۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سهم‌خواهی آفت انتخابات است که با تدبیر رئیس جمهور منتخب مدیریت شده است
کد خبر: ۳۵۱۳۳۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۸ ساعت: ۱۶:۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

سهم‌خواهی آفت انتخابات است که با تدبیر رئیس جمهور منتخب مدیریت شده است

امام جمعه قزوین گفت: همه مسئولان و مردم برای انتخابات زحمات بسیاری کشیدند اما امروز باید مراقب سهم خواهی‌ها باشیم که آفت انتخابات است که با تدبیر رئیس جمهور منتخب مدیریت شده است.

سهم‌خواهی آفت انتخابات است که با تدبیر رئیس جمهور منتخب مدیریت شده است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراسم چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه و بزرگداشت مرحوم آیت الله باریک بین طی برنامه‌هایی در چند روز با همت ستاد نماز جمعه قزوین و همکاری برخی از دستگاه‌ها و مسئولان با شکوه برگزار شد.

وی تصریح کرد: آیت الله صدیقی به عنوان سخنران و مهمان ویژه این مراسم بودند که سخنان معنوی ایشان سرمایه‌ای شد در پرونده نماز جمعه قزوین. از ایشان و همه دست اندرکاران این برنامه قدردانی می‌کنم. همه کسانی که در شکوه نماز جمعه نقش داشته‌اند، اجرشان محفوظ است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: علو درجات را برای همه آن کسانی که زحمت کشیده‌اند و امروز در بین ما نیستند و به رحمت خدا رفتند، را خواستاریم و نام و یاد آن عزیزان را گرامی می‌داریم.

امام جمعه قزوین افزود: یکی از شخصیت‌های بزرگ، مرحوم آیت الله باریک بین بودند که اولین امام جمعه قزوین بودند و ایشان قبل از آنکه انقلاب پیروز شود هم همه کارهای یک امام جمعه را در قزوین انجام می‌دادند و نقش موثری در قزوین داشتند.

مراسم چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین باشکوه برگزار شد

وی ادامه داد: جا دارد از همراهی و تحمل زحمات بسیار همسر گرانقدر مرحوم آیت الله باریک بین که در این عرصه ایشان را همراهی کردند و در تبعید و سختی‌ها پشتیبان ایشان بودند، قدردانی کنیم. ایشان در تمام خوف و خطری که ساواک برای مرحوم باریک بین داشت، در کنار ایشان بودند و این رنج‌ها و سختی‌ها را دیدند.

عابدینی عنوان کرد: از کسانی که این شبستان فاخر را ساختند، از آقای روزبه که در این مسیر زحمات زیادی کشیدند قدردانی می‌کنیم. هدف این مراسم فقط برگزاری چند برنامه نبود بلکه هدف اصلی این است که نماز جمعه از نظر کیفی و کمی و از نظر جوانگرایی رشد بیشتری داشته باشد.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: از عزیزان گرانقدر فعال در عرصه رسانه، صدا و سیما، عکاسان، خبرنگارانی که در مبارزه با فساد و عدالت خواهی در میدان تقوا و حمایت از دین قرار دارند و در این مراسم هم خوش درخشیدند، قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: می‌دانیم امسال نزولات آسمانی درصد بالایی کاهش داشته است و در ۵۰ سال گذشته یک پدیده عجیبی است که خطرات و مشکلات بسیاری به همراه داشته است. اگر همه مدیران همه تلاش خود را به کار بگیرند، کاهش بارش‌ها را کاری نمی‌توان کرد و نمی‌توان معجزه کرد.

امام جمعه قزوین با تاکید بر صرفه جویی در مصرف، ابراز کرد: خداوند فرموده کسانی که اصراف می‌کنند، برادران شیطان هستند و باید در مراسماتی که برگزار می‌کنیم مراقب بریز و بپاش باشیم و تلاش کنیم تا صرفه جویی را در اولویت قرار دهیم و در این مسیر به یکدیگر تذکر دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید در شیوه آبیاری در بخش کشاورزی هر چه زودتر به شیوه های نوین آبیاری مجهز شویم و در سیستم‌های غرقابی مراقب اصراف در مصرف آب باشیم.

صرفه‌جویی در مصرف برق و آب امری ضروری است

وی عنوان کرد: متاسفانه با چاه‌های مجاز و غیر مجاز برداشت‌های بی رویه بسیاری انجام داده‌ایم و باید تلاش کنیم تا استفاده بیش از حد از سفره‌های زیرزمینی را مدیریت کنیم تا شاهد چالش‌های بعد از آن نباشیم و دچار بی آبی نشویم.

عابدینی عنوان کرد: مدیران باید دقت کنند، در قطعی برق در سراسر استان عدالت دیده شود و شاهد بی عدالتی نباشیم و مدیران همت کنند‌ اگر قرار است آب و برق قطع شود، شاهد عدالت کامل باشیم و اعتقاد داریم مدیران تلاش می‌کنند تا عادلانه برخورد کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا(س)، یادآور شد: به همین مناسبت روز ازدواج نامیده شده و یادآور می‌شود که در امر ازدواج سهل گرفته شود و سخت گیری نکنیم. ما به خدا می گوییم خدا، حقوق و شغل بده بعد سراغ ازدواج برویم در حالی که خداوند فرموده برای جوانان زمینه ازدواج فراهم کنید، مسائل آن حل و رزق آن از سوی خدا تامین می‌شود.

وی افزود: مسئولان زمینه ازدواج و تسهیلات مربوط به آن را فراهم کنند تا اقدام به ازدواج برای جوانان آسان شود و امیدواریم مسئولان با جدیت بیشتری برای اهدای تسهیلات به جوانان اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: تقوا زمینه عفاف است که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان ضروری است. خیلی از بد حجاب‌های جامعه ما انسان‌های عفیف و مومنه‌ای ممکن است باشند منتها شرایط خانوادگی شان به گونه‌ای بوده که نتوانسته‌اند متوجه وظیفه اجتماعی پوششان باشند و امیدواریم از رفتار کریمانه و حسن خلق مومنان، مخصوصا بانوهای محجبه بهره‌مند شوند و گوهر ارزشمند زن بودن که از نگاه دین بسیار گرانقدر است، پاسداری کنند. 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: حمله وحشیانه رژیم منحوس شاه به مسجد گوهرشاد که برای مبارزه با دین، اهل بیت(ع)، قرآن و حجاب اتفاق افتاد را محکوم می‌کنیم. امروز فرزندان ایجاد کننده آن جنایت داد از عدالت می زنند در حالی که خون‌هایی که آنها به زمین ریخته خاطرات تلخی در یاد مردم ثبت کرده است.

وی بیان کرد: نشست بین الفغانی برای صلح در کشور افغانستان در تهران شکل گرفت تا شیعه و سنی و مردم مظلوم این کشور در صلح و آرامش زندگی کنند. انگلیس و آمریکا بساطشان را جمع کردند چرا که مجبور شدند و جوری بساطشان را جمع کردند تا قومیت‌ها را به جان هم بیندازند.

عابدینی تصریح کرد: کسانی که اعتقاد به حضور آمریکا برای تحقق صلح در این کشور دارند نمی‌گویند این جنگ افروزی‌ها را آمریکایی‌ها ایجاد کردند اما امیدوار هستیم همانطور که از عراق آمریکایی‌ها رفتند، از ایران رفتند این رفتن از افغانستان بدون بازگشت باشد و هرگز آنها نتوانند به این کشور اسلامی بازگردند.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: باید برادران افغانستانی ما نسبت به شرایط جهانی و مقاومت اسلامی به درک صحیحی برسند و قدر استقلال و آزادی را بدانند و نسبت به شیطنت‌های آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی آگاهی بیشتری داشته باشند.

اطمینان داریم آمریکایی‌ها مثل گذشته در هیچ کشور اسلامی نمی‌توانند استقرار پیدا ‌کنند

وی عنوان کرد: اطمینان داریم آمریکایی‌ها مثل گذشته در هیچ کشوری از کشورهای اسلامی استقرار پیدا نمی‌کنند و نخواهند توانست این حضور شیطانی را بر مردم منطقه تحمیل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالگرد کودتای ننگین نوژه یادآور شد: نقشه بسیار دقیقی کشیده بودند و صدها نظامی و غیر نظامی کادر این کودتا بودند اما خدای متعال این نقشه و نیرنگ را برملا کرد و این خطر را از راه انقلاب برداشت و کودتاگران مجازات شدند و خدا را شاکریم.

امام جمعه قزوین ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت آیت الله نخودکی اصفهانی بیان کرد: ایشان از عرفای بزرگ جهان اسلام و سرمایه معنوی جامعه ما بودند.

وی تاکید کرد: همه مسئولان و مردم برای انتخابات زحمات بسیاری کشیدند اما امروز باید مراقب سهم خواهی‌ها باشیم که به این عظمت حضور و تلاش همه اقشار و مسئولان، آسیب وارد نکند. یعنی هر گروه، تشکل، جریان و حزبی دور هم بشینند و بگویند فلان کار را ما کردیم و ما باید فلان مسئول را انتخاب کنیم و این قرار نبوده است و قرار این است که شایسته ترین افراد وارد میدان بشوند تا گرافتاری‌ها برطرف شود.

عابدینی در پایان گفت: در بیانات رئیس جمهور منتخب شنیده‌ایم که دستور دادند ستادها کارشان تمام شد، یعنی برای معرفی کسی جلسه نگیرید تا دولت با آرامش مسئولان را انتخاب کند و شایسته ترین افراد بر سر کار بیایند و امیدواریم این ایده رئیس جمهور محترم برای جلوگیری از زیاده خواهی و سهم خواهی نتیجه بخش باشد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان