۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین قرارگاه فرهنگی نمازجمعه قزوین راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۵۱۳۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۷ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه قزوین:

قرارگاه فرهنگی نمازجمعه قزوین راه‌اندازی می‌شود

شفیعی شاد گفت: بنا داریم گام دوم نماز جمعه که اجتماعی کردن و تسری نماز جمعه در سطح شهر است را پیش ببریم و بتوانیم قرارگاه فرهنگی نمازجمعه را راه اندازی و نقش آن را تبیین کنیم.

قرارگاه فرهنگی نمازجمعه قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌و‌هنر صبح قزوین، علی شفیعی شاد در همایش گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین که شب گذشته در شبستان امام علی(ع) مسجد النبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: امسال چهلمین سال اقامه نمازجمعه قزوین است، نمازی که با مشقت و زحمت فراوان مردم در زمینه‌های مختلف اقامه شد.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه قزوین یادآور شد: در هشتم تیرماه سال ۱۳۶۰ آیت‌الله باریک‌بین با حکم امام راحل به عنوان امام جمعه قزوین منصوب شدند و در دوازده تیرماه همان سال اولین نماز جمعه قزوین به امامت ایشان اقامه شد.

وی تصریح کرد: ما در نماز جمعه میراث‌دار عزیزانی هستیم که در این چهل سال زحمت کشیدند و نهال نماز جمعه را تنومند کردند تا به چهل سالگی رسیده است.

نمازجمعه قزوین به عنوان یک الگوی پیشتاز در حوزه ستادی است

دبیر بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه قزوین افزود: امام راحل فرمودند که نماز جمعه راس امور است و این تعبیر با بیان مقام معظم رهبری تکمیل‌تر شد که فرمودند نماز جمعه قلب فرهنگی و قرارگاه تقوا و‌ایمان هر شهر است.

شفیعی شاد تاکید کرد: بنا داریم گام دوم نماز جمعه که اجتماعی کردن و تسری نماز جمعه در سطح شهر است را پیش ببریم و بتوانیم قرارگاه فرهنگی نمازجمعه را راه اندازی و نقش آن را تبیین کنیم.

وی یادآور شد: از اسفندماه سال گذشته برنامه‌های مختلف را برای برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه شهر قزوین تعیین کردیم که برخی برنامه‌ها به علت کرونا قابلیت اجرایی نداشت.

این مقام مسئول بیان کرد: تعدادی از برنامه‌ها مانند برنامه‌های فرهنگی، دیدار با خانواده آیت‌الله باریک‌بین، مشق آیات و آغاز بازسازی جلوخان مسجدالنبی(ص) برگزار شد و این برنامه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

شفیعی شاد تصریح کرد: نمازجمعه تنها اجتماع ایمانی تشریعی است که خداوند قرار داده و تلاش می‌کنیم در راستای ارزش‌های دینی و انقلاب گام برداریم به طوری که تاکنون برخی از طرح‌های نمازجمعه شهر قزوین مورد تقدیر در سطح کشوری قرار گرفت.

دبیر بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه قزوین در پایان گفت: نماز جمعه قزوین به عنوان یک الگوی پیشتاز در حوزه ستادی در کشور مطرح است اما معتقدیم که با شرایط مطلوب فاصله فراوان داریم و امیدواریم که بتوانیم قدم‌های بلندتری را با کمک مردم برداریم.

نقش نمازجمعه و آیت‌الله باریک‌بین در دفاع مقدس بی‌بدیل بود

حجت‌الاسلام محمدحسن باریک‌بین در ادامه جلسه اظهار کرد: نمازجمعه از نعمت‌های خداوند است که تا زمانی که آن را در اختیار داشتیم شاید برایمان عادی شده بود اما کرونا باعث شد که متوجه ارزش این نعمت الهی باشیم‌

وی افزود: نماز جمعه فرصتی را فراهم کرده بود که هر هفته مومنان بتوانند دسته جمعی به عبادت خداوند بپردازند و با انسجام و اتحاد در برابر دشمنان ابراز وجود کنند.

فرزند آیت‌الله باریک‌بین تصریح کرد: باید شرایطی را ایجاد کنیم که نعمت نمازجمعه موثرتر، دلپذیرتر و جلب‌کننده بیشتر جوانان باشد.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم آیت‌الله باریک‌بین این بود که هیچ وقت خود را نمی‌دیدند و در برخورد با مردم و مسئولین برای خود جایگاه ویژه‌ای قائل نمی‌شدند و هیچگاه از خود تعریف نمی‌کردند که همین ویژگی باعث شده هنوز هم همه مردم برای ایشان احترام قائل شوند.

باریک‌بین تاکید کرد: نقشی که نمازجمعه و آیت‌الله باریک‌بین در دفاع مقدس داشتند بی‌بدیل بود و این نشان می‌دهد که نماز جمعه می‌تواند در کشور و مملکت اسلامی نقش اساسی داشته باشد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان