۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دو نفر از اعضای شورای شهر استان قزوین حکم انقصال از خدمت گرفتند/ بازداشت یکی از شهرداران؛ همین امروز
کد خبر: ۳۵۱۱۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۶ ساعت: ۱۶:۵۶ ↗ لینک کوتاه

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل بازرسی استان:

دو نفر از اعضای شورای شهر استان قزوین حکم انقصال از خدمت گرفتند/ بازداشت یکی از شهرداران؛ همین امروز

محسن جانجان گفت: در سال گذشته دو نفر از اعضای شورای شهر انفصال از خدمت گرفته و عضویت آنها سلب شد و در حدود ۵ نفر از این اعضا در حوزه تخلفات فردی دستگیر شدند که پرونده آنها در حال رسیدگی است.

دو نفر از اعضای شورای شهر استان قزوین حکم انقصال از خدمت گرفتند/ بازداشت یکی از شهرداران؛ همین امروز

آقاعلیخانی، مدیرکل سازمان بازرسی استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: اساسی‌ترین فعالیت قوه قضائیه در تمام کشورها عمل به قانون است و هیچ کشوری نمی‌تواند برخلاف قانون عمل کند. حتی در جایی که قانون نقص دارد مانند قوانین بودجه، استخدامی شهرداری‌ها و تغییر کاربری‌ها، اگر مدیران بخواهند طبق سلیقه خود عمل کنند استان و حتی کشور دچار هرج‌ومرج می‌شود.

وی در رابطه با تعداد افرادی که بدون آزمون استخدامی در شهرداری‌ها استخدام شده اند ابراز کرد: آئین نامه‌های استخدامی شهرداری‌ها طوری تنظیم شده که اجازه هر نوع بی‌نظمی در جذب نیرو را به این نهاد می‌دهد، طبق آمار شهرداران دوره‌های قبل، شهرداری قزوین را می‌توان با هزار و هفتصد تا 2 هزار نفر اداره کرد اما آمار فعلی نیروها بیش از 3 هزارنفر گزارش شده است.

قانون استخدام شهرداری‌ها نقص دارد

این مقام مسئول اذعان کرد: استخدامهایی که امروز شاهد آن هستیم طی چند دوره رخ داده و مختص به یک شهردار و دو شهردار نیست و احتمالا در آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد چون قانون ایراد دارد و همه مسئولین از نقص قوانین شهرداری اعم از آئین‌نامه‌های مالی، استخدامی و اداری اطلاع دارند.

وی ادامه داد: تا زمانی‌که این ضعف‌های قانونی شهرداری‌ها اصلاح نشود، اصلاح عملکرد شهرداری‌ها بسیار سخت خواهد بود و نهضت تخلف آنها و برخورد سازمان بازرسی با شهرداری  بصورت قاطع ادامه خواهد داشت.

آقاعلیخانی اظهار کرد: یکی از استانداران سابق، از برخی سازمان‌های شهرداری به عنوان حیاط خلوت استانداری یاد می‌کرد و چون افراد زیادی از تشکیل سازمان‌های مختلف شهرداری ذی‌نفع هستند به طبع کار این سازمان عریض و طویل به همین منوال ادامه خواهد داشت.

استخدام افراد مازاد در شهرداری‌ها خیانت در حق مردم است

وی اضافه کرد: برخی از اعضای شورای شهر با همکاری شهرداری‌ها، برخلاف اخلاق و عدالت نفرات متعددی را استخدام کرده‌اند که طبق اقرار شهرداران، اصلا مورد نیاز نبوده‌ و مازاد هستند و ماهانه بیش از 20 میلیارد تومان حقوق و مزایای این افراد استخدامی است؛ پولی که از جیب مردم می‌رود، به جای اینکه برای خدمات شهری هزینه شود، هزینه حقوق همین افراد مازاد می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: افرادی که با پارتی‌بازی دوستان و آشنایان خود را در شهرداری‌ها استخدام می‌کنند بدون اینکه کار مشخصی برای این افراد تعیین شده باشد و عوارض تمام مردم شهر را صرف حقوق این افراد می‌کنند، در واقع به مردم خیانت می‌کنند.

تخلفات اعضای شورای شهر در حال رسیدگی است

در ادامه محسن جانجان، معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل بازرسی استان نیز در رابطه با تخلفات شورای شهر گفت: در سال گذشته دو نفر از اعضای شورای شهر انفصال از خدمت گرفته و عضویت آنها سلب شد و در حدود 5 نفر از این اعضا در حوزه تخلفات فردی دستگیر شدند که پرونده آنها در حال رسیدگی است.

وی افزود: در سال گذشته نزدیک به 13 نفر از کارکنان شهرداری بازداشت شدند، که یکی از این افراد شهرداری است که همین امروز بازداشت شده است از این رو بیشترین بازداشتی‌های ما بخاطر شکایت از شهرداری‌هاست.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر 24 پرونده در سازمان بازرسی در حال بررسی است که عمدتا به دلیل اختلاس، ارتشاء، تضییع حقوق دولت، در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/6006

 

 

 

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان