۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین هشدار اندروید/ این ۸ برنامه را سریع حذف کنید!
کد خبر: ۳۵۱۰۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲ ساعت: ۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

هشدار اندروید/ این ۸ برنامه را سریع حذف کنید!

کاربران اندروید در برابر یک بدافزار معروف بدنام که مجددا در فروشگاه Google Play موجود شده است، آماده باش باشند.

هشدار اندروید/ این ۸ برنامه را سریع حذف کنید!
 
به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  بدافزار Joker بار دیگر بازگشته است و دستگاه های اندروید را پس از دانلود برخی برنامه‌ها از فروشگاه Google Play در معرض خطر قرار می دهد.
محققان امنیتی هشت برنامه Play Store را که بدافزار شرورانه روی آنها بارگذاری شده‌اند، مشخص کرده اند. بدافزاری خطرناک که قادر به سرقت اطلاعات حساس از دستگاه های اندروید است.
 
آخرین سری از برنامه های اندرویدی آلوده به بدافزار Joker توسط محققان آزمایشگاه های امنیتی Quick Heal کشف شد. شرکت امنیت سایبری هند برنامه های به خطر افتاده را به گوگل گزارش کرد و گفته می‌شود آنان اکنون برنامه های آلوده را از فروشگاه Google Play خارج کرده‌اند.

با این حال ، اگر شما در میان هزاران نفری هستید که این برنامه های Android را قبل از حذف از گوگل پلی بارگیری کرده‌اند، باید سریعاً برای حذف آن‌ها از دستگاه خود اقدام کنید.

در اینجا لیستی از هشت برنامه متخلف آورده شده است: Auxiliary Message, Fast Magic SMS Free CamScanner, Super Message, Element Scanner, Go Messages, Travel Wallpapers, Super SMS.

بدافزار Joker در سال های اخیر به یکی از رایج ترین تهدیدات بدافزار اندروید تبدیل شده است. خانواده این بدافزارها قادر به مخفی شدن در گوشی کاربران اندروید هستند و در صورت عدم شناسایی می توانند به اطلاعات کاربران دست یافته و حتی جیب قربانیان را با تهدید خالی کنند. 

بدافزار Joker همچنین قادر به سرقت اطلاعات حساس مانند پیام کوتاه ، اطلاعات تماس و همچنین جزئیات مربوط به دستگاه قربانی است.

در یک پست وبلاگ که به طور آنلاین یافته های خود را مشخص کرده بود ، آزمایشگاه های امنیتی Quick Heal یکی از برنامه هایی را که اخیراً کشف شده است و بدافزار Joker را گسترش می دهد ، بررسی کردند.

برای مثال برخی مجوز دسترسی‎‌ها مانند پیام‎ها و تماس‌ها برای یک برنامه ساده اسکن اسناد ضروری به نظر نمی رسند و باید برای کاربران اندروید یک پرچم قرمز به معنی هشدار باشند.

پس از آن ، اسکنر اسناد بدون نشان دادن فعالیت مخرب به کاربر ، به فعالیت خود ادامه می‎دهد. در واقع باید بدانید که دوبار بارگیری انجام می‎شود یک بار خود برنامه اصلی و بلافاصله پس از آن بدافزار معروف جوکر به طور خودکار و مخفی نصب می‌شود.

 آزمایشگاه های امنیتی Quick Heal Security با توصیه به کاربران اندروید در مورد نحوه ایمن ماندن، گفت: "نویسندگان بدافزار، این برنامه های مخرب را در فروشگاه Google Play در برنامه های اسکنر ، برنامه های تصویر زمینه و پیام پخش می کنند.

این نوع برنامه ها می توانند به سرعت به یک هدف تبدیل شوند. کاربران باید سعی کنند برای جلوگیری از سوء استفاده از چنین برنامه هایی فقط از طریق توسعه دهندگان معتمد اقدام کنند. "

آنها همچنین چند توصیه ساده در مورد چگونگی جلوگیری از تهدیدات مخرب دیگر ارائه دادند. که در ادامه ذکر شده است:

• برنامه ها را فقط از منابع معتبر مانند Google Play Store بارگیری کنید.

• نحوه شناسایی برنامه های جعلی در فروشگاه Google Play را بیاموزید.

• روی پیوندهای بیگانه دریافت شده از طریق پیام ها یا سایر سیستم عامل‎های رسانه‎های اجتماعی کلیک نکنید.

• نصب از گزینه منبع ناشناخته را خاموش کنید

• پیام های پاپ آپ که از سیستم Android دریافت می کنید را  قبل از پذیرش بخوانید.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان