۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال چقدر است؟
کد خبر: ۳۵۱۰۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۵ ساعت: ۹:۳۱ ↗ لینک کوتاه

میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال چقدر است؟

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در جهان ۹۱ درصد و در کشورمان ۹۴.۴ درصد است.

میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال چقدر است؟
 

به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین به نقل از فارس؛ شاپور محمدزاده اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن تعطیلی کلاس‌های حضوری درسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود؛ بنابر گزارش سازمان یونسکو سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز در سراسر جهان تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفتند.

محمدزاده با تأکید بر اینکه هیچ چیز جایگزین مدرسه و کلاس‌های درس حضوری برای دانش‌آموزان نخواهد بود، گفت: دانش‌آموزان در محیط مدرسه علاوه بر امر آموزش و پرورش، تعاملات اجتماعی فعالی را تجربه می‌کنند لذا تعطیلی کلاس‌های حضوری اثرات نامطلوبی را بر دانش‌آموزان معلمان و اولیا خواهد داشت.

این مقام مسؤول با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با واکسیناسیون همگانی کرونا در ماه‌های تیر و مرداد با مشکلات کمتری در سال تحصیلی آتی روبرو باشیم، افزود: در ایام کرونا ۶۵ درصد کشورهای فقیر و ۳۵ درصد کشورهای غنی بودجه آموزش و پرورش خود را کاهش دادند.

معاون وزیر آموزش و پرورش، سواد را محرک توسعه پایدار و آموزش و پرورش را زیربنای توسعه اجتماعی سیاسی فرهنگی و اقتصادی توصیف کرد و گفت: سوادآموزی باید مدرسه محور شود لذا در آیین نامه اجرایی مدرسه برای ارکان مدرسه نقش‌ها و وظایفی در حوزه سوادآموزی مشخص خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم اهتمام ویژه در فرایند ثبت‌نام، شناسایی، جذب، آموزش و ارزشیابی سوادآموزان گفت: در گروه سنی 15 سال به بالا میانگین نرخ باسوادی در جهان 86 درصد و در ایران نیز همان 86 درصد است و این در حالی است که میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی 15 تا 24 سال در جهان 91 درصد و در کشورمان 94.4 درصد است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان