۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین قدرت سرایت و اثر کرونای دلتا بسیار بالاتر از کرونای انگلیسی است
کد خبر: ۳۵۱۲۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۳ ساعت: ۱۶:۵۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

پیک پنجم کرونا تا ۱۰ روز دیگر خود را نشان می‌دهد

دکتر نامدار گفت: طبق ارزیابی تیم ما در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین شروع یک پیک جدید به ما اعلام شده که در صورت وقوع، تا ۱۰ روز دیگر خود را نشان می‌دهد.

قدرت سرایت و اثر کرونای دلتا بسیار بالاتر از کرونای انگلیسی است

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین، پیمان نامدار،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا اظهار کرد: در حال حاضر شاهد شکل‌گیری یک آماری در استان هستیم چراکه همه‌گیری ویروس کرونای دلتا از جنوب و جنوب غربی کشور به سمت غرب در حرکت است.

وی افزود: قدرت سرایت و اثر کرونای دلتا بسیار بالاتر از کرونای انگلیسی است؛ حضور در مراکز پرازدحام و صرف غذا در تالارها و رستوران‌ها و سفر بیشترین میزان مخاطره در یکی دو هفته گذشته بوده است.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: باید یک همت همگانی در استان ایجا شود تا وارد پیک پنجم نشویم؛ یکی از دلایل گردش بیماری در استان‌های جنوبی وجود کولر و بسته بودن درب‌ها است که باعث شده بیماری اوج پیدا کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: طبق ارزیابی تیم اپیدمیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین شروع یک پیک جدید به ما اعلام شده که در صورت وقوع، تا 10 روز دیگر خود را نشان می‌دهد.

سه شهرستان البرز، تاکستان و قزوین در وضعیت نارنجی هستند

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مصاحبه با صبح قزوین ابراز کرد: بعد از چند هفته که شاهد افزایش شیوع کرونا بودیم، در حال حاضر باروند نزولی تعداد بستری و فوتی روبه‌رو هستیم، گاهی ما بستری ۱۶۰ نفر در روز را در استان تجربه کردیم اما هم اکنون این روند متوقف شده است.

وی افزود: اگر نگاهی به وضعیت نمودار کل استان‌ها داشته باشیم در حال حاضر شیوع کرونا در جنوب کشور افزایشی و در شمال و مرکز کشور ثابت است، در استان سیستان و بلوچستان نیز با شیوع نوع جدید کرونا با عنوان دلتا روبه‌رو هستیم.

علی فخارسلیمانی کرد: در استان قزوین وضیعت بستری به حالت ثابتی رسیده است و هر روز با کاهش میزان بستری روبرو بودیم، در حال حاضر ۲۳۵ فرد مبتلا به کرونا در قزوین بستری هستند که از این تعداد ۶۵ نفر در آی سی یو بستری شده و فردی در انتظار آی سی یو نداریم در حالی که در روزهای گذشته ۹ نفر در انتظار آی سی یو بودند، همچنین از این تعداد ۲۴ نفر حال وخیم دارند.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته یک فوتی داشتیم و تعداد بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده است، در حال حاضر سه شهرستان البرز، تاکستان و قزوین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های آبیک، بویین زهرا  و آوج در وضعیت زرد هستند.

فوت افراد بالای ۸۰ سال بیشترین میزان فوت در قزوین است

سلیمانی اذعان کرد: ۷۴ درصد واکسیناسیون نوبت اول  افراد ۷۰ سال به بالا در استان قزوین انجام شده و نوبت دوم هم در حال انجام است، استان قزوین جزو کمترین ازدحام ها در واکسیناسیون را دارد و روند واکسیناسیون با نظم خاصی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به جز یک روز که دچار بحران شدیم و افرادی که نوبت واکسنشان نبود مراجعه کرده بودند در باقی موارد مشکلی وجود نداشته است، وقفه‌ای بین دوز دوم واکسیناسیون اتفاق افتاد که طبق نتایج علمی این تأخیر تاثیر منفی و مشکلی ندارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حال حاضر فوت افراد بالای ۸۰ سال بیشترین میزان فوت در قزوین است، البته در حوزه فوت بیمار کرونایی سنین کمتر از ۴۰ سال نیز داشتیم ،‌ زنان‌خانه دار، کارمندان و کارگران بیشترین میزان ابتلا را دارند و میزان استفاده از ماسک در استان 76درصد است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در پایان گفت: در حال حاضر شهرستان تاکستان سیر بیماری کاهش داشته است،  شهرستان البرز از زرد به نارنجی تبدیل شده و شرایط بویین زهرا و آبیک نیز با روند نزولی همراه بوده است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان