۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شهردار علاوه بر داشتن تخصص نباید به پشت میزنشینی اکتفا کند
کد خبر: ۳۵۱۳۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۹ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

منتخب شورای شهر قزوین:

شهردار باید استقلال فکری داشته و فراجناحی عمل کند

مهری سادات تقوی تصریح کرد: شهردار علاوه بر تخصص باید کارنامه موفقی داشته و به پشت میزنشینی اکتفا نکند؛ همچنین در حوزه تصمیم‌گیری‌ها فراجناحی عمل کرده و دارای سابقه استقلال فکری باشد.

شهردار علاوه بر داشتن تخصص نباید به پشت میزنشینی اکتفا کند

مهری سادات تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های شوراهای منتخب شهر بعد از  ورود به صحن شورا رسیدگی به پروژه‌های نیمه کاره عمرانی است لذا باید برنامه‌ریزی لازم برای به اتمام رساندن آن‌ها صورت گیرد تا برای مردم و شهر بازدهی داشته باشند.

وی افزود: رسیدگی به مناطق منفصل شهری و مناطق جنوب شهر نیز از دیگر اولویت‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا با این حرکت بتوانیم در راستای برقراری عدالت در توزیع بودجه در این مناطق گام برداریم و توجه ویژه‌تری به مناطق کمتر برخوردار داشته باشیم.

منتخب شورای ششم شهر قزوین با اشاره به مدیریت منابع انسانی شهرداری بیان کرد: کارآمدی، اثر بخشی و بهره‌وری اصل و پایه هر سازمان است که می‌تواند پایداری و بقای سازمان‌ها را تضمین کند لذا باید ‌بحث‌های راهبردی برای بهره‌وری بیشتر منابع انسانی شهرداری صورت گیرد.

ضرورت نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهر

 تقوی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه بافت فرسوده ابراز کرد: نوسازی بافت فرسوده نیاز به کمک دولت، بانک‌ها، شهرداری و مردم دارد لذا امیدواریم با برنامه‌ریزی لازم بتوانیم فعالیت خود را در جهت بهبود امور آغاز کنیم چراکه این امر نه تنها چهره شهر را نازیبا کرده بلکه موجب نارضایتی بسیاری از اهالی آن مناطق شده است.

وی با بیان اینکه مدیر بودن صرف برای انتخاب شهردار کافی نیست، تاکید کرد: طی جلساتی که برگزار کردیم برخی مولفه‌ها را برای شهردار در نظر گرفتیم که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تخصص و تجربه شهردار در حوزه مدیریت شهری، فسادستیزی و مدیریت جهادی اشاره کرد.

ضرورت توسعه مناطق منفصل شهری و کم‌برخوردار

منتخب شورای شهر قزوین تصریح کرد: شهردار علاوه بر تخصص باید کارنامه موفقی داشته و به پشت میزنشینی اکتفا نکند؛ همچنین در حوزه تصمیم‌گیری‌ها فراجناحی عمل کرده و دارای سابقه استقلال فکری باشد.

 تقوی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار مهم‌ترین اولویت شورای شهر قزوین است، اذعان کرد: انتخاب شهرداران اگر براساس شاخصه‌های بومی بودن، تعهد، تخصص و ارائه برنامه‌های توجیهی و قابل اجرا و خارج از دیدگاه‌های حزبی و جناحی باشد‌، پیشرفت شهری را با خود به همراه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به تحول‌گرا بودن شهردار گفت: توجه ویژه به دیدگاه گام دوم انقلاب، اعتماد به جوانان ، معقولیت اجتماعی و حسن شهرت از دیگر مولفه‌هایی است که می‌توان برای یک شهردار برشمرد تا در کنار هم بتوانیم شهری زیبا و مطمئن رقم بزنیم.

 انتهای پبام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان