۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین آغاز اردوهای جهادی از نیمه تیرماه
کد خبر: ۳۵۱۲۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۲ ساعت: ۱۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین خبر داد:

آغاز اردوهای جهادی از نیمه تیرماه

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین گفت: اردوهای جهادی امسال از ۱۵ تیرماه سال‌جاری آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

آغاز اردوهای جهادی از نیمه تیرماه
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، فصل تابستان فرصت مناسبی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در قالب اردوهای جهادی توسط بسیج سازندگی است.

بسیج سازندگی استان قزوین با برگزاری اردوهای جهادی طی سنوات گذشته به خوبی توانسته نقش خود را در کمک‌رسانی و ارائه خدمات به مناطق محروم ایفا کند.

این سازمان در تابستان سال‌جاری نیز همچون سال‌های گذشته برگزاری اردوهای جهادی در قالب قرارگاه جهادی را درنظردارد.

فعالیت گروه‌های جهادی در قالب قرارگاه جهادی

سرهنگ امیرعلی حسینیان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: گروه‌های جهادی طی سال‌جاری در قالب قرارگاه‌های جهادی سازماندهی و به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

وی افزود: در سال‌جاری، در هر شهرستان یک قرارگاه جهادی با حضور فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی و دبیری بسیج فعالیت می‌کند؛ گروه‌های جهادی با احصاء مسائل و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف فعالیت خود را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به زمان برگزاری اردوهای جهادی عنوان کرد: این اردوها از 15 تیرماه سال‌جاری آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

ساماندهی بیش از هزار گروه جهادی در سامانه اطلس

حسینیان تصریح کرد: هزار و 100 گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی سازماندهی شده و تقریبا هزار گروه جهادی آماده اعزام است؛ این گروه‌ها برای اعزام به مناطق محروم در شهرستان‌ها تقسیم‌بندی شدند.

وی ادامه داد: اردوهای جهادی در تمام مناطق داخلی و خارج استان برگزار می‌شود و فعالیت گروه‌ها شامل فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سلامت و نهضت کمک مؤمنانه است.

این مقام مسئول یادآور شد: مسئله محوری و اعزام گروه‌های جهادی در قالب قرارگاه جهادی مهم‌ترین تفاوت برنامه‌های سال‌جاری نسبت به سنوات گذشته است؛ با ایجاد قرارگاه‌های جهادی در شهرستان‌ها قرار است مجموعه‌ای از گروه‌های جهادی با تخصص‌های مختلف مسائل را احصاء کرده و در قالب آن خدمات خود را ارائه دهد.

ساماندهی 50 تیم برای واکسیناسیون افراد

حسینیان با اشاره به روند فعالیت گروه‌های جهادی در شرایط کنونی کرونا گفت: فعالیت گروه‌های جهادی در شرایط موجود افزایش یافته است و این گروه‌ها در حوزه نهضت کمک مؤمنانه و طرح حاج قاسم سلیمانی در قالب تیم‌های حمایتی و نظارتی و مراقبتی فعالیت می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: در حوزه کرونا، 50 تیم جهادی برای واکسیناسیون افراد ساماندهی شده است و با اعلام واکسیناسیون بیشتر این گروه‌ها به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان