۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین ساخت مستند شهید حسین لشکری در قزوین
کد خبر: ۳۵۱۲۲۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۱۰ ساعت: ۱۴:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین خبر داد:

ساخت مستند شهید حسین لشکری در قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: اخیرا ساخت مستند شهید خلبان سرلشگر حسین لشکری آغاز شده و در دست ساخت است و هماهنگی‌های لازم برای تهیه این مستند در مورد بخش مربوط به استان قزوین انجام شده است.

ساخت مستند شهید حسین لشکری در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ غلامرضا حقایق پور ظهر امروز(پنج‌شنبه) در نشست خبری مستند تلویزیونی روایت ایثار با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بنیاد شهید استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: از نهادها و دستگاه‌هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و میراث فرهنگی استان قزوین که همکاری و همراهی خوبی با بنیاد شهید قزوین برای تهیه مستند روایت ایثار داشتند قدردانی می‌کنم. 
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت افزود: کادر درمان در دوران شیوع کرونا مجاهدانه تلاش کردند و در واقع به عنوان سربازان خط مقدم عرصه بهداشت و سلامت به صورت شبانه‌روزی در مسیر خدمات رسانی به بیماران فعالیت داشته و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: مجموعه درمان استان قزوین همواره در همه زمینه‌ها همکاری مطلوبی با بنیاد شهید استان داشته به طوریکه در زمینه واکسیناسیون جامعه ایثارگران همکاری بی‌نظیری در سطح کشور صورت گرفته است.
 
وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذاری که امروزه جامعه به آن نیاز دارد، انجام کارهای فرهنگی است و در واقع ماموریت اساسی و فلسفه تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران مباحث ترویجی مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت است که ساخت مستندهای همچون روایت ایثار در امتداد این مسیر تلاش می‌کند.

وجود مرکز اسناد بسیار غنی در استان قزوین 
 
حقایق‌پور عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با امکاناتی که در اختیار دارد آماده همکاری با فعالان حوزه فرهنگی و مستندسازان است و تهیه مستند روایت ایثار فتح بابی برای پرداختن به سوژه‌های ناب دیگری است که در استان قزوین وجود دارد.
 
وی بیان کرد: یکی از اقدامات برای تحقق هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ساخت فیلم و سریال و مستند است ‌و یکی افتخارات بنیاد شهید همکاری برای تولید سریال شوق پرواز در مورد شهید بابایی بود که بنیاد شهید استان قزوین نیز همکاری ویژه‌ای داشت.
 
این مقام مسئول گفت: مسئولین شهری و مجموعه مدیریت استانی هم همکاری خوبی برای انجام اقدامات این چنینی دارند و اخیرا ساخت مستند شهید خلبان سرلشگر حسین لشکری آغاز شده و در دست ساخت است و هماهنگی‌های لازم برای تهیه این مستند در مورد بخش مربوط به استان قزوین انجام شده است.

جامعه امروزی نیازمند الگوهای عینی ایثار و شهادت است
 
وی تصریح کرد: با سازمان صدا و سیما قرارداد همکاری منعقد کرده و مجموعه‌های مشترکی در حوزه ایثار و شهادت تولید شده است؛ ضمن اینکه اسناد و فیلم‌های مربوطه را در اختیار سازمان صداوسیما قزوین قرار دادیم تا از آن استفاده کنند.
 
حقایق‌پور بیان کرد: مرکز اسناد بسیار غنی در استان قزوین داریم که به عنوان اولین مرکز اسناد در سطح کشور است و اسناد بسیار مهم و خوب فرهنگی داریم که بخشی از آن در سایت خط سرخ آمده است و همواره بروز رسانی می‌شود تا علاقمندان بتوانند از آن برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌مند شوند.
 
وی در پایان گفت: جامعه امروزی نیازمند الگوهای عینی ایثار و شهادت است و اگر در گذشته دفاع مقدس را داشتیم مدافعان سلامت و کادر درمان امروز الگوهای عینی هستند که بی هیچ چشم‌داشتی فعالیت می‌کنند.

گفتنی است؛ مستند روایت ایثار در قزوین، سیره و منش سه شهید عرصه سلامت قاسم جلیلوند، مریم شرف‌خواه و حسن میانه‌ساز را به تصویر می‌کشد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان