۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مهربانی کردن، علاج بیماری بدحجابی است
کد خبر: ۳۵۱۳۷۱ نویسنده: آیت‌الله عابدینی تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۰ ساعت: ۱۲:۵۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین:

مهربانی کردن، علاج بیماری بدحجابی است

آیت الله عابدینی گفت: راه حل مقابله با ترویج بدحجابی، عاطفه و مهربانی، جذب کردن و احترام گذاشتن و حفظ کرامت انسانی است.

مهربانی کردن، علاج بیماری بدحجابی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در همایش زیست عفیفانه، در سالن اجتماعات اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: خداوند در آیات قرآن به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرده است و با تامل در این آیات می‌توان درک کرد کسی که عفیف نباشد، در صورتی که پوشش هم داشته باشد، گویا عفیف نیست و این حالت در کلامش هم بروز می‌کند.

وی افزود: حجاب تجلی بیرونی و عملی عفاف بوده و ریشه عفاف کرامت انسانی است، ریشه این کرامت، تقواست؛ آن گونه که در قرآن بیان می‌شود《 ان اکرمکم عندالله اتقاکم؛ ریشه تقوا هم در عبادت است و خداوند بیان می‌کند ای مردم عبادت کنید تا با عبادت به تقوا برسید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین عنوان کرد: ا ریشه عبادت عقیده است؛ لذا این عقیده باید خدا را بشناسد و بداند خداوند خالق، رحیم رحمان و رئوف بوده و انسان، انا لله انا الیه راجعون است، در این صورت انسان به طور ناخودآگاه عبد شده و عبادتش جاذبه‌دار می‌شود.

عبادت واقعی به دنبال شکل‌گیری عقیده محقق می‌شود

عابدینی اذعان کرد: نیاز روحانی و معنوی جدی‌تر از نیاز جسمانی در انسان است؛ گاها در غفلتیم و توجهی به نیازهای روحانی خود نداریم.

وی تصریح کرد: با تاملی در مناجات امام سجاد (ع) که عنوان می‌کند، خداوندا شیرینی قرائت قران، مناجات، نماز و قنوت را بر ما بچشان، می‌توان درک کرد که این مناجات‌ها برای انسان فرصت است و اگر مرزهای این فرصت‌ها را نشناسیم مشخص می‌شود هنوز اعتقاداتمان ریشه‌دار نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اذعان کرد: عقیده زمانی بروز می‌شود که نتیجه‌ آن، عبد شود و عبادت به دنبال عقیده شکل می‌‌گیرد؛ خداوند در سوره حمد به عنوان عصاره قرآن کریم، در ابتدا عقیده‌سازی می‌کند و بعد به عبادت حقیقی می‌پردازد؛ این آیات بیان می‌کند، عبادت حقیقی به مرور تقوا را در وجود ادمی بیدار و اراده را توانا می‌کند.

حفظ کرامت انسانی، راه حل مقابله با ترویج بدحجابی

عابدینی گفت: انسان دارای عقل، بینش و بصیرت، صاحب کرامت می‌شود و کرامت در تمام عرصه‌های اخلاقی برجستگی پیدا می‌کند؛ تمام بزرگان همچون امام راحل و سردار شهید سلیمانی نمونه‌ای از این انسان‌هاست.

وی ادامه داد: انسان با کرامت اهل سخاوت و اهل عفاف است و ریشه عفیف نبودن شخص را باید ریشه‌یابی کرد؛ ممکن است کسی حجاب نداشته باشد اما عفیف باشد و به دلیل شرایطی بدحجابی را تحمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ابراز کرد: راه حل مقابله با ترویج بدحجابی، عاطفه و مهربانی، جذب کردن و احترام گذاشتن و حفظ کرامت انسانی است؛ امام راحل بیان می‌کند فرد عفیف، بدون لباس هم عفتش را حفظ می‌کند اما فردی که عفیف نیست اگر لباس هم بپوشد گویا عریان است.

عفاف از ثمرات تقواست

عابدینی ادامه داد: عبادت اگر با فضیلت باشد ثمراتی دارد؛  ثمره عبادت، تقواست و ثمره تقوا کرامت بوده و عفاف هم از ثمرات کرامت است؛ فرد دارای کرامت انسانی، زندگی متعالی خواهد داشت.

وی بیان کرد: توجه کنیم عفاف و حجاب تنها مختص بانوان نیست و اسلام به حجاب داشتن و عفیف بودن مردان نیز اشاره دارد و عنوان می‌کند گرامی‌ترین شما نزد خداوند، چه زن و چه مرد، باتقواترین شماست.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان