۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۴ میلیون دلار صنایع دستی از قزوین صادر شد
کد خبر: ۳۵۰۸۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۲۳ ساعت: ۱۱:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

بیش از ۴ میلیون دلار صنایع دستی از قزوین صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: سال گذشته بیش از ۴ میلیون دلار صنایع دستی از قزوین به خارج از کشور صادر شد که این رقم قابل افزایش است.

بیش از ۴ میلیون دلار صنایع دستی از قزوین صادر شد
علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با بیان اینکه پارسال بیش از ۴ میلیون دلار صنایع دستی از قزوین به خارج از کشور صادر شد، اظهار کرد: ارتقای کیفیت و توجه به بسته‌بندی در کنار بازاریابی می‌تواند سهم صادرات صنایع دستی قزوین به خارج از کشور را تا حد زیادی افزایش دهد.

وی افزود: شیوع کرونا آسیب فراوانی را به حوزه صنایع دستی وارد کرد با این وجود نباید از تلاش برای ارتقای این حوزه دست کشید بلکه باید تلاش کرد تا این حوزه بتواند به رونق دست یافته و خود را بازیابی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: صنایع دستی توان ارز آوری قابل توجهی دارد که این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

خزائلی بیان کرد: بعد فرهنگی صنایع دستی نیز نباید کم اهمیت شمرده شود؛ چرا که می‌تواند معرف هویت، تاریخ و فرهنگ غنی ما باشد و در همین زمینه اداره کل میراث فرهنگی قزوین در پی احیا و باز زنده سازی صنایع دستی فراموش شده است.

وی در ادامه گفت: رفع برخی مقررات زائد و دست و پاگیر در رشد صادرات چمدانی صنایع دستی از استان‌ها از جمله قزوین موثر است و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای رفع محدودیت‌ها در این حوزه می‌کوشد.

خزائلی در ادامه با اشاره به تشکیل انجمن صنایع دستی و بسته بندی در قزوین، عنوان کرد: تشکلات فعال و منسجمی در حوزه صنایع دستی در قزوین ایجاد شده است که این نوید را به ما می‌دهد آینده خوبی در انتظار این بخش خواهد بود.

گفتنی است؛ استان قزوین دارای هفت هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی است.

انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان