۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تقاطع معلم-شهید چگینی شهر قزوین ایمن‌سازی شد
کد خبر: ۳۵۰۸۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۲۴ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین:

تقاطع معلم-شهید چگینی شهر قزوین ایمن‌سازی شد

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از ایمن‌سازی تقاطع معلم-شهید چگینی خبر داد و گفت: این اقدام در کاهش آمار تصادفات بسیار مؤثر بوده است.

تقاطع معلم-شهید چگینی شهر قزوین ایمن‌سازی شد
شیما زرآبادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: طبق آمار، تقاطع معلم-شهید چگینی در سال گذشته حادثه‌خیزترین تقاطع شهر قزوین بود؛ به طوری که روزانه در آن تصادفاتی رخ می‌داد.

وی افزود: حادثه‌خیزی تقاطع معلم-شهید چگینی تا آنجا بود که به دلیل سرعت بالای وسایل نقلیه و بی‌احتیاطی رانندگان، از ابتدای سال 99 تا سیزدهم اسفندماه هفت فقره تصادف جرحی و چهار فقره تصادف خسارتی بالای 10 میلیون تومان رخ داده بود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: با تصمیم کارشناسان حوزه ترافیک، نسبت به اصلاح چراغ راهنمایی تقاطع یاد شده از طریق تغییر فازبندی و زمان‌بندی آن در تاریخ سیزدهم اسفندماه با هدف کاهش تعداد تصادفات و افزایش ایمنی تقاطع اقدام به عمل آمد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیش از آن، چراغ راهنمایی تقاطع معلم-شهید چگینی دو فاز بود و رویکرد شمال به جنوب و جنوب به شمال در یک فاز و رویکرد غرب به شمال در فاز دیگر اجرا می‌شد.

زرآبادی‌پور بیان کرد: در فازبندی جدید، تعداد فازهای چراغ راهنمایی از 2 به 3 فاز به نحوی تغییر یافت که وسایل نقلیه در رویکردهای شمال به جنوب، جنوب به شمال و غرب به شمال هر کدام در فازی جداگانه حرکت کنند و به عبارت دیگر، هر سه مسیر یک چراغ سبز جداگانه برای خود دارند و در زمان سبز بودن چراغ هر یک از این سه مسیر، چراغ دو مسیر دیگر قرمز است.

وی عنوان کرد: پس از تغییر فازبندی چراغ راهنمایی تعداد تصادفات کاهش چشمگیری پیدا کرده؛ چنانکه تعداد تصادفات جرحی به صفر رسیده است و در مجموع از میانه اسفندماه تا اوایل خردادماه فقط دو فقره تصادف آن هم از نوع خسارتی در این تقاطع اتفاق افتاده است.

زرآبادی‌پور مدیریت ترافیک و بهبود آن در تقاطع معلم-شهید چگینی را منوط به همراهی شهروندان در زمینه رعایت قوانین عنوان و تاکید کرد: در این صورت می‌توان ترافیک روان‌تری را در تقاطع یاد شده شاهد بود که به طور قطع این موضوع بر روان‌سازی ترافیک در کل شبکه معابر شهر اثر مثبت خواهد داشت.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان