۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین به مناسبت عید غدیر ۱۳ زندانی جرائم غیر عمد آزاد می‌شوند
کد خبر: ۳۵۱۳۵۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۹ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین:

تعداد ۳۰۰ هزار پرس اطعام علوی در دهه ولایت و امامت توزیع می‌شود

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین گفت: بیش از ۳۰۰ هزار پرس اطعام علوی در دهه امامت و ولایت از شب غدیر تا شام غدیر توزیع می‌شود چراکه غدیر روز طعام است.

به مناسبت عید غدیر ۱۳ زندانی جرائم غیر عمد آزاد می‌شوند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، محسن حق‌شناس ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: چهار واقعه بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور از جمله وقایع عظیم شیعیان بوده و اهمیت واقعه غدیر به اندازه‌ای زیاد است که تمام آرزوهای انبیا در بعثتشان در واقعه غدیر به منصه ظهور می‌رسد.

وی افزود: غدیر حلقه اتصال نبوت و امامت است؛ غدیر به معنی این است که اسلام نگاه جدی به حکومت دارد و غدیر مقایسه حکومت الهی با سایر حکومت‌ها و نقطه اتصال همه مکاتب بوده و مختص عالم خلقت است.

دبیر بین‌المللی غدیر در استان قزوین بیان کرد: غدیر اعلان شکست کفر و نفاق و جشن احتزاز ولایت خدایی است و به عنوان جامعه اسلامی وظیفه داریم غدیر را بیشتر از گذشته پاس بداریم و در جامعه منتشر کنیم.

تبلیغ ولایت امام علی(ع)، بالاترین معروف است

حق‌شناس اذعان کرد: بالاترین معروف، تبلیغ ولایت امام علی (ع) بوده و تکلیف سنگینی در این بین بر عهده رسانه‌هاست؛ دو خطبه غدیر از امام علی(ع) و امام رضا (ع) نقل شده است که البته اصل پیام غدیر از پیامبر گرامی است که در جریان برگشت از حجه‌الوداع خطبه غدیر را قرائت کردند.

وی گفت: غدیر به معنی مجموع زمان فرآیند خلقت است و  تمام پیامبران وصی خود را در روز غدیر انتخاب می‌کردند؛ روز غدیر روز راندن شیطان و روز بیان حقایق است.

این مقام مسئول ادامه داد: امام رضا (ع) عنوان می کند: روز غدیر روز فرونهادن گناهان، روز بخشش و گسترداندن علم، روز خبر خوش، روز بزرگترین عید، روزی که دعا در آن مستجاب است، روز پوشیدن لباسهای نو و درآوردن لباس‌های سیاه و روز بیرون کردن اندوه‌ها و غدیر روز رقابت با هم است.

برگزاری چهارمین جشنواره خوشنویسی در قزوین

حق‌شناس با اشاره به برنامه‌های دهه امامت و ولایت استان قزوین عنوان کرد: سعی داریم به هیچ عنوان جریانات غدیر مختص به بنیان غدیر نباشد بلکه تلاش کردیم نخ تسبیحی باشیم که مهره‌های فرهنگی را برای فرهنگ‌سازی غدیر کنار هم قرار دهیم.

وی ادامه داد: به دنبال تبلیغ بنیاد غدیر نیستیم و تلاش داریم جریان غدیر جریان دلی، مردمی و معرفتی باشد چراکه این حرکت می‌تواند در بین مردم نشاط و شور ایجاد کند لذا گمنامی غدیر تبعات بسیار بدی به همراه خواهد داشت.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین یادآور شد: برگزاری چهارمین جشنواره خوشنویسی به صورت مجازی و حضوری، مسابقه تا غدیر با اهدای جوایز ویژه در بستر فضای مجازی، برگزاری دوره تربیت مربی غدیر و برگزاری مسابقه ملی خطبه غدیر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه امامت و ولایت است.

شان شادی حلال ولایتی پاس داشته شود

حق‌شناس مطرح کرد: سعی کردیم دوره‌های مختلفی را در حوزه غدیر برگزار کنیم و براین اساس، بالغ بر ۹۳ جلسه آموزشی برگزار شده است؛ تبین محتوا از برنامه‌هایی است که باید به آن توجه کنیم و سعی داریم کار ویژه‌ای در این خصوص انجام دهیم.

وی گفت: تامین اقلام فرهنگی برای هیئت‌های مذهبی شهر انجام شده و سعی شده است نماینده‌ای در بنیاد غدیر در روستاها حضور داشته باشند؛ همچنین تامین بخشی از هزینه‌های جشن‌ها توسط مردم صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: برخی از ایام همچون محرم دارای نماد است اما هنوز در نماد غدیر و فضاسازی نقاط ضعفی وجود دارد و نتوانستیم نماد ثابتی برای آن داشته باشیم لذا به دنبال سبک زندگی غدیر هستیم.

حق‌شناس یادآور شد: بیش از ۳۰۰ هزار پرس اطعام علوی در دهه امامت و ولایت از شب غدیر تا شام غدیر توزیع می‌شود چراکه غدیر روز طعام است؛ همچنین مسابقه خطبه غدیر، آموزش مفاهیم غدیر در شبکه شاد، زیباسازی و فضاسازی شهری نیز برگزار می‌شود.

وی گفت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که کرونا فشارهای اقتصادی را به وجود آورده است، تنها راه غلبه بر بخشی از جریان نامعقولی که با آن روبه‌رو هستیم، تعظیم شعائر غدیر و برگزاری مراسمات آن به نحو احسن و شاداب است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین تصریح کرد: از مردم درخواست داریم شان شادی حلال ولایتی را پاس بدارند و مراسمات غدیر متناسب با شان ولایتی برگزار شود.

آزادی ۱۳ زندانی غیر عمدی در دهه امامت و ولایت  

حق‌شناس بیان کرد: برگزاری اولین جشنواره خطابه ویژه طلاب و دانشجویان، غدیر و فاطمه زهرا(س)، غدیر در علوم اسلامی، غدیر و سبک زندگی اسلامی، غدیر از منظر امامین انقلاب را درنظر داریم.

وی با بیان اینکه از قربان تا غدیر قطعا دهه امامت و ولایت نامگذاری شد، اذعان کرد: در روزشمار غدیر، عناوین مختلفی نامگذاری شده است که از موارد آن می‌توان به روز توحید و عبادت و بندگی، روز ایثار و دفاع از حریم ولایت، ولایت و مردم‌سالاری دینی، ولایت بصیرت و دشمن‌ستیزی اشاره کرد؛ آخرین روز هم به عنوان روز مباهله است و نیاز است رسانه‌ها مطالبه کنند تا به این روز توجه ویژه شود.

حق‌شناس با بیان اینکه سعی داریم در ایام غدیر، ۱۳ زندانی را از جرایم غیرعمد آزاد کنیم، ابراز کرد: در سال گذشته دو هزار پرچم بین خانواده‌ها توزیع کردیم و در سال‌جاری هم توزیع پرچم درنظرگرفته شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: باتوجه به اینکه شاهد چند مورد ازدواج آسان در استان بودیم، مراسم جشن ۱۱ زوج جوان را در روز اول ذی‌الحجه درنظر داریم.

برگزاری برنامه چهارپایه‌خوانی در دهه امامت و ولایت

وی اظهار کرد: برنامه‌هایی را در حوزه بازسازی غدیر برای کودکان با کانون پرورشی فکری کودکان برگزار کرده‌ایم، معتقدیم اگر غدیر را در جان و روح فرزندان بشناسانیم در پاسخگویی بسیاری از شبهات آنها در بسیاری در بزرگسالی موثر خواهد بود.

حق‌شناس مطرح کرد: ۶۰۰ کلیپ یک الی دودقیقه‌ای را از کودکان درباره غدیر در سال گذشته دریافت کردیم و البته باید در حوزه کودک و نوجوان مطالبه‌گری افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های روز غدیر مطابق دستورالعمل‌های ستاد کرونا برگزار می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم در دهه امامت و ولایت به پیک کرونا نرسیم و بتوانیم برنامه‌ها را در ۱۷ و ۱۸ ذی‌الحجه در فضای باز برگزار کنیم.

وی در پایان، چارپایه خوانی و گذر غدیر با هدف احیای فرهنگ غدیر از محل مسجد شیخ السلام تا مقابل عالی‌قاپو را از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه امات و ولایت برشمرد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان