۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نرخ مسکن، اجاره بها و زمین در وزارت شهرسازی تعیین می‌شود
کد خبر: ۳۵۱۲۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۲ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

نرخ مسکن، اجاره بها و زمین در وزارت شهرسازی تعیین می‌شود

علی فرخزاد گفت : سیاست‌های کلی در خصوص نرخ مسکن، اجاره بها و زمین در وزارت شهرسازی تعیین می‌شود و استان‌ها کمتر نقشی در این موضوع دارند.

نرخ مسکن، اجاره بها و زمین در وزارت شهرسازی تعیین می‌شود

علی فرخزاد در گفت و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره وضعیت جاده اسماعیل آباد اظهار کرد: برای رسیدگی به این جاده اقدامات خوبی از طریق توافقی که بین شهرداری و راه وشهرسازی اتفاق افتاده نیز انجام شده است.

وی افزود: راه و شهرسازی موضوع بررسی تملک اراضی پیرامون این جاده را تقبل کرده و انجام داده است و همچنین مسئول عملیات اجرایی این پروژه شهرداری است.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: شهرداری برای انجام عملیات اجرایی جاده اسماعیل آباد شروع به کار کرده است و در بودجه مربوطه سنواتی پیش‌بینی شده تا تمامی اقدامات در زمان تعیین شده انجام شود.

استان قزوین از نظر پیشرفت فیزیکی اقدام مسکن ملی در رده 9 قرار دارد

فرخزاد درباره وضعیت اقدام ملی مسکن در قزوین تاکید کرد: ساخت مسکن اقدام ملی در محدوده شهری قزوین انجام نمی‌شود و تمام افرادی که از قزوین متقاضی بودند، مسکن ملی آنان در مهرگان ساخته خواهد شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: اکنون برای مسکن ملی یک پروژه هزار و 200 واحدی وجود دارد که بخشی از آن پیش رفته و نزدیک به هزار و 700 واحد دیگر توسط بنیاد مسکن در دست ساخت خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین تعیین وضعیت نزدیک به چهار هزار نفر از ثبت نامی‌ها در مرحله آخر باقی‌مانده است که در این راستا به متقاضیان اعلام شده که مبلغ 40 میلیون تومان واریز کنند تا برای تعیین زمین برنامه‌ریزی شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: زمین‎های مربوط به مسکن ملی در شهر آبیک، اقبالیه، تاکستان، بوئین زهرا و مهرگان قرار دارد و در ابتدای کار توقف و کندی وجود داشت اما اکنون در بین تمامی استان‎ها شهر قزوین از نظر پیشرفت فیزیکی در ساخت مسکن ملی در رده 9 قرار دارد.

افزایش قیمت مسکن و اجاره تابع سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است

فرخزاد درباره چرایی افزایش قیمت مسکن و اجاره عنوان کرد: سیاست‌های کلی در خصوص نرخ مسکن، اجاره بها و زمین در وزارت شهرسازی تعیین می‌شود و استان‌ها کمتر نقشی در این موضوع دارند.

این مقام مسئول اذعان کرد: قیمت مسکن و اجاره بها تابعی از اقتصاد کلان کشور است اما بر اساس دستورالعمل‌های وزرات راه و شهرسازی تعیین قیمت، پرداخت ودیعه مسکن و تمدید اجاره بها تابع مصوبات ملی کرونا است.

وی درباره تعیین وضعیت تمدید اجاره‌، اضافه کرد: مصوبه ستاد ملی کرونا به عنوان یک مستندی برای مراجع قضایی است که طبق قانون تمدید اجاره باید حکم تخلیه و فسخ قرداد اجاره بها انجام نشود.

معاون عمرانی استاندار قزوین در پایان گفت: اگر تخلیه‌ای تاکنون صورت گرفته به علت توافق بین مالک و مستجر است اما اگر بر خلاف این مورد تخلیه‌ای صورت بگیرد به بررسی موضوع مربوطه خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان