۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جشنواره رسانه‌ای فرصت خوبی برای واکاری کارکرد رسانه‌هاست
کد خبر: ۳۵۰۷۳۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۱۹ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد:

جشنواره رسانه‌ای فرصت خوبی برای واکاری کارکرد رسانه‌هاست

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: جشنواره رسانه‌ای فرصت خوبی برای واکاری کارکرد رسانه‌ها در محیط و بستری است که برای فعالیت رسانه فراهم شده است.

جشنواره رسانه‌ای فرصت خوبی برای واکاری کارکرد رسانه‌هاست
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین، محمد خدادادی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین که به صورت ویدئوکفرانسی برگزار شد؛ اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای فرصت خوبی برای واکاری کارکرد رسانه‌ها در محیط و بستری است که برای فعالیت رسانه فراهم شده است و انتظار از جشنواره افزایش مهارت در رسانه و شناخت دنیای جدید رسانه است.

وی افزود: فضای مجازی امروز رقیب رسانه‌ها نیست بلکه شریک رسانه است و فضای مجازی قدرت بی‌بدیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. 

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد بیان کرد: قزوین یکی از استان‌های بسیار تاریخی، قدیمی و موثر رسانه‌ای بوده و روزنامه نگاران زیادی در این استان فعالیت می‌کنند و جامعه رسانه‌ای در قزوین بسیار پویا است، البته همچنان با جایگاه اصلی خود فاصله دارد.

خدادادی بیان کرد: باید با هم افزایی و ایجاد تولیدات مورد نیاز مخاطبان و تولید فرآورده، رسانه را به جایگاه اصلی خود رسانده تا بدین وسیله بتوان در دنیای جدید نقش و سهم خود را به نحو احسن انجام بدهیم.

وی اضافه کرد: اخلاق در رسانه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و دغدغه نخست خبرنگاران باید نهادینه کردن اخلاق در درون خود باشد تا بتواند محتوای لازم را به جامعه ارائه بدهند.

خدادادی با اشاره به اینکه انصاف و صحت در اطلاعات بسیار اهمیت دارد و باید کار پوششی در رسانه کنار گذاشته و کار سوژه‌ای جایگزین شود، بیان کرد: وظیفه رسانه واکاوی، آسیب شناسی و حرکت به سمت اولویت‌های جامعه است و باید به گونه‌ای نقد کنیم که خروجی آن انتقام نباشد و با راهکار همراه باشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه بیش از هر زمان دیگری به رسانه نیاز دارد که باید در بستر همدلی، هم افزایی و اخلاق در این مسیر گام برداشته شود.

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن یادبود مرحومه حنانه امیری مدیرمسئول پایگاه خبری صبح قزوین، از دو پیشکسوت رسانه‌ای استان علی علیمحمدی و دادگر خانبانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان