۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قطعی برق، تولید و صادرات استان را با مشکل جدی مواجه کرده است
کد خبر: ۳۵۱۳۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۳ ساعت: ۸:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صمت استان قزوین:

قطعی برق، تولید و صادرات استان را با مشکل جدی مواجه کرده است

افضلی گفت: هرچند شرایط مناسبی در بخش تولید و صادرات به وجود آمده است و محصولات کشور در بازارهای خوب سطح دنیا وجود دارد، اما معضل برق مشکلاتی را در واحدهای صنعتی به وجود آورده است.

قطعی برق، تولید و صادرات استان را با مشکل جدی مواجه کرده است

عزیزاله افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی استان اظهار کرد: تقریبا سه هزار و 425 واحد دارای پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد که تعدادی از آنها در شهرک‌های صنعتی و تعدادی هم در خارج از شهرک‌ها مستقر است.

وی افزود: در سه ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تقریبا با رشد حدودا 35 الی 38 درصدی بخش صنعتی سرمایه‌گذاری همراه هستیم؛ چنین شرایطی نوید بخش این امر بوده که با وجود تحریم‌های ظالمانه، ظرفیت‌های ایجادی بخش صنعت شکوفا شده و صنعت جایگاه خود را پیدا کرده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین اذعان کرد: صنایعی در استان فعال بوده که نیروهای آن به صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند و میزان اشتغال و تولید آنها افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی قزوین

افضلی یادآور شد: ظرفیت بیشتر واحدهای صنعتی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و این افزایش، رونق را ایجاد کرده است؛ البته افرادی که در حوزه خصوصی فعالیت می‌کنند مطالعات ویژه‌ای را در واحد صنعتی انجام می‌دهند.

وی اذعان کرد: در راستای تعمیق تولیدات داخل به عنوان رسالت‌ سازمان صمت، تلاش داریم واحدهای صنعتی را با ارائه برنامه‌های تولید به سمت و سویی ببریم تا در صورتی که یک واحدی محصولی را تولید می‌کند نسبت به داخلی سازی و تعمیق ساخت داخلی آن تشویق شود.

این مقام مسئول ادامه داد: باوجود تمام تحریم‌های موجود حاکم، با پیشرفت‌هایی همراه بودیم و در کنار تمام واحدهای صنعتی سازمان، بخش‌های R&D  قوی ایجاد و فعال شده است.

قطعی برق مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی به وجود آورده است

افضلی اذعان کرد: هرچند شرایط مناسبی در بخش تولید و صادرات به وجود آمده است و محصولات کشور در بازارهای خوب سطح دنیا وجود دارد، اما معضل برق مشکلاتی را در واحدهای صنعتی به وجود آورده است.

وی گفت: عدم اعلام برنامه‌های قطعی برق آسیب جدی به صنایع استان وارد کرده است؛ برای نمونه بخشی از صنایع دارای کوره‌های کانتینیوز است که بخش تولید نیازمند فعالیت پیوسته است و با خاموشی برق، امکان خارج کردن حتی یک خط از مدار در آن وجود ندارد و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین یادآور شد: از دست اندرکاران برق درخواست داریم از واحدهای صنعتی حمایت کنند تا مشکلات در شرایط سخت جامعه از بین برود.

افضلی با اشاره به رویکردهای سازمان صمت در تحقق راهبرد سال‌جاری اذعان کرد: فعال‌سازی 100 واحد راکد را در دستور کار داریم و تلاش داریم این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم؛ البته تعدادی از این واحدها در سه ماه نخست سال‌جاری فعال شده و فعالیت مابقی آن در طول سال سرعت می‌گیرد.

وی در پایان تأمین منابع مالی، تشویق واحدهای صنعتی برای استفاده از بازارهای سرمایه، توسعه بخش معادن و فعال سازی واحدهای صنایع معدنی در کنار بهره برداران معدنی که بتوان ارزش افزوده ویژه ایجاد کرد را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال‌جاری برشمرد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان