۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عرضه اولیه «ولکار» بخریم یا نخریم؟
کد خبر: ۳۵۰۷۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۱۹ ساعت: ۹:۵۱ ↗ لینک کوتاه

عرضه اولیه «ولکار» بخریم یا نخریم؟

هفته گذشته که نماد «ولکار» قرار بود عرضه اولیه آن انجام شود لغو شد و حالا امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ با تعداد ۲۲۵ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت لیزینگ کار‌آفرین در بورس عرضه خواهد شد.

عرضه اولیه «ولکار» بخریم یا نخریم؟
 
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین به نقل از تجارت نیوز؛هفته گذشته که نماد «ولکار» قرار بود عرضه اولیه آن انجام شود لغو شد و حالا امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ با تعداد ۲۲۵ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت لیزینگ کار‌آفرین به عنوان ۵۸۰مین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار عرضه خواهد شد. سقف قیمتی این سهم ۲۲۰ و کف قیمتی آن ۲۰۹ تومان است و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۱۵۰ سهم خواهد بود.
این شرکت در سال ۱۳۸۳ به صورت سهامی خاص ثبت شد و به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ نوع شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.
موضوع فعالیت شرکت خرید و فروش انواع اوراق مالی اسلامی در چارچوب قوانین و مقررات، دریافت نمایندگی و عاملیت منابع مالی از اشخاص به منظور اعطای تسهیلات در قالب یکی از قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا و… است.
سهامدار عمده این شرکت بانک کارآفرین با یک هزار میلیارد سهم است و شرکت صرافی بانک کارآفرین هم از دیگر سهامدار عمده این شرکت به حساب می‌آید.
 
 

بر اساس  اطلاعات منتشر شده در کدال، جمع کل دارایی‌های این شرکت در سال گذشته  ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است و نسبت به سال ۱۳۹۸، ۲۰۱ درصد رشد داشته است. مجموع بدهی‌های این شرکت در سال ۹۹ حدود ۲۹۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال قبل ۵۰۰ درصد بیشتر شده است.

سود انباشته این شرکت در سال مالی ۹۹ حدودو ۵۶ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۲۵۲ درصد بیشتر شده است.

با توجه به مشارکت دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفری در عرضه اولیه «غکورش» برآورد می‌شود احتمالا در این عرضه اولیه هم به هر نفر ۶۵ سهم برسد که معادل ۱۴ هزار تومان می‌شود.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان