۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ارائه تسهیلات به ۱۱۰آموزشگاه آزاد در سال جاری/ بیش از ۴۰مرکز غیرمجاز در قزوین شناسایی شد
کد خبر: ۳۵۰۷۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۱۸ ساعت: ۱۶:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین خبرداد

ارائه تسهیلات به ۱۱۰آموزشگاه آزاد در سال جاری/ بیش از ۴۰مرکز غیرمجاز در قزوین شناسایی شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: سال ۱۴۰۰ با توجه به مکاتبات انجام شده با استاندار قزوین به ۱۱۰ آموزشگاه آسیب دیده از کرونا، تسهیلات با سود ۴درصد پرداخت می‌شود.

ارائه تسهیلات به ۱۱۰آموزشگاه آزاد در سال جاری/ بیش از ۴۰مرکز غیرمجاز در قزوین شناسایی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محسن مددی در نشست خبری که ظهر امروز(سه شنبه) در سالن جلسات اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: انتخابات از رویدادها و تکالیف مهم است و همه منتظر مشاهده میزان مشارکت مردم هستند لذا ما نیز در تلاشیم تا حضور مردم در عرصه انتخابات را افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در سال ۹۹ افزود: سال گذشته با وجود شرایط کرونا با ایجاد مراکز آموزش غیرحضوری و الکترونیکی توانستیم ضعف موجود به دلایل شیوع کرونا را پوشش دهیم به طوریکه عملکرد ما در بخش دولتی نزدیک به ۹۵ درصد محقق شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین تصریح کرد: در بخش آموزشگاه‌های آزاد نیز برنامه‌های ما حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد محقق شد چراکه شرایط آموزش در آموزشگاه‌های آزاد با بخش دولتی کمی متفاوت بود تا اینکه توانستیم آن را با شرایط بخش دولتی هماهنگ کنیم در واقع آسیب جدی متوجه این بخش از آموزش‌‌ها بود که عمدتا استیجاری نیز بودند.

وی بیان کرد: برای حمایت از آموزشگاه‌های آزاد استان قزوین در بحث کرونا نزدیک به ۷۰ درصد از آموزشگاه‌ها از تسهیلات کرونا بهره‌مند شدند همچنین به منظور حمایت بیشتر از آموزشگاه‌های آزاد تا عملکردشان تحت الشعاع بخش دولتی قرار نگیرد و آموزش‌های غیرمجاز هم به آن آسیب نرسانند لذا کمیته حمایت از آموزشگاه‌های آزاد برای اولین بار در سطح کشور تشکیل شد.


۷۰ درصد آموزشگاه‌های استان قزوین تسهیلات کرونا دریافت کردند

مددی عنوان کرد: بیش از ۴۰ مرکز غیرمجاز و فاقد مجوز که در فضای مجازی و فیزیکی اقدام به آموزش کرده بودند، شناسایی و به مراجع ذی‌ربط معرفی کردیم که نسبت به دریافت مجوز در حال اقدام هستند و چنانچه از این امر تمکین نکنند از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد‌.

وی بیان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد آموزشگاه‌های استان یعنی۱۲۰ آموزشگاه آزاد از ۱۶۵ آموزشگاه‌ موجود در استان تسهیلات کرونا دریافت کردند که میزان تسهیلات از ۶ تا ۳۶ میلیون تومان متغیر بود و در مجموع نزدیک به یک میلیارد تومان در این زمینه تسهیلات پرداخت شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای سال ۱۴۰۰ با توجه به مکاتبات انجام شده با استاندار قزوین برای ۱۱۰ آموزشگاه آسیب دیده از کرونا، اعتباری نزدیک به یک میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴درصد و مبلغ وام حداقل ۱۰ میلیون تومان در فاز اول پرداخت خواهد شد.

وی به برنامه‌های سال گذشته اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اشاره کرد و گفت: مهمترین فعالیت ما در سال گذشته که امسال نیز در اولویت است توجه به آموزش‌های بخش صنایع است و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و سازمان نظام مهندسی منعقد شد و بخشی از آزمون‌های صنعت و ساختمان برای برگزاری آزمون به آنها واگذار کردیم.


صدور 15 مجوز جوارکارگاهی در سطح استان قزوین

مددی بیان کرد: در بخش صنعت برای اولین بار در استان مجوز ۱۵ مرکز جوار کارگاهی را طی سال گذشته صادر کردیم که در نوبه خود بی‌نظیر بود زیرا در استان هیچ مجوز جوارکارگاهی وجود نداشت به این ترتیب بخش صنعت می‌تواند با هماهنگی ما دوره‌های آموزشی را برگزار کند و ما آزمون‌ها را برگزار و گواهینامه‌ها را ارائه دهیم.

وی ابراز کرد: بخش صنعت اگر دوره آموزشی با هماهنگی ما برگزار کند، می‌تواند از تسهیلات تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون ارزش افزوده استفاده کند که اجازه می‌دهد دوره‌های آموزشی که به تایید فنی و حرفه‌ای رسیده تا یک در هزار از محل مالیاتش تهاتر کند و در واقع کمک بسیار خوبی برای صنعت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین تصریح کرد: امسال در نظر داریم مجوزهای جوار گارگاهی را به بیش از ۴۰ مرکز برسانیم که تاکنون این مجوزها را به ۲۰ مرکز جوار کارگاهی افزایش دادیم که طی ماه‌های آتی افتتاح خواهد شد.

‌وی در پایان گفت: در سال جاری که با عنوان پشتیبانی از تولید نامگذاری شده است اصلی‌ترین شعاری که برای ما می‌تواند تحقق پیدا کند پشتیبانی از طریق آموزش برای بخش صنایع است که زیر ساخت خوبی برای بخش صنعت ایجاد کردیم به طوریکه در شهرستان البرز شهر الوند مرکز آموزشی هیئت امنایی ویژه واحدهای صنعتی و تولیدی را با مشارکت اتاق بازرگانی ایجاد کردیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان