۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فعالیت بیش از ۵هزار نیروی اجرایی در انتخابات شوراهای استان قزوین
کد خبر: ۳۵۰۹۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۲۸ ساعت: ۱۳:۲۴ ↗ لینک کوتاه

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان قزوین اعلام کرد

فعالیت بیش از ۵هزار نیروی اجرایی در انتخابات شوراهای استان قزوین

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان قزوین گفت: ۴ هزار و ۳۶۷ نیروی اجرایی در صحنه انتخابات شوراهای روستا و ۸۲۵ نفر در صحنه انتخابات شوراهای شهر فعال هستند.

فعالیت بیش از ۵هزار نیروی اجرایی در انتخابات شوراهای استان قزوین
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ جواد قدوسی‌فر با حضور در ستاد برگزاری انتخابات1400 استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹۶۴ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۲۸ شهر استان قزوین ثبت نام کردند که از مراجع پنجگانه استعلام صورت گرفت و از این تعداد ۱۳۱ نفر عدم احراز و رد صلاحیت شدند.

وی افزود: در مجموع از ۹۶۴ نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان قزوین ۲۰۵ نفر عدم احراز صلاحیت شدند که ۷۵ نفر اعتراض کرده و در هیئت عالی استان قزوین مورد رسیدگی قرار گرفت.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان قزوین بیان کرد: در انتخابات شورای اسلامی روستاها هم ۴ هزار و ۴۶۷ نفر در استان داوطلب شدند که کمتر از پنج درصد رد صلاحیت و صلاحیت مابقی تایید شد.

قدوسی‌فر ابراز کرد: طبق تبصره پنج ماده ۶۳ و اختیارات نظارت استصوابی؛ ۲۰۵ نفر به هیئت مرکزی اعتراض کردند که مجدد ۱۸ نفر تأیید شدند.

وی یادآور شد: ۴ هزار و ۳۶۷ نیروی اجرایی در صحنه انتخابات شوراهای روستا و ۸۲۵ نفر در صحنه انتخابات شوراهای شهر فعال هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲ هزار و ۱۰۰ ناظر و سرناظر در سطح استان معرفی و آموزش حضوری آنها انجام شد که نهایتا برای هر صندوق فعال، دو ناظر و برای هر صندوق سطح پایین، یک نفر ناظر روستایی تعیین شد.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان قزوین تاکید کرد: در سطح استان قزوین از ساعت 7 صبح امروز، اعضای اجرایی با حضور ناظرین در شعب حاضر شدند که کل ناظرین هزار و ۶۷۰ نفر هستند؛ همچنین ۱۴۷ نفر سرناظر در سطح شهر و روستاهای استان حضور دارند.

قدوسی‌فر ابراز کرد: نهایتا هزار و ۴۴۴ شعبه با هزار و ۶۷۰ ناظر،۱۴۷ سرناظر و ۶۰ نفر بازرس ویژه در سطح استان فعال هستند.

وی درمورد تاخیر به وجود آمده در برخی از شعب اخذ رای گفت: از آنجایی که در برخی شعب رای‌گیری شهر قزوین از صفر تا صد فرآیند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود متاسفانه کارت‌های هر رای دهنده از وزارت کشور با تاخیر به شعب رسیده بود که چون پیکربندی این کارت‌ها زمان‌بر بوده؛ لذا اخذ رای در شعب با تاخیر انجام شد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان