۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۴ هکتار از اراضی حریم رودخانه‌ها در قزوین آزادسازی شد/ کاهش جمعیت زنان زندانی در استان
کد خبر: ۳۵۱۰۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۳۱ ساعت: ۱۴:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

۳۴ هکتار از اراضی حریم رودخانه‌ها در قزوین آزادسازی شد/ کاهش جمعیت زنان زندانی در استان

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: طی سال گذشته ۳۴ هکتار از اراضی حریم رودخانه‌ها در سطح استان قزوین آزادسازی شده، همچنین ۳۶ هکتار از رودخانه‌ها لایروبی شد.

۳۴ هکتار از اراضی حریم رودخانه‌ها در قزوین آزادسازی شد/ کاهش جمعیت زنان زندانی در استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام قدرتی در نشست خبری که ظهر امروز(دوشنبه) به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن شهید سلیمانی دادگستری استان قزوین برگزار شد؛ با تبریک به مناسبت پیروزی ملت ایران در انتخابات اظهار کرد: حضور حماسی مردم را در ۲۸ خرداد امسال برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد بودیم.

وی افزود: از نگاه معارف دینی و قرآن، سرنوشت هر ملتی بستگی به تغییری دارد که در نگاه و باور و اندیشه آن قوم اتفاق می‌افتد؛ گرچه صاحبان زر و زور همواره تلاش می‌کنند تا به جامعه بشری بقبولانند که حاکم بر سرنوشت جامعه هستند و تغییرات بر اساس زر و زور و تبلیغات رخ می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه برخی از کشورها نیز باور کردند که توان اعمال هیچ تغییری در مقابل قدرت‌های حاکم با ثروت‌های کذایی و قدرت‌های نظامی را ندارند ضمن اینکه قدرت‌های حاکم بر جهان از امپراطوری رسانه‌ای نیز بهره‌مند هستند.

وی عنوان کرد: وقتی امام راحل، حرکت و نهضت خود را شروع کرد عده‌ای باور نمی‌کردند امکان مقابله با نظام شاهنشاهی وجود داشته باشد اما در نهایت با پیروزی، انقلاب به ما هویت و عزت داد و نگاه ما را نسبت به مسائل مختلف تغییر داد.

قدرتی بیان کرد: در طول ۴ دهه گذشته خدمات خوبی انجام شده است؛ البته برخی از دولت‌ها یک سری اشکالات و ایراداتی هم داشتند به ویژه در یک دهه اخیر کشور از حیث اقتصادی دچار خسران شد و نیازمند تغییر و ورود مردم به صحنه بود.

نقش موثر اصحاب رسانه در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی 

وی ادامه داد: دهه اخیر از حیث اشتغال و معیشت و تورم و مسائل دیگر با مشکلات زیادی در کشور مواجه بودیم که بخش اعظم آن قابل دفاع نبود و با توجه به تغییر نگاهی که در مردم ایجاد شد در انتخابات اخیر به روی صحنه آمدند.

این مقام مسئول گفت: همه تبلیغات رسانه‌های بیگانه بر این بود تا تغییراتی در کشور رخ ندهد همچنین طرفداران این نوع نگاه در داخل نیز تلاش کردند؛ ضمن اینکه در خارج از کشور نیز معاندین، معارضین و ضد انقلاب و بی بی سی و ده‌ها شبکه زبان فارسی در جهت کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات سعی کردند.

وی عنوان کرد: ۲۸ خرداد ماه ملت ایران به میدان آمده و اتفاق مهمی را رقم زدند و آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و در واقع پیروز صحنه انتخابات، ملت هستند.

قدرتی گفت: نزدیک ۵۰ درصد مردم به میدان آمدند و تغییری را ایجاد کردند طبعا رسانه‌ها نیز نقش مهمی در این جهت داشتند و در ادامه می‌توانند به دولت کمک کرده و پیشنهادات و دغدغه‌ها و مطالبات مردمی را انعکاس دهند.

وی ادامه داد: رسانه‌‌های کشور از حالا تلاش کنند و حرف دل مردم و دغدغه‌ها و انتظارات آنان را در حوزه معیشت و اشتغال و بانک‌ها و مالیات و حقوق عمومی و بین المال و بهداشت درمان و آزادی و مسائل سیاسی و اجتماعی مطرح کنند.



نگاه ویژه دستگاه قضایی به نهاد خانواده

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: نگاه دستگاه قضایی استان قزوین نیز این است که اصحاب رسانه می‌توانند در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در ابعاد مختلف خیلی اثرگذار باشند.

وی ابراز کرد: امیدواریم در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با تغییری که در مدیریت کلان اجرایی کشور رخ داد در استان نیز در کنار رسانه به عنوان چشم و گوش و زبان مردم، مشکلات شناسایی و راهکارها ارائه شود.

قدرتی اضافه کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه باغستان، پسماند محمدآباد، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی انجام شده است و با پیگیری رسانه و ان‌جی‌یو‌ها پرونده‌های متعددی تشکیل و پیگیری‌ها صورت گرفته و نتیجه داد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: طی سال گذشته ۳۴ هکتار از اراضی حریم رودخانه‌ها آزادسازی شده، همچنین در ۳۶ هکتار از رودخانه‌ها که طی سال‌های گذشته تبدیل به زمین کشاورزی شده بوده لایروبی انجام شد و امیدواریم امسال گام بلندی در راستای آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها صورت گیرد.

وی در پایان گفت: سال ۹۶ در سطح استان قزوین بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ زندانی خانم داشتیم اما با پیگیری‌ها و تدابیری که اتخاذ شد اکنون در مجموع ۵۵ نفر زندانی خانم داریم و در واقع دو سوم کاهش جمعیت در مددجویان خانم داشتیم که این امر به دلیل نگاه ویژه دستگاه قضایی به نهاد خانواده دارد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان