۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رونمایی از طرح اولیه تاریخ نمازجمعه قزوین به عنوان نمونه کشوری
کد خبر: ۳۵۱۲۶۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۲ ساعت: ۱۵:۵۷ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد نماز جمعه قزوین خبر داد:

رونمایی از طرح اولیه تاریخ نمازجمعه قزوین به عنوان نمونه کشوری

علی شفیعی گفت: رونمایی طرح اولیه تاریخ شفاهی نمازجمعه قزوین به عنوان نمونه کشور و رونمایی از کتاب سلوکی در پرواز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین است.

رونمایی از طرح اولیه تاریخ نمازجمعه قزوین به عنوان نمونه کشوری
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، علی شفیعی ظهر امروز در نشست خبری که در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی (ص) شهر قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه اتصال بین حاکمیت و مردم است و رابطه بین امام امت و مردم در نماز جمعه تعریف می‌شود.

وی افزود: به تعبیر رهبری نماز جمعه قلب فرهنگی یک شهر است، نگاه ما به نماز جمعه نیز بر این محور بوده است و تلاش کردیم مسجدالنبی(ص) به عنوان قرارگاه فرهنگی محقق شود.

دبیر ستاد نماز جمعه قزوین بیان کرد: در چهل سال گذشته زحمات بسیاری در قزوین شکل گرفت و اولین نماز جمعه در تیرماه توسط مرحوم آیت‌الله باریک‌بین در قزوین برگزار شد.

 قزوین در اقامه نماز جمعه سابقه درخشان دارد

شفیعی یادآور شد: نماز جمعه در چند سال گذشته به صورت مردمی اداره شده است و قزوین عقبه خوبی در برگزاری نماز جمعه و مشارکت مردم داشته و جزو چند شهر خوب کشور است.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی از سال ۹۴ تا به امروز برگزار شده است که از جمله آن می‌توان به اجرای طرح دانش‌آموزی میعاد، طرح مشکات و میثاق، نشریه جماعت، ذکر جمعه، روز هفتم، طرح نهضت خدمت، اقدامات پژوهشی اشاره کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مجموعه برنامه‌‌های مختلفی از جمله مشق آیات با حضور خوشنویسان، تجلیل از خادمان نماز جمعه در چهل سال گذشته با حضور آیت‌الله عابدینی در روز یکشنبه، رونمایی از طرح مرمت و بهسازی جلوخان مسجدالنبی(ص) در روز دوشنبه، رونمایی از تمبر نماز جمعه در روز سه‌شنبه و ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در روز چهارشنبه با حضور آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران پیش‌بینی شده است.

رونمایی از کتاب سلوکی در پرواز

شفیعی گفت: رونمایی طرح اولیه تاریخ شفاهی نمازجمعه قزوین به عنوان نمونه کشور و رونمایی از کتاب سلوکی در پرواز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین است.

وی مطرح کرد: یکی از دغدغه‌های آیت‌الله عابدینی حضور جوانان و نوجوانان در نماز جمعه است، طرح میعاد براین اساس اجرا می‌شود که البته به دلیل شرایط محدودکرونایی امکان برگزاری آن وجود ندارد.

دبیر ستاد نماز جمعه قزوین اذعان کرد: طرح مهد آدینه در بهمن ماه سال ۹۸ آغاز شد و برنامه‌های مختلفی در این طرح برای کودکان ارائه شد که البته محدودیت کرونایی مانع ادامه این طرح شده است.

شفیعی ابراز کرد: رسانه‌ها آنطور که باید و شاید در حوزه دعوت مردم برای حضور در نماز جمعه اقدام نکرده‌اند و بهتر است در این امر خیر بیشتر سهیم باشند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان