۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ابتلای ۱۸۵۰ نفر از جامعه بهداشت و درمان استان قزوین به کرونا
کد خبر: ۳۵۱۲۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۰ ساعت: ۱۴:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد

ابتلای ۱۸۵۰ نفر از جامعه بهداشت و درمان استان قزوین به کرونا

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون میزان ابتلای جامعه بهداشت و درمان استان قزوین به کرونا هزار و ۸۵۰ نفر بود که از این تعداد ۳۱۸ نفر پرستار بودند.

ابتلای ۱۸۵۰ نفر از جامعه بهداشت و درمان استان قزوین به کرونا
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ دکتر مجید بهرامی ظهر امروز(پنج‌شنبه) در نشست خبری مستند تلویزیونی روایت ایثار با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بنیاد شهید استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: تولید مستنداتی نظیر روایت ایثار و پرداختن به حوزه مدافعان سلامت و گروه‌های درگیر در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، یک کار فرهنگی خوب و اثربخش است.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی افزود: نزدیک به ۱۶ تا ۱۷ ماه است که همه دنیا درگیر ویروس منحوس کروناست و به نوعی همه حرف و مشاغل را تحت تاثیر قرار داده و به ویژه کادر درمان را به صورت بیشتر و شدیدتر درگیر خود کرد.

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: مجموعه درمانی در مواجهه مستقیم این بیماری بوده و برای خدمات‌رسانی به مردم و بهبودی بیماران کرونایی فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: در روزهای ابتدایی شیوع بیماری از آنجا که ویروس کرونا ویروس ناشناخته‌ای بوده و مکانیسم‌های کنترل و حتی نیاز و تجهیزات ما فراهم نبود، در چنین شرایطی کادر درمان با اطلاعات ناکافی و دلهره‌ای که وجود داشت وارد عرصه مبارزه با بیماری شدند.



بهرامی ابراز کرد: در ایام شیوع کرونا محدودیت‌هایی برای مجموعه کادر درمان در ارتباط با دیدار با خانواده‌هایشان ایجاد شد و با توجه به رفت‌آمدهایی که داشتند خطر ابتلا به ویروس وجود داشت و در مجموع شرایط بسیار سختی بود اما جامعه بهداشت و درمان با ایثار و ازخودگذشتگی وارد عرصه فعالیت شدند.

وی بیان کرد: در سطح کشور دستگاه‌های مختلفی یاری‌گر جامعه بهداشت و درمان بودند تا بتوانند در حد امکان از‌ عهده پیک‌های بیماری که ایجاد می‌شد؛ برآیند و سلامت را به مردم برگردانند و امروز سربلند هستیم که در حد توان تلاش کردیم و به این مرحله رسیدیم .

این مقام مسئول گفت: ابتلای جامعه بهداشت و درمان استان قزوین در بازه زمانی ۱۶ الی ۱۷ ماهه اخیر ۱۸۵۰ نفر بود که ناچارا بستری و تحت درمان قرار گرفتند به طوریکه بستری برخی تا مرحله مخاطره آمیزی اتفاق افتاد تا اینکه بهبود یافته و مجدد به محل کارشان برگشتند که از این تعداد ۳۱۸ نفر پرستار بودند.

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به همه مشقت‌ها این ایام سپری شد و البته همچنان پیش رو هم هست البته تا حد زیادی شرایط بهبود پیدا کرده و دستگاه‌ها تجهیز و شرایط ما بهتر شده است اما این نگرانی همچنان وجود دارد و به همین دلیل کادر بهداشت و درمان همواره به مردم تاکید می‌کنند تا جایی که مقدور است مواجهه را کمتر کنند تا واکسیناسیون در کشور کامل شود.



بهرامی عنوان کرد: کادر بهداشت و درمان در قبال ایثار و مجاهدتی که دارند هیچ انتظاری ندارند و اینکه آحاد مردم و مسئولین به تلاش آنها توجه کرده و از آنان به بهانه‌های مختلف تقدیر می‌کنند در واقع یک پشت گرمی و انگیزه‌ای برای تلاش مستمرشان است.

وی تصریح کرد: جامعه بهداشت و درمان با انجام اقداماتی همچون ساختن مستند روایت ایثار که در ۹ کانال پخش می‌شود و بهایی که به مدافعان سلامت داده می‌شود خرسند می‌شوند و با انگیزه بیشتر برای کنترل بیماری تلاش می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدواریم انجام اقدامات فرهنگی که بسیار در انگیزه‌دهی مدافعات سلامت تاثیرگذار است استمرار داشته باشد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان