۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تجربه اولین حضور در انتخابات از زبان را‌ی اولی‌ها
کد خبر: ۳۵۰۹۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۲۸ ساعت: ۲۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

تجربه اولین حضور در انتخابات از زبان را‌ی اولی‌ها

امسال ۲۸ خرداد ماه در میان کسانی که شناسنامه‌های آنها پر از مهر انتخابات‌‌های ادوار گذشته است؛ جوانانی پای صندوق‌های رای می‌آیند که برای اولین بار مهر انتخابات، شناسنامه آنها را رنگی می‌کند.

تجربه اولین حضور در انتخابات از زبان را‌ی اولی‌ها
‌به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ حضور جوانان همیشه و در هر عرصه‌ای باعث شور و نشاط است؛ مخصوصا اگر این حضور پای صندوق‌های رای باشد.
 
امسال ۲۸ خرداد ماه در میان کسانی که شناسنامه‌های آنها پر از مهر انتخابات‌‌های ادوار گذشته است؛ جوانانی پای صندوق‌های رای می‌آیند که برای اولین بار مهر انتخابات، شناسنامه آنها را رنگی می‌کند.

رای اولی‌ها، کسانی هستند که امسال برای شرکت در انتخابات واجد شرایط شده‌اند و قرار است حس ناب اولین و مهمترین انتخاب را تجربه کنند و 18 هزار رای اولی در استان قزوین حماسه بزرگی‌ می‌آفرینند. 

خبرنگار صبح قزوین با تعدادی از جوانان را‌ی‌اولی درمورد حس و حالشان گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌خوانیم.

 
زهرا محمدی، نوجوان رای‌اولی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درخصوص اولین تجربه حضور در انتخابات اظهار کرد: از یک هفته قبل که تبلیغات نامزدها آغاز شد بسیار شور و هیجان داشتم تا امروز فرا برسد؛ شرکت در انتخابات و حس تاثیرگذار بودن در سرنوشت ۴ سال بعدی کشورم، بسیار برایم لذت بخش‌است.
 
تجربه یک حس جدید و مهم
 
وی افزود: در این مدت علاوه بر هیجانی که داشتم سعی کردم مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری را به دقت دنبال کنم، در مورد شورای شهر هم تا جایی که ممکن بود با آنها و وعده‌هایشان آشنا شدم تا درنهایت بهترین تصمیم را بگیرم.
محمدی بیان کرد: امروز که با خانواده‌ام همراه شدم تا برای رای دادن به شعبه اخذ رای بیایم حس جدیدی را تجربه کردم؛ این حس باعث می‌شود خود را در تعیین سرنوشت کشور دخیل بدانم.
 
امیدواری برای تاثیرگذاری در سرنوشت کشور
 
سپیده فطری، دانش‌آموز دیگر قزوینی درباره شرکت در انتخابات اظهار کرد: کوچک‌تر که بودم همیشه به همراه پدرم برای شرکت در انتخابات می‌رفتم، آن زمان دوست داشتم هرچه زودتر بزرگ شوم و بتوانم مانند پدر و مادرم رای بدهم.
 
وی افزود: امیدوارم انتخابم در آینده کشور و زادگاهم قزوین تاثیر مثبتی داشته باشد؛ همچنین از رئیس جمهور بعدی می‌خواهم به جوانان و اشتغال آنها توجه ویژه‌ای کند زیرا همه ما به امید ساختن شهر و کشوری آباد به پای صندوق‌های رای آمده‌ایم.
 
فطری بیان کرد: از تمام مردم ایران و هم سن و سال‌های خودم که واجد شرایط رای دادن هستند می‌خواهم در این رویداد بزرگ شرکت کنند تا به امید خدا فردا جشن پیروزی و شرکت حداکثری ملت ایران را در کنار هم برگزار کنیم.

 
منتخبین به وعده‌های خود عمل کنند
 
سینا امینی یکی دیگر از رای‌اولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح‌قزوین درمورد انگیزه‌اش برای شرکت در انتخابات اظهار کرد: تصمیم من برای حضور در انتخابات قطعی نبود اما بعد از بررسی به این نتیجه رسیدم که اگر رای من باعث انتخاب شدن رئیس جمهور منتخبم شود در آینده می‌توانم به عنوان یک جوان مطالبه‌گر در جامعه ظاهر شوم.
 
وی افزود: از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهم به وعده‌های خود عمل و شرایط زندگی آسان را برای همه اقشار جامعه فراهم کند؛ همچنین اعضای منتخب شورای شهر نیز باید در ساختن قزوین به عنوان یک شهر شاد، زیبا و با امکانات تلاش کنند.
 
این رای‌اولی گفت: حالا که رای خود را صندوق انداخته‌ام بسیار هیجان داشته و دوست دارم شاهد تاثیرگذاری رای خود در وضعیت این روزهای مملکتم باشم؛ امیدوارم با رای من و رای‌اولی‌های دیگر بهترین اتفاقات در کشورم رخ بدهد.

 
تلاش ناکام دشمنان
 
محسن چگینی یکی دیگر از دانش‌آموزان قزوینی به خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: دشمنان کشور ما از مدت‌ها قبل در فضای مجازی تبلیغات ضد نظام انجام می‌دادند حتی بعضی از دوستانم هم تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفتند.
 
وی افزود: از آنجایی که ما رای اولی‌ها در زمینه انتخابات هیچ تجربه‌ای نداریم لذا ممکن است بیشتر از دیگران در معرض جوی که بعضی از رسانه‌های بیگانه راه انداخته‌اند قرار بگیریم و یا تصمیماتمان بر پایه احساسات باشد؛ اما امروز در صف رای‌گیری شاهد بودم که بسیاری از دوستانم حتی بعضی از آنهایی که نمی‌خواستند رای بدهند در این مکان حاضر شدند.
 
رای دادن، حسی شبیه پیروزی
 
این رأی اولی بیان کرد: حسی که امروز هنگام انداختن رأی در صندوق داشتم شبیه پیروزی بود؛ زیرا از روزهای قبل با دوستانم کمپینی برای شرکت رای‌اولی‌ها در انتخابات درست کردیم و حالا خوشحالم که می‌بینم نتیجه آن کمپین حضور دوستان و هم‌کلاسی‌هایم در انتخابات شده است.
 
سجاد حسینی که با پرچم ایران در انتخابات شرکت کرده‌است، به خبرنگار صبح قزوین گفت: پدر من جانباز هشت سال دفاع مقدس است؛ همیشه آرزو داشتم من هم بتوانم روزی مانند پدرم به کشور خود خدمت کنم و امروز به آرزوی خودم رسیدم.

 
در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم
 
وی افزود: از رئیس جمهور آینده می‌خواهم مشکلات و موانع را رفع کند؛ خیلی‌ها به امید داشتن روزهای بهتر پای صندوق‌های رای آمده‌اند و امیدوارم مردم را ناامید نکنند.
 
سحر یوسفی یکی دیگر از رای‌اولی‌های قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: همه ما رای‌اولی‌ها امروز پای صندوق‌های رای آمدیم تا ثابت کنیم هیچکس جز مردم کشور خودمان نمی‌تواند سرنوشت ما را تعیین کند؛ دشمنان بدانند ما در مقابل آنها ایستاده‌ایم.
 
مشکلات کشور را درکنار هم حل می‌کنیم
 
وی ادامه داد: جوانان ایرانی تا پای تقدیم جان خود از کشور دفاع می‌کنند؛ امروز همه ما برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام آمده‌ایم و هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند برای ما و نظام جمهوری اسلامی تصمیم بگیرد.
 
این نوجوان قزوینی در پایان گفت: حتی اگر در کشور مشکلاتی وجود داشته باشد باید به دست خودمان آن را حل کنیم و نباید با رای ندادن به دشمنان اجازه دخالت بدهیم و مطمئن هستم با ناامید کردن دشمنان، پشت سر گذاشتن مشکلات نیز آسان می‌شود.

انتهای پیام/3003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان