۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سایه سنگین قحطی و گرانی بر بازار مرغ قزوین
کد خبر: ۳۵۱۳۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۵ ساعت: ۱۶:۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از آشفته بازار مرغ؛

سایه سنگین قحطی و گرانی بر بازار مرغ قزوین

طی روزهای اخیر باز هم با کمبود در بازار مرغ مواجه شدیم و گزارش میدانی خبرنگار شاخص، حاکی از این است که علی رغم نبود مرغ اما مشتقات آن در بازار موجود است و این مسئله صدای اعتراض مردم را درآورده است.

سایه سنگین قحطی و گرانی بر بازار مرغ قزوین

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، تامین و توزیع مایحتاج ضروری مردم به نظارت بیشتری نیاز دارد تا خانوارها در تهیه این اقلام با مشکل مواجه نشوند اما کمبود مقطعی برخی اقلام مانند مرغ و روغن در ماه‌های اخیر باعث التهاب در بازار شده به طوری که آستانه تحمل مردم را به پایین‌ترین سطح خود رسانده است.

در چند ماه گذشته شاهد بودیم که هر روزیکی از اقلام ضروری همانند برنج، مرغ، گوشت، قند و شکر در صدر جدول گرانی قرار می‌گرفت که سرانجام، پایان این آشفتگی با افزایش قیمت مصوب مرغ همراه شد.

متاسفانه قیمت برخی از اقلام ضروری به حدی افزایش پیدا کرده است که هر روز شاهد کاهش قدرت خرید مردم و خالی شدن سفره قشر کم درآمد جامعه از این اقلام هستیم.

طی روزهای اخیر باز هم با کمبود در بازار مرغ مواجه شدیم و گزارش میدانی خبرنگار صبح قزوین، حاکی از این است که علی رغم نبود مرغ اما مشتقات آن در بازار موجود است و این مسئله صدای اعتراض مردم را درآورده است.

یکی از شهرواندان قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: برای خرید مرغ به مغازه‌ای در سطح شهر مراجعه کردم و حداقل پنج عدد مرغ داخل یخچال این مغازه وجود داشت اما مغازه‌دار از فروش آن امتناع کرد؛ دلیل این احتکار آشکار چیست؟ چرا باید به راحتی در پاسخ بگویند که مرغ‌ها را برای اقوام و آشنایانشان نگهداشته‌اند؟ پس نظارت مسئولین کجاست؟

فروشندگان مرغ را آشکارا احتکار می‌کنند

در ادامه یکی دیگر از شهروندان اظهار کرد: کارمند هستم و صبح‌ها باید در محل کار حضور داشته باشیم و معمولا عصرها برای خرید مایحتاج منزل به بازار می‌روم اما چند روزی است که با کمبود مرغ مواجه شده‌ام.

وی ابراز کرد: فروشندگان بیان می‌کنند صبح برای خرید نیامده‌اید و حالا مرغ نداریم و می‌توانید مشتقات مرغ را خریداری کنید.مشتقات مرغ با قیمت بیشتری به فروش می‌رسد و در این شرایط اقتصادی نمی‌توانیم هزینه‌های چند برابری برای خرید مایحتاج روزانه پرداخت کنیم.

در ادامه یکی دیگر از شهرواندان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: برخی بیان می‌کنند مرغ گران خواهد شد و به همین دلیل به سمت مرغ فروشی‌ها هجوم آورده‌اند تا تعداد زیادی خریداری کنند.

وی افزود: از این آشفتگی‌ها خسته‌ شده‌ایم و از مسئولین مربوطه درخواست داریم صدای مردم را بشنوند و به داد آن‌ها برسند تا دردی از درد جامعه دوا شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، با توجه به رصد میدانی بازار و صحبت شهروندان، دریافتیم که وضعیت کنونی بازار با کمبود مرغ مواجه شده است و به دلیل شایعاتی همچون گرانی مجدد مرغ یا سهیمه‌بندی مرغ با کارت ملی، مردم بیش از پیش از شرایط حاکم بر بازار گلایه دارند.

توزیع مرغ مازاد بر نیاز استان قزوین است

در ادامه محمدعلی بیشه‎ای معاون سازمان صمت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به شایعات حاشیه‌ای همچون گرانی مجدد، کوپنی شدن و خریداری مرغ با کارت ملی، مردم برای ذخیره این مایحتاج به سمت خرید بیشتر مرغ روی آورده‌اند.

وی افزود: نیاز مرغ استان 60 تن است اما روزانه 100 تن مرغ برای استان توزیع می‌شود و قیمت مصوب 24 هزار و 900 تومان است و اگر مغازه‌ای با قیمت بالاتر مرغ را به فروش رساند، شهروندان می‌توانند با شماره گیری 124 اعتراض خود را اعلام کنند.

معاون سازمان صمت استان قزوین اذعان کرد: آمار توزیع روزانه برای استانداری و دستگاه‌های نظارتی ارسال می‌شود و با این میزان توزیع مرغ، هیچ کمبودی در سطح استان وجود ندارد.

بیشه‎ای تاکید کرد: مشتقات مرغ بسته‌بندی شده توسط شرکت‌ها از استان‌های همجوار وارد استان‌ قزوین می‌شود و تعداد اندکی از آن‌ها مربوط به تولید قزوین است.

این مقام مسئول گفت: مشتقات مرغ با قیمت بالاتری نسبت به مرغ به فروش می‌رسد و افراد کمتری به سراغ خرید این بسته‌بندی می‌روند به همین دلیل در مغازه‌ها مشتقات بیشتر به چشم می‌خورد و البته ما اجازه نداریم مانع کار شرکت‌های بسته‌بندی مرغ باشیم.

در پایان بیشه‌ای دلیل کمبود مرغ را، گرانی برخی اقلام روزمره همچون تن ماهی دانست؛ که امروزه با این شرایط مردم، بیشتر به سمت خرید مرغ آمده‌اند تا خرید مرقوم به صرفه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان