۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فرد اصلح باید در دایره انقلاب و حامی مستضعفین باشد/ایران قوی، پای صندوق‌های رای رقم می‌خورد
کد خبر: ۳۵۰۷۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۲۰ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

فرد اصلح باید در دایره انقلاب و حامی مستضعفین باشد/ایران قوی، پای صندوق‌های رای رقم می‌خورد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما به فردی نیاز داریم که در دایره انقلاب، دلسوز نظام و مردم باشد و رویکرد رفع محرومیت را پیش بگیرد و با کاخ‌نشین‌ها مقابله کند نه اینکه خودش کاخ نشین باشد.

فرد اصلح باید در دایره انقلاب و حامی مستضعفین باشد/ایران قوی، پای صندوق‌های رای رقم می‌خورد
موسی مداح در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، اظهار کرد: اگر بنا است فردی را انتخاب کنیم که به عنوان نماینده‌ای، تجلی‌کننده آرمان‌ها و مطلوبیت‌هایمان باشد طبعا باید دقت لازم را در این گزینش داشته باشیم.

وی افزود: براساس فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری و دیگر دلسوزان انقلاب، راهکار گزینش اصلح مشخص است؛ همچنین اگر شخصی این ظرفیت را داشته باشد که بتواند برنامه‌های کاندیداها را مورد بررسی قرار داده و با شرایط امروز کشور تطبیق دهد که چه میزان این برنامه‌ها قابلیت تحقق دارد نیز می‌تواند انتخاب درستی داشته باشد، در غیر این صورت می‌تواند از شخصیت‌های مورد اعتماد برای انتخاب اصلح کمک بگیرد.

مدرس دانشگاه‌ در قزوین بیان کرد: انتخاب اصلح قطعا شاخصه‌ها و معیارهای خاص خود را دارد و افراد باید بسنجد که این معیارها و شاخصه‌ها در کدام کاندیدا بروز می‌کند؛ یکی از این معیارهای اصلی که امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم و کشور به خاطر این موضوع دچار مشکلات زیادی شده بحث اعتقاد فرد به نظام ولایی و سیاسی مبتنی بر فقه الهی است.

مداح ادامه داد: ما نمی‌توانیم فردی را انتخاب کنیم که با راس حکومت، ولایت و دیده‌بان امین نظام سیاسی کشور زاویه داشته باشد و ازطرفی به قوانین و قواعدی که به عنوان میثاق ملی بین مردم و مسئولین است پایبند نباشد لذا قانون‌اساسی و پایبندی کامل به آن یکی از معیارهای اصلی است.  

وی اذعان کرد: برخی امروز گلایه می‌کنند که کسی قانون را اجرا نمی‌کند یا قانون کم اجرا می‌شود، در صورتی که ما قوانین بسیار خوبی را در کشور داریم اما خوب اجرا نمی‌شود لذا باید اتکا و پایبندی به قانون اساسی به عنوان دومین معیار باشد.

نظام جمهوری اسلامی فرصت آزمون و خطا ندارد

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری از وجود یک مدیرمعتقد، قوی، جهادی و بسیجی در حال رنج بردن است چراکه بسیاری از امور انقلاب زمین مانده لذا اگر نتوانیم یک مدیر خوب و قوی را با توجه به سابقه مدیریتی‌اش برگزینیم باید بدانیم همین گرفتاری‌ها و مشکلات را مجدد در آینده خواهیم داشت.

مداح تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی فرصت آزمون و خطا ندارد همچنین برخی خود را در بستر نظام جمهوری اسلامی در معرض امتحان قرار داده و فرصت کار کردن هم داشته‌اند اما توانشان بیش از این نبوده لذا امروز ما باید عناصری را گزینش کنیم که دارای روحیه جهادی وانقلابی بوده و وابسته به حزب و گروه خاصی نباشند.

وی با اشاره به اینکه جهت‌گیری نظام‌های الهی و جمهوری اسلامی به سمت محرومین و مستضعفین است، بیان کرد: ما به فردی نیاز داریم که در دایره انقلاب، دلسوز نظام و مردم باشد و با توجه به فرمایش امام (ره)، رویکرد رفع محرومیت را پیش بگیرد و با کاخ‌نشین‌ها مقابله کند نه اینکه خودش کاخ نشین باشد؛ به تعبیر شهید بهشتی«فردی که طعم تلخ و نداری را نچشیده باشد، نمی‌تواند ادعا کند که به محرومین و مستضعفین خدمت کند ».

نباید منافع ملی و جمهوری اسلامی را به پای جناح‌ها قربانی کنیم

مدرس دانشگاه‌های استان با بیان اینکه مباحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی فارغ از روحیه جهادی و انقلابی است و نباید لحاظ شود، افزود: نباید منافع ملی و جمهوری اسلامی را به پای جناح‌ها قربانی کنیم؛ جناح‌ها زمانی برای ما عزتمند هستند که بتوانند این روحیه انقلابی را با کارکرد صحیح و قدرت به منصه ظهور برسانند تا مردم ببینند و ایمان بیاورند و افق‌های جدیدی را به منظور ایجاد امید در مردم باز کنند.

مداح تصریح کرد: مردم باید دقت کنند که کاندیدایی را برگزینند که برنامه‌هایش خیلی آرمان‌گرایانه نباشد چراکه متاسفانه امروز وضعیت کشور به خاطر برخی عملکردهای نامتعادل به گونه‌ای است که اگر وعده و‌ وعیدهایی صورت گیرد که با امکانات و ظرفیت‌های کشور همخوانی نداشته باشد طبعا بار دیگر ناامیدی بر جامعه حاکم خواهد شد.

وی بیان کرد: لذا توقعات باید به گونه‌ای مطرح شوند که اگر در آن مسند نشستند مانند بسیاری از افراد فرافکنی نکنیم و نگوییم ما اختیاری نداشتیم لذا باید بر اساس ظرفیت‌ها و امکانات موجود وعده دهند.

مدرس دانشگاه‌های استان ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی نظامی یکپارچه و همه جانبه است که تمام رویکردهای آن در قانون اساسی مطرح شده و وظیفه همه روشن و شفاف است، اگرچه ممکن است در برخی موارد نیاز به اصلاح داشته باشد لذا برای گزینش باید کسی را انتخاب کنیم که با تمام وجود چشم‌اندازهای کشور را پذیرفته باشد چراکه حاصل نخبگی و اندیشه‌های فراوان فرزندان همین مرز وبوم است که زمینه‌های دسترسی به آن بررسی شده است.  

مداح تصریح کرد: امروز می‌بینیم که در حوزه‌هایی نظیر امنیت، بخشی از علم و بهداشت و درمان دستیابی‌هایی نیز داشتیم چون عوامل به آن معتقد بودند اما در بخش اصلی که اقتصاد کشور است چون اعتقادی وجود نداشته و نسخه‌ای که در این بخش در کشور در حال اجرا است، نسخه بومی شده نبوده و در واقع نسخه تحمیلی است هیچ‌گاه در نظام جمهوری اسلامی عینیت پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: نظام‌های مستبد و سلطه که در طول این چهل سال انواع و اقسام فشارها را به مردم  تحمیل کردند تا انقلاب ساقط شده و به ثمر نرسد و به قول خودشان تابستان‌های سوزان را به ما تحمیل کردند؛ مقام معظم رهبری با مطرح کردن بیانیه گام دوم در پاقع  پازل چشم‌انداز ۱۴۰۴ را تکمیل کردند لذا ما باید دولتی را روی کار آوریم که شاخصه بعدی او به کار گیری افراد و عناصر باشد که بتواند برای ما اقتدار تولید کند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اگر ما نتوانیم جوانان نخبه و شایسته کشور را که به انتظار نشستند و ظرفیت بالایی هم دارند را در کشور به کارگیری کنیم حتما رسیدن به آن چشم‌انداز برای ما مشکل است لذا ماامروز دولتی را می خواهیم که اعتماد به جوان داشته باشد و مانند دوران دفاع مقدس بتواند جوانان را به کارگیری و تولید قدرت کند.

یکی از دلایل بروز مشکلات کشور در سال‌های اخیر، اعتماد کردن به دشمن است

مداح اظهار کرد: باید این موضوع را مورد نظر قرار دهیم که با شعار دادن نمی‌توانیم خیل عظیمی از جوانان تحصیل کرده را فریب دهیم و در مقابل هیچ اعتمادی به آن‌ها نداشته باشیم لذا باید کسی را برگزنیم که این ظرفیت عظیم را فعال و در عرصه‌های مختلف مدیریتی به کارگیری کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در تقابل با نظام سلطه است و از اولین روزهای انقلاب اسلامی نیز وجود داشته لذا نظام سلطه تمام تمهیداتش را در مسیر پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی چیده‌ تا نتواند به قله‌هایی که هدفگذاری شده دسترسی پیدا کند بنابراین برای رهایی از این دام باید فاصله‌گذاری بین خود و دشمن و استکبار جهانی را روشن و صریح اعلام کنیم.

مدرس دانشگاه‌های استان تصریح کرد: یکی از دلایل بروز مشکلات کشور طی این سال‌های اخیر، اعتماد کردن به دشمن است درحالی که امام(ره ) می‌فرماید به دشمن وغرب و شرق اعتماد نکنید، به ظرفیت‌های درونی خود بازگردید؛ قدرت‌های استکباری هیچ گاه راضی به زندگی کردن ما نخواهند شد.

مداح تصریح کرد: متاسفانه برخی هنوز هم به دنبال برداشتن تحریم‌ها هستند تا در کشور گشایش حاصل شود در حالیکه باید بدانیم که تحریم‌ها یک موضوع پیچیده و کمپلکس است و هیچ کدام از قدرت دموکرات و جمهوری‌خواه ایالت متحده نمی‌توانند فی‌البداهه آن را بردارند؛ زمانی تحریم‌ها برداشته می‌شود که ما به اقتدار برسیم و به آن‌ها بی اعتنایی کنیم.

تحریم‌ها زمانی برداشته خواهد شد که به اقتدار برسیم

وی ادامه داد: تا زمانی که آن‌ها احساس کنند ما به‌ آن‌ها و برجام نیاز داریم و به هر قیمتی که شده باید مذاکره کنیم، تحریم‌ها برداشته نخواهد شد؛ تنها راه حل آن اقتدار است چه بسا که ما سال‌هاست که می‌بینیم که قدرت‌های استکباری ما را به حمله نظامی تهدید می‌کنند اما چون ظرفیت‌ و اقتدار ایران را می‌بینند جرات این کار را نمی‌کنند؛ در حوزه اقتصاد نیز باید به این برسیم لذا این فاصله‌گذاری بین خودی و دشمن یکی دیگر از عناصری است که باید موردتوجه قرار گیرد.

مدرس دانشگاه‌های استان فساد ستیزی را نیز یکی از شاخصه‌های انتخاب اصلح دانست و گفت: کسی که دست به کیسه بیت‌المال می‌کند، بیت‌المال را متضرر نکرده بلکه  مردم را از دین خود ناامید کرده. اگرچه ممکن است ما در نظام‌های سیاسی دیگر نیز شاهد این نوع برخوردها باشیم اما این نوع برخورد برای جمهوری اسلامی زیبنده نیست لذا جامعه ما به کسی نیاز دارد که فسادستیز باشد و این را در عمل اثبات کرده باشد.  

مداح تصریح کرد: باید کسی را مدنظر قرار دهیم که علی‌رغم اینکه تمام فرصت‌ها و رانت‌ها برایش محیا بوده اما استفاده نکرده چون اعتقاد داشته که اگر دست‌درازی کند، دیانت مردم را زیر سوال برده است؛ کسی که در مواجه بافساد خودی وغیرخودی، ضعیف و قوی، دولتمرد وغیر دولتمرد نمی‌شناسد.

وی اضافه کرد: لذا برای اینکه امید به جامعه بازگردد بایدفردی را برگزنیم که فساد ستیز و شجاع باشد و در برابر رانت‌خوران با قدرت بایستد.

نباید پای صندوق‌های رای را خالی کنیم

مدرس دانشگاه‌های استان ابراز کرد: متاسفانه برخی مردم را فقط برای پای صندوق رای می‌خواهند و بعد از آن تمام وعده‌هایشان را فراموش می‌کنند درحالی که مسئولیتشان به خاطر اعتماد مردم است لذا  باید اعتماد ملت را به عنوان بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی با کارکرد وعملکرد مناسب احیاکنیم که متاسفانه امروز بخش عمده‌ای از آن دچار خدشه شده است.

مداح با تصریح بر اینکه نباید پای صندوق‌های رای را خالی کنیم، ابراز کرد: دشمنان درصدد هستند تا نظاره‌گر مشارکت ما باشند لذا علی‌رغم تمام مشکلات ما باید پای صندوق‌ها حاضر شویم و نظرمان را اعلام کنیم چراکه اگر کسی پای صندوق نرود و در سرنوشت سیاسی خود مشارکت نداشته باشد قطعا حق اعتراض هم نخواهد داشت.

وی بیان کرد: مردم به جمهوری اسلامی ایران علاقه خاصی دارند لذا نباید با صندوق‌های رای به خاطر عدم ناتوانی ومدیریت، باندبازی، آقازاده‌بازی، ژن خوب و سفره انقلاب قهر کنیم چون دشمن نظاره‌گر است. اگرچه در هر صورت آن‌ها حرفی برای مطرح کردن دارند اما خودمان می‌دانیم که هدفمان چیست.

مدرس دانشگاه‌های استان در پایان گفت: ما با هر رای می‌توانیم تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن را که سال‌های سال آن را طراحی کرده و به برخی عناصر خود فروخته دلبسته‌اند را بر باد دهیم و با حضور حداکثری و انتخاب اصلح بتوانیم این چهره زشتی را که متاسفانه با عملکرد بد برخی در جمهوری اسلامی جا مانده را بشوریم.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان