۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین برگزاری پویش ملی "هرچه دارم از تو دارم" ویژه دهه کرامت در قزوین
کد خبر: ۳۵۰۸۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۲۴ ساعت: ۱۵:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول ستاد برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در استان قزوین خبرداد

برگزاری پویش ملی "هرچه دارم از تو دارم" ویژه دهه کرامت در قزوین

مسئول ستاد برگزاری جشن‌های معنوی زیر سایه خورشید در استان قزوین از فراخوان برگزاری جشن‌های مردمی و معنوی ولادت امام رضا(ع) با عنوان پویش ملی "هر چه دارم از تو دارم" همزمان با سراسر کشور در استان قزوین خبر داد.

برگزاری پویش ملی "هرچه دارم از تو دارم" ویژه دهه کرامت در قزوین
ساسان کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: برنامه "زیر سایه خورشید" امسال وارد چهاردهمین سال از فعالیت‌های خود در سطح کشور و هشتمین سال متوالی در استان قزوین شده است و حضور«کاروان‌های معنوی زیر سایه خورشید» در سراسر کشور تسکین بخش قلب دلدادگان و عاشقان امام رضا(ع) است.

وی افزود: هم‌زمان با ایام دهه کرامت کاروان معنوی زیر سایه خورشید از مورخه 29 خردادماه تا دوم تیرماه 1400 در استان قزوین حضور پیدا خواهند کرد.

مسئول ستاد جشن‌های معنوی زیر سایه خورشید در استان قزوین با اشاره به اهداف برگزاری این جشن‌ها بیان کرد: ترویج سنت و سیره امام رضا(ع)، تقویت ارتباط با امام از طریق زیارت راه دور، هدفمندسازی جشن‌های مردمی ایام دهه کرامت، تقویت نشاط دینی در جشن‌ها و مراسمات دینی از جمله اهداف حضور این کاروان‌ها در استان‌های مختلف کشور است.

کرمی بیان کرد: همه افراد حاضر در کاروان زیر سایه خورشید که متشکل از خدام، مداح، قاری و مبلغ هستند دوره‌های آموزشی جهت تبلیغ این حرکت فرهنگی را پیش از شروع دهه کرامت و حضور در کاروان‌ها طی می‌کنند و هرساله افراد جدیدی در کاروان حضور می‌یابند.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا، همچون سال گذشته این مراسم با شرایط ویژه برگزار می‌شود که این شرایط، بر کاهش تعداد برنامه‌های دهه کرامت تاثیرگذار بوده است.

کرونا بر کاهش تعداد برنامه‌های دهه کرامت تاثیرگذار بود

مسئول ستاد برگزاری جشن‌های معنوی زیر سایه خورشید در استان قزوین از فراخوان برگزاری جشن‌های مردمی و معنوی ولادت امام رضا (ع) با عنوان پویش ملی "هر چه دارم از تو دارم" همزمان با سراسر کشور در استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: امسال بناست با همت مردم شریف استان، موج شادی و نشاط در همه‌ی کوچه‌ها پخش و همه شهرها مملو از رایحه و عطر رضوی شود.

وی بیان کرد: همه هم استانی‌ها می‌توانند در برنامه و جشن‌های بزرگ دهه کرامت مشارکت کنند لذا چنانچه ایده و خلاقیتی داشته و قصد خدمت به کاروان‌های زیر سایه خورشید را دارند می‌توانند با ارسال عدد 88 به سامانه پیامکی 1000888 یا به آدرس WWW.SHAJAR.IR ثبت‌نام کنند که به 888 نفر به صورت قرعه‌کشی هدایایی همچون سفر مشهد مقدس و بسته‌های متبرک آستان امام رضا(ع) اهدا می‌شود.

کرمی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی اعم از دیدار با مسئولین استانی، زندانیان، بیمارستان‌ها، شرکت‌های صنعتی، مناطق محروم، خانواده جهادگران سلامت و شهدا در سراسر استان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام دهه کرامت است که عمده هزینه جشن‌ها به‌صورت مردمی تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال تقریبا 40 درصد از برنامه‌ها با توجه به شرایط بیماری منحوس کرونا عملیاتی می‌شود و حداقل در 10 نقطه از شهرستان، شهر و روستا جهت اجرای برنامه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی حاکم در جامعه برنامه‌های محوری شامل فصل مهربانی، جاری زندگی، حبیبان الهی، کاروان عشق، انیس مهربان، به‌رسم ادب و آرام جان، محوری‌ترین برنامه دهه کرامت است که توسط شبکه جوانان رضوی استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان