۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کنکور هنری‌ها آغاز شد
کد خبر: ۳۵۱۱۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۹ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

کنکور هنری‌ها آغاز شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز کنکور سراسری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ برای داوطلبان رشته هنر خبر داد.

کنکور هنری‌ها آغاز شد

به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور سراسری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ هم اکنون (راس ساعت ۸ صبح چهارشنبه ۹ تیر) با رقابت داوطلبان رشته هنر آغاز شد.  

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در کنکور امسال ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، داوطلبان گروه آزمایشی هنر تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ نفر هستند.  

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: فردا پنجشنبه ۱۰ تیر کنکور سراسری برای رشته‌های علوم انسانی و ریاضی و فنی برگزار می‌شود. داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۴۲ هزار و ۶۲ نفر و داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی تعداد ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ نفر هستند.  

زرین‌آمیزی توضیح داد: در جلسه آزمون به همراه دفترچه آزمون عمومی، به هریک از متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی یک پاسخنامه داده می‌شود که متقاضیان باید نسبت به پاسخگویی به سوالات دفترچه آزمون عمومی و سوالات دفترچه آزمون اختصاصی در پاسخنامه مربوطه اقدام کنند. در تست‌های چهار گزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت (سه نمره مثبت) و برای هر پاسخ غلط، به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی یا تصادفی یک نمره منفی منظور خواهد شد.

او ادامه داد: به متقاضیان توصیه می‌شود اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند؛ زیرا به سوال‌های بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌های آن سوال، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان