۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حفر ۹ حلقه چاه برای مقابله با کمبود آب روستائیان
کد خبر: ۳۵۱۳۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۰ ساعت: ۸:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آبفای استان خبر داد:

با ۱۲ تانکر به روستاهای تحت پوشش آب‌رسانی کرده‌ایم

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین گفت: با آبرسانی ۱۲ تانکر به روستاهای تحت پوشش، سعی می‌کنیم مشکلات آنها را به حداقل برسانیم؛ میزان آبرسانی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته دوبرابر افزایش یافته است و امیدواریم با کاهش دما بتوانیم پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.

حفر ۹ حلقه چاه برای مقابله با کمبود آب روستائیان
داراب بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آخرین وضعیت آبرسانی به مناطق مختلف استان اظهار کرد: باتوجه به خشکسالی ناشی از کاهش بارندگی‌های آبی سال 99 و 1400، پیش‌بینی می‌شد بیش از 145 روستا و بیش از 60 هزار نفر جمعیت شهری در سطح شهرها و روستاهای استان تحت تأثیر تنش قرار بگیرد.

وی افزود: در این راستا کارهای مختلفی از جمله 9 حلقه چاه حفر شد تا کمبودهای موجود به میزان حداقلی جبران شود؛ در سطح روستا نیز فعالیت‌هایی متناسب با ظرفیت روستاها همچون لایروبی چشمه‌ها و قنات‌ها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین عنوان کرد: سعی کردیم مشکلات را به حداقل میزان کاهش دهیم به گونه‌ای که باوجود کاهش بازندگی‌های بسیار، شهر قزوین در رده شهرهای نسبتا مناسب است.

برخورد شدید با انشعابات غیرمجاز در سطح شهرها

بیرانوندی تصریح کرد: شهر قزوین در شبانه‌روز با مصرف 400 الی 500 لیتر در ثانیه با کمبود آب روبه‌روست و سعی می‌کنیم با مدیریت فشار، مشکلات موجود را به حداقل برسانیم.

وی اذعان کرد: برخورد شدید با انشعابات غیرمجاز در سطح شهرها و روستاها با همکاری مراجع قضائی و اخطار به مشترکین پرمصرف و در صورت نیاز قطع آن از جمله برنامه‌های اصلی شرکت در مدیریت مصرف است.

این مقام مسئول گفت: در صورتی که در روند مصرف با افت شدید یا قطعی همراه شویم سعی می‌کنیم به صورت سامانه پیامکی، هشدارهایی را به مشترکان اطلاع‌رسانی کنیم.

آبرسانی سیار به روستاهای تحت پوشش استان

بیرانوندی اذعان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور، سال‌جاری سال سختی است لذا همه باید همکاری کنیم تا یک ماه باقی مانده از فصل گرم سال، با مدیریت مناسب، از تابستان عبورکنیم.

وی در پایان به آبرسانی سیار به روستاها اشاره کرد و یادآور شد: با آبرسانی 12 تانکر به روستاهای تحت پوشش، سعی می‌کنیم مشکلات آنها را به حداقل برسانیم؛ میزان آبرسانی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته دوبرابر افزایش یافته است و امیدواریم با کاهش دما بتوانیم پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان