۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش ۲۲ درصدی ورود به زندان در شهرستان تاکستان
کد خبر: ۳۵۱۳۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۶ ساعت: ۸:۳۳ ↗ لینک کوتاه

دادستان تاکستان خبرداد

کاهش ۲۲ درصدی ورود به زندان در شهرستان تاکستان

دادستان تاکستان گفت: برنامه‌های متعددی در شهرستان تاکستان اجرا شد که ۲۲ درصد کاهش ورودی به زندان، محصول اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

کاهش ۲۲ درصدی ورود به زندان در شهرستان تاکستان
حسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان تاکستان اظهار کرد: در شهرستان تاکستان با حمایت رئیس کل دادگستری استان قزوین، دو برنامه اقتصاد مقاومتی و حقوق عامه را در اولویت کاری خود قرار دادیم.

وی افزود: فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار دارای اهمیت است؛ چراکه از وقوع جرم پیشگیری کرده و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

تشکیل قرارگاه جهش تولید با ۱۶ پیوست قضایی در تاکستان

دادستان تاکستان با اشاره به نامگذاری شعار سال‌ از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: برای اولین بار در کشور قرارگاه جهش تولید با ۱۶ پیوست قضایی در شهرستان تاکستان راه‌اندازی و همچنین دفتر پیگیری امور شرکت‌ها تشکیل شد و با همراهی بسیج مهندسین نسبت به شناسایی موانع تولید شرکت‌های تاکستان اقدام به عمل آمد.

وی عنوان کرد: در شهرستان تاکستان ۱۰۴ شرکت نیمه فعال وجود دارد که سال گذشته از ۴۶ شرکت بازدید صورت گرفت و در سه ماهه نخست امسال نیز از ۱۵ شرکت بازدید شد.

پرداخت ۲۹۶ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های تولیدی 

رجبی بیان کرد: در نتیجه بازدید همکاران مجموعه قضایی و اجرایی از شرکت‌های نیمه فعال، ۲۹۶میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های تولیدی شهرستان تاکستان پرداخت شد.

وی عنوان کرد: تقریبا ۴۰ شرکت به عنوان شرکت‌ آلاینده به کمیسیون‌های مالیاتی معرفی شده بود و مالیاتی که این شرکت‌های تولیدی باید پرداخت می‌کردند تقریبا ۵۲میلیارد تومان بود.

این مقام قضایی اضافه کرد: مدیران یکی از شرکت‌های فعال تاکستان عنوان کرد در صورت پرداخت مالیات، بالاجبار باید ۱۰۰ کارگر خود را تعدیل کنم زیرا باید ۱۲ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنم که در نهایت با مشورت ریاست کل دادگستری استان، دستور قضایی در این زمینه صادر شده و ۵۲ میلیارد تومان بخشیده شد و بدین ترتیب به حوزه اقتصاد مقاومتی کمک شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای احیای حقوق عامه بیان کرد: برای نخستین بار طی ۵۰ روز گذشته سامانه ارتباط تصویری با تولیدکنندگان در روزهای سه شنبه برقرار می‌شود و در این مدت ۵۴ تولیدکننده با مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای قضایی از طریق ارتباط تصویری مشکلات و دغدغه‌های خود را جهت پیگیری مطرح کردند.

کاهش ۵۵درصدی جرائم خشن شهرستان تاکستان

رجبی عنوان کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستان تاکستان تقریبا برای ۲ هزار و ۱۸۶ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شد و با این اقدام ۵۵ درصد جرائم خشن شهرستان تاکستان کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: قرارگاه حقوق عامه با حضور ۲۰۰ نخبه شهرستان تاکستان تشکیل شد که خروجی آن تدوین، ابلاغ و اجرای ۱۵۷ طرح در زمینه حقوق عامه بود و برای اولین بار با حمایت مسئولان ذی ربط طرح رفع توقیف از موتورسیکلت‌ها در تاکستان اجرا و ۵۵۲ دستگاه موتورسیکلت مسترد شد که این اقدام امیدآفرینی در بین مردم را به همراه داشت.

کاهش ۷۵درصدی سرقت باغات تاکستان با اجرای گشت همیاران پلیس  

دادستان تاکستان در ادامه از اجرای گشت رضویان در تاکستان خبر داد و گفت: همچنین با استفاده از ظرفیت قانون آیین دادرسی کیفری، گشت همیاران پلیس باغات اجرا شد چراکه از ۳۵ هزار هکتار باغات انگور در استان قزوین ۲۵هزار هکتار مربوط به شهرستان تاکستان است و با اجرای گشت همیاران پلیس باغات، ۷۵درصد سرقت باغات تاکستان کاهش یافت‌.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان تاکستان راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد است و با کمک و همکاری بانک‌ها و همچنین دیگر نهادهای استان اقدامات ارزشمندی انجام شد و قطعا با استمرار اجرای این طرح که تازه آغاز شده در ماه‌های آتی شاهد آثار مثبت و سازنده آن خواهیم بود.

رجبی در پایان گفت: برنامه‌های متعددی در شهرستان تاکستان اجرا شد که ۲۲ درصد کاهش ورودی به زندان، محصول اقدامات انجام شده در تاکستان است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان