۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رعایت اخلاق در جلسات مناظرات باید اصل مهم برای کاندیداها باشد/ مشکلات کشور با عدم حضور در پای صندوق‌های رای حل نمی‌شود
کد خبر: ۳۵۰۷۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۱۹ ساعت: ۷:۵۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح‌قزوین:

رعایت اخلاق در جلسات مناظرات باید اصل مهم برای کاندیداها باشد/ مشکلات کشور با عدم حضور در پای صندوق‌های رای حل نمی‌شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مشکلات خرد و کلانی که اکنون در حوزه‌های مختلف مردمی می‌بینیم ناشی از ضعف مدیریت حاکم بر جامعه است که با انتخاب درست می‌توانیم از این شرایط خارج شویم.

رعایت اخلاق در جلسات مناظرات باید اصل مهم برای کاندیداها باشد/ مشکلات کشور با عدم حضور در پای صندوق‌های رای حل نمی‌شود
طاهره عظیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، اظهار کرد: در جامعه ما هر حرفه و شغلی اخلاق و ضوابط خود را دارد که در آن مسیر جاری است که نشانگر فضایل اخلاقی و شخصیت افراد خواهد بود.

وی افزود: رعایت اخلاق جزئی از اصول مناظراتی است و لازم است هرکس که در آن جلسه حضور می‌یابد، تابع شرایط باشد. فضیلت‌های اخلاقی درواقع بروز صفات عالیه یک انسان را نشان می‌دهد و مناظره ابزاری است تا مردم بهتر با خوی اخلاقی کاندیدا آشنا شوند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: رئیس جمهور به عنوان سکاندار قوه مجریه کشور است که جایگاه بسیار مهم و حساسی دارد لذا لازم است تمام کاندیداها در زمان ثبت‌نام خود را ارزیابی کنند که حتما واجد بهترین فضیلت‌های اخلاقی باشند و بعد از آن بخواهند به طرح‌ها و برنامه‌هایشان بپردازند.

عظیمیان تصریح کرد: ایران کشوری جمهوری و دموکراتیک است که مردم سرنوشت کشورشان را با انتخاب خود رقم می‌زنند؛ یکی از حساس‌ترین، انتخابات کشور ما انتخابات ریاست جمهوری به عنوان راس قوه مجریه است چراکه توانمندی‌ها، امکانات و بودجه‌ها در دست او خواهد بود که به صورت مستقیم از سوی مردم انتخاب می‌شود.

مدرس دانشگاه‌ در استان قزوین اذعان کرد: انتخابات درواقع یک ارزش و دعوت به شرکت در تعیین سرنوشت کشور است که مردم با حضور در پای صندوق‌های رای می‌توانند نقش خود را در این تصمیم مهم نشان دهند.

عدم حضور در پای صندوق رای به معنی رفع مسائل کشور نخواهد بود

عظیمیان ادامه داد: منابع رسانه‌ای معتبر به ویژه رادیو و تلویزیون به عنوان یکی از مهمترین ابزار برای تصمیم‌گیری درست مردم است چراکه مردم در اقصی نقاط کشور و حتی بسیاری از صعب‌العبورترین روستاها که متصل به گیرنده رادیو و تلویزیون هستند نیز می‌توانند اهداف، برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و نظرات کاندیدا را بشنوند و با هم مقایسه کنند تا بتوانند انتخاب آگاهانه داشته باشند.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به عنوان دلسوزترین فرد کشور، ملاک‌ها و معیارهای کاندیدای اصلح را بیان کردند لذا افرادی که انگیزه داشته باشند و بخواهند به وظیفه انسانی خود عمل کنند، می‌توانند از طریق مناظراتی که برگزار می‌شود اطلاعات لازم را به دست آورند تا بتواند انتخاب درست را از نادرست تشخیص دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری علاج دردهای مزمن کشور با حضور مردم بر سر صندوق‌های رای و انتخاب اصلح حل خو‌اهد شد؛ امروز مردم از گرانی، فساد، زر و زور، نفوذ و قدرت خسته و کلافه شده‌اند اما در این وضعیت حساس مسائل معیشت، بیکاری و اقتصاد؛ راه درست این نیست که مردم در پای صندوق رای حاضر نشوند چه بسا که این راه می‌تواند مسیر را برای کاندیدای غیر اصلحی که راهکار مسائل اقتصادی را نمی‌دانند، هموار سازد.

عظیمیان بیان کرد: متاسفانه دولتمردان کنونی تمام مسائل کشور را به سیاست خارجه و مسائل بین‌المللی و خارجی گره زده‌اند در حالی که بسیاری از مسائل و مشکلات هیچ ارتباطی با سیاست خارجه ندارد.

مشکلات کشور ناشی از ضعف مدیریت حاکم بر جامعه است

این مدرس دانشگاه‌ با اشاره به حاکمیت دو تفکر وابسته به غرب و بدون اتکا به غرب در کشور ادامه داد: برخی راه‌حل تمام مشکلات را در اتکا به غرب می‌دانند و برخی نیز معتقد هستند که ما بدون اتکا به غرب هم می‌توانیم کشور را اداره کنیم، مردم ما این موضوع را در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که می‌توانند سختی‌ها را تحمل کنند به شرط اینکه به دنبال آن رفاه و آسایش حاصل شود.

وی تصریح کرد: بنابراین مشکلات خرد و کلانی که اکنون در حوزه‌های مختلف مردمی می‌بینیم ناشی از ضعف مدیریت حاکم بر جامعه است که با انتخاب درست می‌توانیم از این شرایط خارج شویم لذا برای خروج از شرایط کنونی باید کسی را انتخاب کنیم که علاوه بر عدالت‌محوری، صلاحیت‌هایش را در عمل نشان داده باشد.

عظیمیان اذعان کرد: متاسفانه ما در مناظرات شاهد رفتارهای ناشایستی بودیم و از طرفی برخی کاندیدا علی‌رغم اینکه می‌دیدند حقشان را زیر پا گذاشتند، حاضر نشدند اخلاق را زیر پای گذارند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اگر مردم نمی‌خواهند بار دیگر وضع موجود ادامه یابد؛ باید به برنامه‌های مناظراتی که از طریق صدا و سیما برگزار می‌شود گوش فرا دهند و کاندیدایی را انتخاب کنند که به نفع مستضعفین باشد چراکه اکنون بیشتر مشکلات اقتصادی این قشر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: امیدوارم مردم با حضور در پای صندوق‌های رای، شخصی را انتخاب کنند که علاوه بر احیای گفتمان انقلاب و رهبری، صدای مستضعفین را بلند کند تا بتواند در یک جامعه اسلامی در راستای ظهور منجی عالم بشریت گام بردارد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان