیت درمان بیمه شدگان تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: در ارتباط با بیمارستان رازی قزوین نیز اقدامات خوبی انجام شده به طوریکه ۱۵ تخت نورولوژی یا داخلی مغز و اعصاب با جذب نیروهای پرستاری تا هفته دولت در این بیمارستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: خرید چهار دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان‌های رازی و تاکستان، خرید دستگاه چیلر و دستگاه اکسیژن ساز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶ هزار و ۴۹۵ بیمار کرونایی در دو بیمارستان تامین اجتماعی قزوین و تاکستان بستری شدند و در مراکز درمانگاهی آبیک، بوئین زهرا و الوند، محمدیه، سینا و شهید بهشتی در قزوین خدمات سرپایی به بیماران ارائه شده است.

تشکیل پرونده بیماران مزمن برای بیش از ۵۰ هزار بیمه شده استان

بابایی یادآور شد: تشکیل پرونده بیماران مزمن برای بیماری‌های دیابت، فشار خون، قلبی و اعصاب و روان از دیگر فعالیت‌های انجام شده است که برای بیش از ۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان استان قزوین تشکیل پرونده شده است همچنین طرح غربالگری حوزه سالمندی برای سرطان دستگاه گوارش و سینه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با پیشرفت نسخه الکترونیک و کارت هوشمند سلامت، تحول جدی در نظام سلامت کشور به ویژه برای بیمه شدگان تامین اجتماعی اتفاق خواهد افتاد.

معاون درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: تعداد مراجعات به دو بیمارستان تامین اجتماعی استان و ۸ مرکز درمانی در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده است.

وی در پایان عنوان کرد: تعداد اعمال جراحی انجام شده در سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۴۵ مورد و تعداد بستری‌ها ۲۴ هزار و ۷۴۱ نفر بوده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان