۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین بیش از ۷۰۰ شعب انتخابات در قزوین فعال است
کد خبر: ۳۵۰۹۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۲۷ ساعت: ۱۷:۴۲ ↗ لینک کوتاه

دبیر هیئت نظارت استان قزوین:

بیش از ۷۰۰ شعب انتخابات در قزوین فعال است

دبیر هیئت نظارت استان قزوین گفت: ۷۰۴ شعبه در شهرستان قزوین فعال بوده و ۸۰۰ ناظر در این شعبات باید شناسایی و آموزش داده شود.

بیش از ۷۰۰ شعب انتخابات در قزوین فعال است
جواد قدوسی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره آخرین وضعیت انصراف کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قزوین اظهار کرد: 964 نفر کاندید در شهرها در مرحله شهرستان توسط هیئت اجرایی در دو مقطع مورد رسیدگی قرار گرفته و 130 نفر در این مرحله، عدم احراز صلاحیت یا رد صلاحیت شدند.

وی افزود: پرونده‌ها بعد از هیئت اجرایی به هیئت نظارت شهرستان ارجاع داده شده، تعدادی هم توسط هیئت نظارت بر شهرستان ارجاع داده شده است؛ به عبارت دیگر، 131 نفر توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت و 75 نفر هم توسط هیئت شهرستانی رد صلاحیت شده و در مجموع 204 الی 205 نفر رد صلاحیت شدند.

امنیت کامل برای برگزاری انتخابات برقرار است

دبیر هیئت نظارت استان قزوین بیان کرد: از این تعداد رد صلاحیت شده‌ها به استان، تعدادی انصراف داده و تعدادی هم اعتراض کردند؛ در استان از مجموع 205 نفر، 64 نفر اعتراض کرده و مورد رسیدگی قرار گرفتند و الباقی نیز انصراف داده و تعدادی هم اعتراض نکردند.

قدوسی‌فر یادآور شد: هم‌اکنون در مرحله ساماندهی ناظرین، سرناظرین، ناظر مسئولان و ناظران ویژه در سطح استان هستیم؛ 704 شعبه در شهرستان قزوین فعال بوده و 800 ناظر در این شعبات باید شناسایی و آموزش داده شود.

وی عنوان کرد: 213 شعبه در تاکستان با 240 ناظر، 107 شعبه در بوئین‌زهرا با 238 ناظر و سرناظر، 102 شعبه با 100 ناظر در آوج، 159 شعبه با 210 ناظر در شهرستان البرز و 94 شعبه با 120 ناظر و سرناظر در شهرستان آبیک فعال است؛ آموزش‌های لازم برای این افراد ارائه شده تا یک ساعت قبل از أخذ رأی پای (ساعت 6 بامداد) در کنار صندوق‌ها حضور داشته باشند.

رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در صندوق‌های رأی

این مقام مسئول ادامه داد: نیروی انتظامی و هیئت اجرایی برای امنیت انتخابات همراه ناظران در شعبه‌ها حضور دارند؛ این ناظران باید برای تحویل صندوق پلمب شده به فرمانداری مراجعه کرده و بعد از تحویل صندوق در محل أخذ رأی حاضر شوند.

قدوسی‌فر یادآور شد: برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، ناظران در تمام صندوق‌ها مستقرند تا مردم با اطمینان کامل پای صندوق‌های رأی حضور داشته باشند؛ این شیوه‌نامه‌ها توسط مأمور بهداشتی کنترل و نظارت می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: از رسانه‌ها درخواست داریم مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی و حضور حداکثری تشویق کنند؛ امیدواریم مردم با انتخاب فرد اصلح نارضایتی خود را از وضعیت موجود پایان دهند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان