۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شهرداری قزوین باید از بدهی‌های سنگین رهایی یابد/ پرونده پروژه‌های ناتمام شهری بسته شود
کد خبر: ۳۵۱۰۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۵ ساعت: ۹:۴۴ ↗ لینک کوتاه

منتخب شورای شهر قزوین:

شهرداری قزوین باید از بدهی‌های سنگین رهایی یابد/ پرونده پروژه‌های ناتمام شهری بسته شود

منتخب شورای شهر قزوین گفت: برنامه‌ریزی ویژه برای رهایی مدیریت شهری از بار سنگین بدهی‌های ایجاد شده، لزوم توجه به پروژه‌های ناتمام شهرداری، تبدیل شهر قزوین به شهر توریستی و گردشگری از اولویت‌های شهر قزوین است.

شهرداری قزوین باید از بدهی‌های سنگین رهایی یابد/ پرونده پروژه‌های ناتمام شهری بسته شود
علی فرمانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره اولویت‌های پارلمان شهری قزوین اظهار کرد: ساختار مالی و اداری شهرداری باید در جهت توانمندسازی این مجموعه اصلاح شود؛ همچنین باید در راستای ارتقاء کارایی و اثربخشی نظارت نیز ارزیابی مداوم بر پروژه‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: تکیه بیش از اندازه شهرداری‌ها به الگوی کنونی، تأمین منابع درآمدی ناپایدار اقتصاد شهری را در برداشته است لذا براساس رویکرد نوین اقتصاد شهری باید سازوکارهای ارتقاء و بهبود منابع پایدار برای تأمین هزینه‌ها در حوزه مدیریت شهری شناسایی شوند.

منتخب شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه نظارت و ارزیابی مداوم بر پروژه‌ها گامی مثبت در جهت ارتقاء کارایی و اثربخشی است، بیان کرد: ارتقاء شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ورزشی شهروندان با رویکرد سبک زندگی ایرانی-اسلامی از دیگر اهدافی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بررسی‌های لازم منطبق با آن انجام شود.

ارتقاء کیفیت خدمات شهری قزوین با جدیت دنبال می‌شود

فرمانی ارتقاء کیفیت خدمات شهری و توسعه فضاهای سبز عمومی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های شهر قزوین دانست و اذعان کرد: با توسعه سریع شهرنشینی و افزایش روزافزون ساخت و ساز در چند دهه اخیر، شاهد تغییرات اساسی در منظر شهری هستیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که نماهای ساختمانی آیینه تمام‌نمای ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و طبیعی شهر هستند، ضرورت دارد تا سیما و منظر شهری با تاکید بر هویت معماری و شهرسازی ایرانی - اسلامی توسعه یابد.

فرمانی یادآور شد: ایمنی مهمترین اصل در حمل و نقل پایدار است که وجود این امر تنها در پرتو بهینه سازی زیرساخت‌های این صنعت و مجهز کردن آن به تجهیزات مطمئن امکان پذیر است که با توسعه زیرساخت‌ها و ارتقاء شاخص‌های کمی و کیفی می‌توان گام‌های بلند در جهت اصلاح حمل و نقل ایمن و پاک برداشت.

شهردار باید توانایی کسب درآمد پایدار داشته باشد

منتخب شورای شهر قزوین افزود: شهرداری به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد شهری، نقش مهمی در زندگی روزمره مردم یک شهر دارد؛ سمت شهردار به دلیل اهمیت بالای آن نیازمند دقت نظر در انتخاب فردی است که قرار است سکان هدایت یک شهر و آینده آن را رقم بزند.

وی اضافه کرد: شهردار باید تخصص‌های مختلفی در حوزه‌های مدیریت شهری و سایر حوزه‌های مرتبط و توانایی کسب درآمد پایدار داشته باشد، شهردار باید تضمین دهد که می‌تواند درآمد شهرداری را افزایش دهد و از منابع ملی اعتبار جذب نماید.

فرمانی جذب سرمایه و سرمایه‌گذار را از اولویت‌های شهر قزوین دانست و پاکدستی، شناخت نسبت به محیط قزوین، تعهد، روحیه جهادی، فراجناحی بودن و اعتقاد به مشارکت مردمی را از سایر مولفه‌های ضروری برای یک شهردار عنوان کرد.

منتخب شورای اسلامی شهر قزوین در پایان گفت: برنامه‌ریزی ویژه برای رهایی مدیریت شهری از بار سنگین بدهی‌های ایجاد شده، لزوم توجه به پروژه‌های ناتمام شهرداری، تبدیل شهر قزوین به شهر توریستی و گردشگری، ایجاد فضای مناسب جهت مشارکت مردم در ارتقاء فرهنگ حقوق شهروندی از دیگر اولویت‌های شهر قزوین است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان