۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین کنکور تجربی با رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب آغاز شد
کد خبر: ۳۵۱۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۱ ساعت: ۱۳:۳۵ ↗ لینک کوتاه

کنکور تجربی با رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب آغاز شد

سخنگوی سازمان سنجش از آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در کنکور سراسری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ خبر داد.

کنکور تجربی با رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب آغاز شد

به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ؛ فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ، اظهار کرد: کنکور سراسری ناپیوسته در گروه علوم تجربی امروز (جمعه ۱۱ تیرماه) راس ساعت ۸ صبح آغاز شد.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: بیشترین تعداد داوطلب مربوط به گروه علوم تجربی است و این گروه شامل ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ شامل ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ نفر مرد می‌شود. 

زرین‌آمیزی ادامه داد: تعداد کارت صادرشده برای گروه زبان‌های خارجی ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ نفر شامل ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ نفر زن و ۶۲ هزار و ۱۷۷ نفر مرد هستند و این آزمون صبح فردا شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

او افزود: در کنکور سراسری سال گذشته برای تعیین شهر محل آزمون داوطلبان معیار سازمان، وجود ۲۵۰ داوطلب در هر گروه آزمایشی بود که اگر شهری این تعداد داوطلب را داشت به عنوان حوزه برگزاری آزمون انتخاب می‌شد. این معیار برای تسهیل تردد داوطلبان و کاهش تعداد مسافرت‌ها به ۱۵۰ نفر کاهش پیدا کرد. این کاهش معیار باعث شد از ۳۹۲ شهر در سال گذشته به ۴۱۴ شهر حوزه برگزاری آزمون و از ۳ هزار حوزه در سال ۹۹ به ۳ هزار ۵۲۲ حوزه در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ برسیم.  

سخنگوی سازمان سنجش افزود: در هر حوزه‌ای مکان‌هایی مجزا برای داوطلبانی که علائم سرماخوردگی داشته باشند در نظر گرفته می‌شود تا در صورت لزوم در محلی جدا آزمون بدهند.

 زرین‌آمیزی درباره ظرفیت پذیرش امسال دانشگاه‌ها گفت: مجموع ظرفیت کل آموزش عالی با احتساب سوابق تحصیلی و دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۹ یک میلیون ۹۰ هزار نفر بود که برای سال ۱۴۰۰ هنوز نهایی نشده است، ولی پیش‌بینی می‌شود تغییرات زیادی نداشته باشیم.
منبع :باشگاه خبر نگاران


انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان