۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دولت جدید نمی‌تواند معجزه کند/ روحانی باید پاسخگوی خلا غیبت یکساله‌اش در مجلس باشد
کد خبر: ۳۵۱۱۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۷ ساعت: ۷:۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

دولت جدید نمی‌تواند معجزه کند/ روحانی باید پاسخگوی خلا غیبت یکساله‌اش در مجلس باشد

فاطمه محمدبیگی گفت: دولت آینده به دلیل وجود معضلات معیشتی فراوان ناشی از تحریم‌ها و بی‌کفایتی دولت تدبیر و امید، نمی‌تواند معجزه کند و عملا دو سه سالی با چالش‌های فراوانی روبرو خواهد بود.

دولت جدید نمی‌تواند معجزه کند/ روحانی باید پاسخگوی خلا غیبت یکساله‌اش در مجلس باشد

فاطمه محمدبیگی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص تعامل مجلس با رئیس جمهور منتخب مردم گفت: رئیس جمهور فعلی اختلاف فاز جدی با مجلس داشت، هر گاه وی به مجلس دعوت می‌شد تا برای حل مشکلات و معضلات حاضر شده و با نمایندگان همفکری کند، قبول نمی‌کرد.

وی افزود: در موارد متعدد از جمله، موضوعات ستاد ملی کرونا، بحث‌های معیشتی، اوضاع بازار، آشفتگی بورس، کنترل تورم، مهار گرانی‌ها، مسائل مهم سیاسی کشور، روحانی، غایب همیشگی جلسات میان دولت و مجلس بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: در سوالاتی که مطرح شده توسط نمایندگان و تذکراتی که به وی داده شده، هیچگاه پاسخی از روحانی به ما نرسیده و نهایتا از طریق مشاور حقوقی و پارلمانی وی، یکی دو پالس ضعیف به مجلس رسیده است و حتی در جریان تحویل بودجه به مجلس که باید توسط رئیس جمهور تقدیم می‌شد نیز در مجلس حاضر نشد.

وی ابراز کرد: با وجود تلخی‌هایی که روحانی در تعامل خود با مجلس به جای گذاشت، این بداخلاقی‌ها باعث نشد مجلس امید و انتظار از فعالیت‌های خود باز بماند و تلاش کرد تمام وظایف خود را با قدرت و تعهد به انجام برساند و به ناچار با وزرا و معاونین رئیس جمهور ارتباط گرفت.

بی‌توجهی روحانی به قانون بی‌پاسخ نمی‌ماند

این مقام مسئول تاکید کرد: روحانی باید پاسخگوی خلا عدم حضور یکساله‌اش در مجلس باشد و بی‌توجهی وی به لحاظ قانونی بی‌پاسخ نخواهد ماند و نباید تصور کند پس از اتمام دوره ریاست جمهوری، از پیگیری نمایندگان ملت رها خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت آینده، با اراده آهنین و عزم راسخی که از آیت الله رئیسی در اجرای سیاست‌های کلی نظام سراغ داریم و با توجه به عهد ایشان در بکارگیری نخبگان کشور برای حل مشکلات موجود، خوش بینانه امیدواریم رابطه‌ای سرشار از برادری و تعامل میان دولت و مجلس برقرار شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مجلس هم برای تعامل با دولت جدید برنامه‌های مختلفی در دستور کار دارد تا برای حل معضلات اساسی مردم با سرعت، دقت، اولویت‌بندی عمل کرده و تا حدودی بتواند ناکارآمدی‌های موجود را با تلاشی مضاعف در کنار دولت جدید حل و فصل کنیم.

محمدبیگی در رابطه با انتظار مردم مبنی بر جبران تمام کاستی‌ها توسط دولت جدید بیان کرد: روی کار آمدن دولت جدید، آغاز یک راه جدید است؛ دولت آینده به دلیل وجود معضلات معیشتی فراوان ناشی از تحریم‌ها و بی‌کفایتی دولت تدبیر و امید، نمی‌تواند معجزه کند و عملا دو سه سالی با چالش‌های فراوانی روبرو خواهد بود.

وی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم معضلاتی که طی 8 سال بی‌تدبیری ایجاد شده، یک شبه رفع شود، امکان‌پذیر نیست اما با همکاری ویژه ای که بین سران قوا در دولت آینده صورت خواهد گرفت امید است بتوانیم مشکلات و موانع زیادی را رفع کنیم و طبق شناخت ما از مردم، ملت ما با تعریف انتظارات منطقی از دولت، صبورانه پیگیر مطالبات خود خواهند بود.

انتهای پیام/6006

 

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان