۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ارتباط اورژانس با مجلس ضعیف است/ روستاهای قزوین نیازمند نگاه ویژه هستند
کد خبر: ۳۵۰۸۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۲۵ ساعت: ۱۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس:

ارتباط اورژانس با مجلس ضعیف است/ روستاهای قزوین نیازمند نگاه ویژه هستند

عباسپور در آیین افتتاح پایگاه‌های اورژانس استان گفت: گله‌مندیم که ارتباط اورژانس با مجلس ضعیف است در حالی که مشکلات و گرفتاری‌های زیادی در این عرصه وجود دارد لذا نیاز است این ارتباطات‌ با مجلس تقویت شود.

ارتباط اورژانس با مجلس ضعیف است/ روستاهای قزوین نیازمند نگاه ویژه هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، لطف‌الله سیاهکلی در آیین افتتاح فوریت‌های پزشکی استان قزوین که امروز  با حضور رئیس اورژانس کشور در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با توجه به بافت قدیمی شهر قزوین که شرایط تردد آمبولانس در برخی معابر شهر وجود ندارد، موتورلانس در سطح استان ایجاد شود.

وی افزود: قزوین علاوه بر شاه‌راه بودن دارای بخش‌های کوهستانی زیادی است لذا در جایگاه حساسی قرارگرفته و نیاز به توسعه اورژانس دارد؛ اکنون مراکز و درمانگاه‌های خوبی در استان قزوین داریم که آمادگی شبانه‌روزی شدن را دارد اما در جذب نیرو و تعیین تکلیف شدن آن‌ها مشکل داریم.

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به اینکه مناطق مختلف کوهستانی در استان نیازمند یک هلی‌کوپتر در بخش اورژانس است، بیان کرد: با توجه به خدماتی که امروز در حوزه کرونا به مردم ارادئه شده، می‌توان از این فرصت برای جذب و ساماندهی نیروهای اورژانس استفاده کرد و مجلس این آمادگی را دارد تا حمایت لازم را داشته باشد.

لزوم تاسیس 14پایگاه اورژانس در استان قزوین

 
در ادامه فاطمه محمدبیگی اظهار کرد: قزوین ویژگی‌های خاصی دارد که نباید به یک درصد مساحت جغرافیایی و‌ یک و نیم میلیون جمعیت آن نگاه کرد؛ زمانی که 33 میلون تردد در این استان داریم ‌و همواره شاهد حوادث متعددی هستیم باید یک تغییر مدیریتی در این استان داشته باشیم.

وی با اشاره به کمبود نیرو در حوزه اورژانس استان افزود: در استان مجاور قزوین بیش از 100 نفر از پرنسل آن تبدیل وضعیت شدند اما در استان قزوین تنها یک چهارم تبدیل وضعیت شدند که درواقع شاهد نوعی تبعیض هستیم و انتظار داریم نگاه مثبتی به تبدیل وضعیت نیروها صورت گیرد.

نماینده مردم قزوین با اشاره به اینکه نیازمند 30 آمبولانس برای پایگاه‌های جدید هستیم، عنوان کرد: ما از 44 پایگاه زمینی که برای استان قزوین در نظر داریم نیز 14 پایگاه عقب هستیم که ‌انتظار داریم اعتبار ویژه‌ای برای پایگاه‌های باقی مانده استان تخصیص یابد.
وی اذعان کرد: در استان قزوین نیازمند اعتبار برای ساخت اورژانس هستیم و امیدواریم‌ با حمایت اورژانس کشور در تمام مناطق استان بتوانیم شاهد عدالت در بحث سلامت باشیم.

لزوم تقویت ارتباطات اورژانس کشور با مجلس
 
 در ادامه روح‌الله عباسپور اظهار کرد:  کشور ما همواره حادثه خیز بوده ‌و در معرض حوادث طبیعی قرار دارد و از طرفی توجهات عمده‌ای در سطح بین‌المللی نمی‌شود اما خوشبختانه با عنایت خداوند و همت دستگاه‌های امدادی  تاکنون توانستیم بحران‌ها را کنترل کنیم.
وی افزود: گله‌مندیم که ارتباط اورژانس با مجلس ضعیف است در حالی که مشکلات و گرفتاری‌های زیادی در این عرصه وجود دارد لذا نیاز است این ارتباطات‌ با مجلس تقویت شود.

نماینده مردم بویین‌زهرا در مجلس در پایان گفت: با توجه به موقعیت روستاهای اطراف استان به‌ویژه تاکستان و بویین‌زهرا و ساکن بودن انبوه جمعیت در این مناطق تقاضا داریم که نگاه ویژه به مناطق روستایی به ویژه شال شود؛ ما آمادگی ساخت و  تجهیز پایگاه را داریم و انتظار داریم مجوز و نیروی متخصص اختصاص داده شود.

انتهای پیام/6006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان