۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تلاش می‌کنیم برق به صورت متوزان بین واحدهای صنعتی قزوین توزیع شود
کد خبر: ۳۵۱۳۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۵ ساعت: ۱۷:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان:

تلاش می‌کنیم برق به صورت متوزان بین واحدهای صنعتی قزوین توزیع شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: آمادگی همکاری با صنایع را داریم و تعطیلی واحدها را نمی‌پسندیم، تلاش داریم توزیع متوزان برق بین صنایع به گونه‌ای شود که حقی از صنایع دیگر ضایع نشود.

تلاش می‌کنیم برق به صورت متوزان بین واحدهای صنعتی قزوین توزیع شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، سعید بهادیوند چگینی ظهر امروز در جلسه‌ای با فعالان واحدهای صنعتی در سالن جلسات شرکت توزیع برق استان قزوین ابرازکرد: استان قزوین به لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های مناسب، واحدهای صنعتی مختلفی را به خود اختصاص می‌دهد و در توزیع برق سعی کردیم در خدمت صنایع استان باشیم.


وی افزود: بالغ بر سه هزار واحد صنعتی در استان قزوین وجود دارد که هریک از این واحدها انتظارات خاصی را از شرکت توزیع برق دارند؛ حدود 50 شرکت از جمله شرکت نیرومحرکه دارای فیدر اختصاصی و برخی شرکت‌ها نیز دارای خط مستقیم بوده و بیش از 80 درصد صنایع عمومی دارای فیدر عمومی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین بیان کرد: برخی شرکت‌ها در صرفه جویی مصرف برق با شرکت توزیع برق استان همکاری نمی‌کنند و این عدم همکاری موجب افزایش مصرف و قطعی برق می‌شود.

وجود بیش از 300 فیدر برق در قزوین

بهادیوند چگینی عنوان کرد: تقریبا 330 فیدر برق در استان وجود دارد که 50 مورد آن اختصاصی و 270 مورد آن عمومی است؛ باتوجه به اینکه این فیدرها از یک نقطه متمرکز قطع می‌شود لازم است برنامه‌ریزی در این بین به صورت فیدر به فیدر صورت بگیرد و نمی‌توان به صورت محله به محله برنامه‌ریزی کرد.

وی مطرح کرد: دستور نسبت به عدم قطع فیدرهای تغذیه کننده بیمارستان‌ها صادر شده بود، با رایزنی‌های صورت گرفته عنوان کردیم که تنها 5/19 درصد بار مجموع استان خانگی است و اگر خاموشی به تمام صنایع اعمال شود وضعیت بسیار بحرانی خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ملزم به رعایت تصمیماتی هستیم که در سطح استان به صورت کلان عنوان می‌شود، اذعان کرد: آمادگی همکاری با صنایع را داریم و تعطیلی واحدها را نمی‌پسندیم، تلاش داریم توزیع متوزان بین صنایع به گونه‌ای شود که حقی از صنایع دیگر ضایع نشود.

چگینی در پایان یادآور شد: پیک مصرف طی امروز و فردا صورت می‌گیرد و از دو روز آینده با کاهش دمای هوا پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف برق در کشور و به تبع آن در استان قزوین سیر نزولی داشته باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه، فعالان بخش صنعتی نیز به مشکلات واحد صنفی خود پرداختند.

لازم به ذکر است در پی افزایش بی سابقه هوا در چند روز گذشته در استان، مصرف برق نیز توسط مشترکین خانگی و صنایع افزایش یافته بود و برای مدیریت مصرف، گاها شاهد خاموشی برق در ساعاتی از شبانه روز در استان بودیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان