۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ماهی و میگو بهترین غذا برای افراد لاغر و دارای مزاج گرم و خشک
کد خبر: ۳۵۱۲۶۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۳ ساعت: ۱۶:۲۰ ↗ لینک کوتاه

متخصص طب سنتی در قزوین عنوان کرد

بهترین روش طبخ ماهیان استفاده از انواع کبابی آنها است

متخصص طب سنتی عنوان کرد: بهترین روش طبخ ماهیان استفاده از انواع کبابی آنها است و این روش پخت نسبت به روش سرخ کردن ازجحیت داشته و ارزش غذایی بیشتری دارد.

ماهی و میگو بهترین غذا برای افراد لاغر و دارای مزاج گرم و خشک
به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین، تغذیه انسان از موضوعات ارزشمندی بوده که توصیه‌های بسیاری به آن توسط بزرگان شده است، آن گونه که خداوند در قرآن کریم عنوان می‌کند: اى كسانى‌كه ايمان آورده‌‏ايد چيزهاى پاكيزه‌‏اى را كه خدا براى [استفاده] شما حلال كرده حرام مشماريد و از حد مگذريد كه خدا از حدگذرندگان را دوست نمی‎‏دارد.

با تأملی در این آیات به خوبی می‌توان درک کرد غذا و تغذیه در آموزه‌های دینی همچون سایر مسائل مورد توجه قرار گرفته است و نزدیک به 250 آیه قرآنی و ده‌ها روایت از معصومین (ع) بر اهمیت غذا و تغذیه دلالت دارد.

خوردن انواع ماهی‌ها مناسب روزهای گرم سال

دکتر عبدالله کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین با اشاره به مصرف غذاهای دریائی اظهار کرد: از جمله غذاهای مناسب برای روزهای گرم سال، خوردن انواع ماهی‌ها به ویژه ماهی قزل‌آلا و کولی است.

وی افزود: به صورت کلی می‌توان گفت مزاج انواع ماهی‌ها سرد و تر بوده و بسته به اینکه ماهی شمال یا جنوب باشد، گرمی آنها متفاوت است، به گونه‌ای که ماهی‌های جنوب نسبت به شمال گر‌م‌تر است و در فصول سرد سال بهتر است ماهی جنوب مصرف شود.

متخصص طب سنتی عنوان کرد: یکی از غذاهای مناسبی که برای افرادی که مزاج گرم و خشک داشته و یا لاغر هستند، توصیه می‌شود، انواع ماهی‌ و میگو است.

میگو تغذیه مناسب کودکان در حال رشد

دکتر کشاورز ادامه داد: میگوها دارای مزاج گرم و تر هستند و بیشتر مناسب کودکان در حال رشد و یا افراد دارای لاغری ناشی از سردی و خشکی بدن می‌باشند.

وی اذعان کرد: از نکات مورد توجه در مصرف ماهی‌ها علاوه بر مسائل شرعی و آموزه‌های دینی که خوردن برخی از انواع محصولات دریایی را حرام می‌داند باید به بلاد یا جغرافیای محل پرورش آبزیان نیز توجه داشت زیرا ماهی‌ها هم مانند خوراکی‌های دیگر بایدمتعلق به همان جغرافیایی باشند که مورد مصرف قرار می‌گیرند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: برای نمونه ماهی پرورش یافته در قاره دیگر، نسبت به ماهیانی که در دریاهای پیرامون کشور ما وجود دارند، مناسب مصرف در کشور ما نمی‌باشد؛ البته این مسئله نسبی بوده و مطلق نمی‌باشد.

دکتر کشاورز ادامه داد: بهترین روش طبخ ماهیان استفاده از انواع کبابی آنها است و این روش پخت نسبت به روش سرخ کردن ازجحیت داشته و ارزش غذایی بیشتری دارد.

وی در پایان گفت: باتوجه به مزاح سرد و تر انواع ماهی‌ها توصیه می‌شود که در پخت آنها از انواع سبزیجات و چاشنی مناسب استفاده شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان