۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ایران آماده برگزاری دوره‌های آموزشی بازآموزی برای پزشکان سوری است
کد خبر: ۳۵۱۳۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۹ ساعت: ۱۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

محمدبیگی در دیدار با معاون وزیر بهداشت سوریه:

ایران آماده برگزاری دوره‌های آموزشی بازآموزی برای پزشکان سوری است

عضو هیئت رئیسه گروه پارلمانی دوستی ایران و سوریه، در دیدار با معاون وزیر بهداشت سوریه، گفت: ایران آماده برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و میان‌مدت بازآموزی برای پزشکان سوری و دوره های تخصصی در سوریه و ایران است.

ایران آماده برگزاری دوره‌های آموزشی بازآموزی برای پزشکان سوری است

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از خانه ملت؛ فاطمه محمدبیگی عضو هیئت رئیسه گروه پارلمانی دوستی ایران و سوریه، در دیدار با دکتر خلی‌فاوی معاون وزیر بهداشت سوریه  در خصوص زمینه‌های همکاری های دو جانبه بین ایران و سوریه در حوزه سلامت به گفتگو نشست.

محمدبیگی در این دیدار ضمن تشریح توانمندی های ایران در حوزه سلامت، بهداشت و درمان اعلام آمادگی کشورمان را در زمینه همکاری مشترک در حوزه‌هایی چون اقتصاد سلامت، آموزش پزشکی، صادرات دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، تسهیل روابط تجاری در حوزه واردات و صادرات تجهیزات پزشکی و دارو و تسهیل مجوزهای صدور از ایران به سوریه، تسهیل حضور بخش خصوصی سلامت در سوریه همچنین تبادل و پذیرش دانشجو و استاد را مطرح کرد.

وی افزود: ایران آماده است زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و میان‌مدت بازآموزی برای پزشکان سوری و دوره های تخصصی را در سوریه و ایران داشته باشد.

پیگیری جهت برقراری خط اعتباری دوم بین ایران و سوریه و تعمیق روابط اقتصاد سلامت

 معاون وزیر بهداشت سوریه نیز با ابراز خرسندی از ایجاد گسترش همکاری های دو جانبه در این حوزه عنوان داشت: کشور سوریه به شدت از حضور ایران در حوزه تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت استقبال می کند چراکه در ۱۱ سال‌ گذشته آسیب های بسیاری به دلیل حملات تروریستی گروهک داعش به این زیرساخت‌ها وارد شده است.

 وی ادامه داد: حدود ۳۰ درصد مراکز بهداشتی سوریه، حدود ۵۲ درصد بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت و حدود ۴۵ درصد آمبولانس های کشور سوریه توسط تروریست ها تخریب و از بین رفته است. این آمار نشان می‌دهد که حوزه زیرساخت سلامت در بهداشت و درمان سوریه بسیار نیازمند بازسازی، نوسازی و تقویت است لذا از حضور ایران در این حوزه استقبال می کنیم.

وی با اعلام اینکه سوریه علاقه‌مند ورود داروها، واکسن و تجهیزات پزشکی ایرانی به سوریه است، گفت: دنبال برقراری خط اعتباری دوم بین ایران و سوریه و تعمیق روابط اقتصاد سلامت و همینطور ارتقاء سطح سلامت و بهداشت و درمان در سوریه، افزایش ارتباط بخش خصوصی و دولتی فی ما بین هستیم.

 معاون وزیر بهداشت سوریه با بیان اینکه مردم سوریه دوستدار مردم ایران هستند، عنوان کرد: ما علاقه مندیم همان‌طور که ایران در حوزه دفاعی و امنیتی در سوریه یاریگر ما بود، در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی  نیز حضور جدی‌تری داشته باشد، ما از خلاء موجود در این حوزه گله مندیم.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان